Szép is volt, jó is volt, elég is volt.
Szöveges ítélet
Egy szép téli karácsonyi napon kimentünk az autópiacra, ahol megláttam Agcit. Szép volt, kék volt, megtetszett egyből, főleg, hogy ő lett volna az első modern autóm. Karácsonyra megajándékoztam vele magam. Azóta elválaszthatatlanok lettünk.
Az előző 300k+os Ticohóz képest a maga 58k jával, szuper autó volt.
Éppen ezért a második hosszú utamon egy hegyen mentem kifele, ahol addig a Ticóval padlógázzal mentem és akkor történt, hogy megmagyarázhatatlan módon megcsúszott a háta és az orrával slégen egy betonfalba ütközött. A bal első kerék felfogta az ütközés nagy részét, ezért ki is hasadt. Ment vele még néhány alkatrész. Izsvánka jött, segített, szereztünk új gumit (a kedves eladó egy Peugeot pótkereket hagyott hátra, ami véletlenül sem talált az autóra.
Az ütközés megjavítása után már nem húzott félre, nagyon jó és megbízható autóvá vált. Egyetlen egyszer nem indult, -18 fokban lemerült az eredeti gyári akksi (10 éves autó és akksi!).
Egyetlen égő sem égett ki rajta a 3 év alatt, hobbiból kicseréltem a fényszoró izzókat meg a balesetben összetört ködlámpa izzót.
Megbízhatóságáról ódákat tudnék zengeni, a 3-ból két éven át minden áldott nap volt használva. A maradék 1 évben pedig mindennap. Gyújtás, indult és máris gurult.
Hibalista
- - teleszkóp (amikor betonfallal ütköztem) - - torziós rúd (szintén a betonfallal való ütközés) - - tengelycsonk (ez még mindig a betonfallal való ütközés) - - féktárcsa, féklapok (a betonmérgezéstől elgörbült tengelycsonk miatt félrekopott kicsikét) - - ködlámpa (betonmérgezés:D) - - bal első lámpa (betonmérgezés) - - szélvédő (amikor kövecskék meg jégeső ütközött vele) - - tető (még mindig a jegek) - - gázpedálelektronika (furcsamód, az első lengőkarok cseréje után magátúl helyrejött. Hogy mi köze az egyiknek a másikhoz) - - torziós rúd gumiszilentek (Romániai jó utakon ezt az Agilán évente kell cserélni. Még jó, hogy talál hozzá a Matizé, amit 800 ft/ért be lehet szerezni. - - főtengelyszimering (1500 ft) - - főtengelyfordulat szenzor (cranckshaft sensor) - állítólag 100 000 km-t tart, na, ez tartott 2000-el kevesebbet. - - negatív hőmérsékleteken fagyogat a centrálzár. Hajszárító vagy plázaparkoló, esetleg melegített garázs megsegít. -
Ide hordtam szervizbe
Opel Ecomax...Elég nulla banda, nem nagyon értenek a kis autókhoz, amióta Feri elment nyugdíjba
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Feri bá' - ő egy nyugdíjazot Opel márkaszervizes szerelő, aki otthon maszek kis garázsában segít a bajba jutott autókon. Csodára rááll a keze, még sosem láttam őt keresgélni szerszám után, mindig egyből rátette a kezét a megfelelő eszközre. Jó a dumája, szükség esetén házhoz jön autót menteni, ha kell, csak ajánlani tudom Kolozsvár és környékieknek.Izsvánka - gyerekkora óta autókon nőtt fel, egy márkaszervízben dolgozik, ahol program után válal haveroknak autón kicserélni ezt azt. Vele interaktív az autószerelés "hééé, add csak ide a 13-mas kulcsot". Szereti az autókat, és nagyon jól ért hozzájuk. Laci meg Tilla és Attila. Laci meg Tilla a bádogosok, akik rendbehozták az autót az betonmérgezése után. Rájuk csak jó szót tudok mondani, becsületes, dolgos emberek, aki profi módon kalapálják huzogatják szerteszéjjel az autót, hogy jobb legyen, mint új korában. Kolozsváron minden autó festőt Attilának hívnak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 58000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Tico | Következő autója? | C4 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
