A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Ampera (2011)

Ampera - 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kapudrog

Szöveges ítélet

Tavaly tavasszal nagyon rákattantam a Greengózásra, és amikor már a második hónapban hagytam náluk 40-50 ezer forintot, elkezdtem azon gondolkodni hogy lehet hogy egy saját elektromos autó jobban megérné. A belvárosban élek, tehát a zöld rendszám nélkül fel sem merült volna a saját autó gondolata.

A következőek voltak a keresési feltételeim: zöld rendszám, 5 milló forint alatti ár, elsődlegesen városi használat érdekelt, de fontos volt hogy le tudjak vele menni vidékre ahová hétvégente rendszeresen járok (130 kilóméterre), és legyen legalább akkora öröm vezetni mint a VW e-Up-ot. A fogyasztás / spórolás alapvetően nem motivált vagy izgatott, a megbízhatóság, fenntarthatóság viszont szempont volt.

Sajnos ez a teljesen elektromos autókat kapásból kizárta, gyakorlatilag az Ampera és a Plug-in Prius volt a két autó ami szóbajött. Valószínűleg az egy éves átlagfogyasztásomat nézve (5.3 liter / 100km) a Prius lett volna a gazdaságosabb választás, ám egyáltalán nem bántam meg a döntést, sőt!

Ugyanis az Ampera 50-60 kilóméteres elektromos hatótávja pont elég ahhoz hogy városban soha soha soha ne kelljen benzint használnom, este az üres utcákon suhanni, és napközben a dugóban csoszogni baromi elegáns egy csendes elektromos autóval. A Priust a városi töltőn egyszerűen nem érné meg töltögetni, a macera ami a töltőre beállással, kiállással jár nem indokolt a cserébe elérhető 10-15 kilóméter elektromos üzemért. Ráadásul az Ampera elektromos üzemmódban egy "rendes" elektromos autó, ami majdnem kétszer erősebb mint a Prius EV módban. (Ampera: 150 lóerő, 380 Nm, Prius: 80 lóerő, 207 Nm)

Továbbá az Ampera kényelmes, a beltere, bőr ülései teljesen újnak tűnnek így 5 évesen is. Érezni rajta hogy ez volt a GM "kísérleti" elektromos autója, és nem akarták a termékvonal bevezetését spórolással elbaszni. Az a tippem hogyha a modell továbbra is megmaradt volna európában, a harmadik generációnak már sokkal kevésbé lenne "prémium" feelingje.

A Bose hangrendszer szerintem szépen szól, viszont nagyon "bright" hangzása van, sok a magas, meglepően kényes a streaming hangminőségére (a Spotify High Quality módban már jól szól azért).

Végül a tervezetthez képest sokkal többet autópályáztam a kocsival, nem kis részben azért mert borzasztó kényelmes és nagyon szépen lehet vele tényleg bármilyen messze menni. Átlagosan kéthetente lemegyek vele vidékre, voltam vele a Grossglockneren Ausztriában, meg Horvátországban a tengerparton.

Az autó szerintem ideális használatát a horvát nyaralás foglalja össze a legjobban. A Krk szigetre mentünk vele, Budapest közepén egy nagy dugóval indítottunk, elektromos módban, a csendes autóval araszoltam. Az autópályára felhajtva át szoktam rakni "Tart" módba, ami a manuálisan bekapcsolt hibrid üzemmód neve, ilyenkor az akkumulátor adott töltöttségi szintjét veszi 0-szintnek a vezérlés, és azt a töltést tartja. (Pont ugyanígy viselkedik az autó magától ha hagyod hogy elektromos módban lemerüljön az akksi).
Autópályán érdemes Tart módra váltani, mert kb 100 felett nagyon megnő a fogyasztás és néhány perc alatt el lehet használni a teljes akkut. (a 60 kilóméteres hatótáv százharminccal inkább 30 km-re csökken)
Tempomattal, klimával, 130-140-es tempót tartva kényelmesen leértünk a tengerpartra, ahol is a Krk szigetre átérve visszaállítottam a kocsit elektromos módba, és elegánsan, néma csöndben mentünk egy kört a városka főutcáján, majd begurultunk a nyaraló parkolójába. A Krk szigeten amúgy meglepődve tapasztaltam, hogy király elektromos autós infrastruktúra van kiépítve, minden faluban van legalább 2 töltőoszlop.
Amíg a szigeten voltunk addig az autót tisztán elektromosan használtam, lehúzott ablakokkal, néma csöndben gurultunk a Stara Baska felé vezető üres szerpentines úton, hallgatva a kabócákat és a kerekek alatt a kavicsok ropogását. Különösen hegyen fölfelé kaptatva fog el az az érzés hogy mennyire király is egy váltó nélküli, néma csöndes elektromos autó.

A strandolás alatt az autó a napon parkolt, így hálás voltam a távolról bekapcsolható hűtés/fűtés funkcióért, amivel kétszer tíz percre be lehet kapcsolni a klímát, így mire beulsz a kocsiba a beltér már kellemesen előhűtött állapotban fogad téged. A távirányító hatótávja egészen meglepően nagy, légvonalban 100-150 méterről is be lehet indítani az előfűtést.

Hazafelé aztán a szigetről kiérve le is merült az akku, és finoman beindult a benzinmotor, hogy lenyomja a ránk váró 500 kilóméteres távot.

Az egyetlen negatívum amit említeni tudnék, hogy üres akkuval, hibrid módban a belvárosi lassú tempójú közlekedés egyrészt sokat fogyasz (8 liter), másrészt a motorvezérlés sokkal kultúrálatlanabbá válik mint egy Priusé: a benzinmotor 30 km/h alatt megpróbál soha nem üzemelni, ám ha mégis be kell indulnia, azt legalább 1500-2000-es fordulatszámon teszi, ami azt jelenti hogy lassú haladásnál kb egypercenként felbőg a kocsi, ami kívülről olyan benyomást kelt mintha készülnénk kilőni, többször leptem már meg zebrán átsétáló embereket a bőgő motorral. A megoldás természetesen az hogy nem érdemes lemerülni hagyni az autót. Nem azt mondom hogy tisztán benzines autóként ne lehetne használni, csak a kecsesség és prémiumság ilyenkor azért jelentősen csökken. Azért így is csendesebb marad mint egy kerregő hideg dízel. :)

Az Ampera nem ugrik akkorát mint egy pici elektromos autó, és nem fogyaszt olyan keveset autópályán mint egy Prius, de amiben a legjobb az a csendesség és a "kultúrált" közlekedés élménye városban is és autópályán is, ráadásul az ár - érték aránya is remek!

Hibalista

- Ez alatt az egy év alatt nem romlott el semmi.

Ide hordtam szervizbe

Opel Duna

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2012
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 118000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 1 Következő autója? i3
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Ampera 2011

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)