Férfias szórakozás
Szöveges ítélet
Nem vagyok egy mai darab a magam 46 évével, így meglepő lehet, hogy ennél az autónál tettem le a voksomat. A barátaim a mai napig meg vannak győződve róla, hogy csak csajok vezethetnek ilyen autót, de megsúgom az "S" kivitel inkább pasiknak való. Minimum 1 évig kerestem egy erős, jól felszerelt, újszerű állapotú (használt) - és ami mindennél fontosabb - nem minden utcasarkon látható dögös kisautót. A kisautó jelző fontos, mert kizárólag hobbi célokra, hétvégi kiruccanásokra kerestem gépet, nem akartam feleslegesen levegőt cipelni magammal, és nem akartam beleszürkülni az utakon futó "trendi" autók táborába. Jöjjön a lényeg, amiért imádom, és ami nem az igazi benne. Imádom, ahogyan kinéz, a hatalmas 18" felnikkel és a kéttónusú fényezéssel, a 150 LE motort, amivel ez a törpe okozott már meglepetést néhány arcoskodó autóstársnak. Konkrétan olyan vezetni, mintha egy gokartban ülnék, csak nem ázik meg az ember, ha esik az eső. Ahhoz képest, hogy mekkora, majdnem 1088 kg a súlya. Van benne anyag, az biztos (egy Suzuki Vitara 1075 kg). A belső kialakítása is eltér a megszokott hétköznapi autóktól, nem komor szürke, hanem színes, sportos hangulatot sugároz. A futóműve brutálisan kemény, a 225/35-ös gumik pedig nem javítanak a helyzeten. Sőt! Ha átmegyek vele egy pénzdarabon, megmondom, hogy fej vagy írás volt. Ezt az autót nem a magyar utakra tervezték (sajnos). A váltó nagyon rövid áttételezésű (ez az összes fokozatra igaz), folyamatosan kapcsolgatni kell vele, főleg ha az ember úgy használja, mint amire vette. A fogyasztása tempós haladásnál 8-9 liter, de 6,5 liternél kevesebbet nem fog fogyasztani, az biztos. Két embernek hibátlan „buli verda”, a csomagtartó viszont csak dísz - főleg ebben - mert az egyedi Infinity hangrendszerhez tartozik mélynyomó és erősítő, ami, az amúgy is mini csomagtartónak még a felét elfoglalja (viszont cserébe nagyon jól szól). Az utastér nem kifejezetten csöndes, a gyári sportkipufogó hangja folyamatosan jelen van belül (ezt imádom). Az ülések sportosan kemények, hosszú úton is kényelmesek, hibátlanul beállíthatóak. Van benne parking assistant - azaz magától is be tudna parkolni - de ez tök felesleges tétel, mert aki egy ekkora autóval nem tud beállni egy szabvány 5x2 m-es parkolóba, az adja vissza a jogosítványát (egyébként idegesítően hangos az első és hátsó radarok visszajelző hangja, ráadásul más tónusban szólnak). A gyári multimédiás fejegységgel kompatibilis az android auto, navigációnak a waze-t használom, a navis fejegységet szerintem nem érdemes megrendelni hozzá. Az ülésfűtés sajnos csak egy fokozatú, ezért egy idő után kellemetlenül meleg lesz, jó lenne több fokozatban állítható kivitel. A kormányfűtés baromi jó, ebben a kategóriában kuriózum. A klíma - meglepő módon - csak magasabb ventilátor fordulatszámon hatékony, ez a fülke méretét ismerve kicsit zavar. A gyári holttérfigyelő nélkül lehetne élni, de ha már benne van, hát örüljünk neki. Ezt az autót, csak második autónak tudom elképzelni, bár valószínűleg az alapváltozat alkalmas lehet mindennapi használatra is. Mindent egybevetve nem bántam meg, hogy ezt a kis ördögöt választottam, és aki eddig vacillált, annak remélem tudtam segíteni ezzel a kommenttel.
Hibalista
- Még semmi, és remélem így is marad.
Ide hordtam szervizbe
Opel Gyulai - Pesti út. Igazán javítási tapasztalat nincs, de kötelező szervizre már vittem, az pedig flottul ment.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 2000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Superb | Következő autója? | Valami hasonló |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
