Mindent kibír!!!
Szöveges ítélet
Mar reg BMW-t vezetek, es vegig ultem nehany olasz es francia autot, de nem tudom nem megvedeni az Oltcitot.
Annak idejen hosszu eveket kellett autora varni, egy bizonyos osszeg befisetese utan. Mi is befizettunk egy Daciara, de ahogy Romania kezdte elvesziteni a stabilitasat, egyre vilagosabba valt hogy arrobbanas kovetkezik, tehat hamar atnyergeltunk egy Oltcitra, es nem bantuk meg. 76000 lej volt (akkoriban meg 1:1-ben mertek a forintot a lejhez kepest).
Sokan emlitettek a fogyasztast, hat igen, az az amivel nem tudtunk mit kezdeni, a dupla karburator nyelte a benzint rendesen, viszont ment is mint a vadbarom. A kis boxer motort lehetett porgetni, egyszer halalfelelmek kozepette mentunk vele 170km/h-t (ora szerint), ami valahol a valos 150km/h korul lehetett. Sokan amlitettek a butykos tengelyt. Ez is olyan valami amivel nincs mit kezdeni, idonkent cserelni kell (mindig kicsi az olaj nyomas, es a motor felepitesebol adodoan ide kerul legkesobb az olaj).
Aztan a futomu: nagyon kenyelmes, nincs auto a kategoriajaban amelyik felvehetne vele ezen a teren a versenyt. Jo teleszkopokkal a torzis rugok allitasa utan (ha elfaradt a rugo csak egyet tekersz rajta s kesz... amig el nem torik) csodakra kepes. Az uthibakat szepen nyeli es a stabilitasa is jo.
A gyujtogyertyak bekopeserol csak annyit hogy ha a megszakito es gyujtas jol be van allitva ilyen nem fordul elo, es nem kell a fold ala maszni hogy a gyertyakhoz hozza ferjunk.
Az auto ertekelesenel nem adtam tul jo pontokat, mert hat nem egy alom auto, de mindig tartsuk szem elott hogy mihez kepest. Ezt egy Daciahoz, Trabihoz, Zsigahoz vagy Vartyogohoz kell merni, akkor visznt nagyon jo auto.
90000km-nel gyuruztuk, de 160000km-re teljesen elkopott a motor, vettunk hat egy masikat, 40000-km-el. Ennek sem volt mas baja a butykos tengelyen es a fogyasztason kivul.
Volt meg egy orokke visszatero problema, a fekekkel (elol hatul tarcsa fek), de ezt is lehetett orvosolni.
Sokszor ugy megpakoltuk hogy elrobbant az egyik hatso kerek, ebbol is csak annyi baj lett hogy fele cucc le, kerekcsere, haza, es vissza a tobbiert.
A lenyeg az hogy ha lenne helyem a tarolasra, ma is szivesen vennek egyet. Hobbyautonak. Azt a szep motorhangot a boxer 146-bol sem tudtam kicsikarni.
Hibalista
- Elobb utobb nagyjabol minden.
Ide hordtam szervizbe
otthon, a haz elott...
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | -- | Következő autója? | Dacia, Citroen, Peugeot, Alfa, BMW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
