OLTeniai CITroen
Szöveges ítélet
1989tavaszán egy garfitszürke bels? színvilágú t?zpiros autó gördült ki a craiovai gyárkapun és megállt el?ttem.Vezet?je kiszállt és átadta a kulcsokat,gratulált,jó utat kívánt és távozott.Így zajlott le,a körülményekhez képest tulajdonképpen egy álomautó átadása.Neve:Oltcit CLUB 11R.
Sokan a Citroen Visa másának gondolták,pedig egy teljesen különálló típus volt,a 80-as évek elejére jellemz? Citroenes sajátosságokkal:négyhengeres boxer motor légh?téssel,els? kerekekre ható kézifék,a féltengely bels? végére illesztett h?tött els? tárcsafék,hátsó tárcsafék,egyküll?s kormánykerék,
ergonómikus m?szerfal szatelit vezérl?-blokkokkal,torziós rugózás el?l-hátul.Oldalról nézve mintha a CX els? része jelenne meg, hátul pedig az els?nél keskenyebb nyomtáv mindenképpen amaz jellegzetesége.Nyugati exportra(micsoda kifejezés) is gyártottak bel?le Citroen Axel néven.Ezeket 1300-as motorral és 5 fokozatú sebváltóval szerelték
Méretéb?l adódóan kisautóról van szó,nem túl nagy csomagtartóval,kissé sz?kös hátsó térrel,el?l viszont meglep?en kényelmes ülésekkel.Min?ségével,hogy úgy mondjam nem volt baj.Maga az autó egyben volt,nem akart szétesni még az id?sebb példányok sem(ellentétben a Daciakkal).Volt viszont benne egy-két rizikó tényez?( á la orosz rulett):a két vezérm?szíj közül az egyik néha elszakadt.Akinek szerencséje volt,annak az els? félévben.Ennyi volt ugyanis a garancia,illetve 6000 km,de ezt ennyi id? alatt úgysem lehetett megfutni a havi 20 literes benzin adagból.A másik néha el?forduló hiba a vezérm?tengely megkopása.Nekem mindezek kimaradtak,viszont Cegléd magasságában kb 130-as tempónál a ferodo cafatokban röpült le a kuplungtárcsáról.
Érdekes módon a Daciak korai féltengely kopása nem jelentkezett egyik Oltciten sem,dacára a féltengelyen keresztüli fékezésnek.
1129 kbcm-es motorja 54 lóer?s volt,hat és feles átlagfogyasztással lepett meg,igaz,hogy a gázpedálra csupán gondoltunk,nemhogy ráléptünk volna.
Szép volt,(majdnem) jó volt,de a javítás után fél évvel elváltak útjaink.
Hibalista
- kuplungtárcsa csere
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | utána kispolszki,most AR 156 |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
