Guruló hintaszék
Szöveges ítélet
Mindig irtóztam a Román ipar termékeitől, most sem áll szándékomban dícsérni, de két Oltcit egykori birtokosaként már árnyaltabb a véleményem. Most is inkább a konstrukciót, mint a gyártás minőségét illeti a dícséret. Az első Oltcit-em Román belföldi használatra készült, magán importban jött az országba. Állandó műszaki hibák jellemezték, katasztrófális anyag minőség, viszont nagyon kényelmes volt. Azon ritka autók közé tartozott melybe beleülve azonnal otthon érezte magát az ember. Két év után megszabadultam tőle, visszament a hazájába. Most is sajnálom szegényt aki elvitte tölem, és a vételár átadásakor azzal bucsuzott: "Használja egészséggel a pénzt". Később hirtelen kellett nagyon olcsó, fiatal kényelmes autó, mert az éppen soros autóm kidölt alólam, így vettem újra ezt a típust egy évesen, tele félelmekkel. Nyolc évig használtam munka autónak, utána két évig feleség autóként üzemelt. Nagyon meg voltam vele elégedve, mintha nem ugyan az a márka lett volna mint az előző. Ma is meglenne, ha nem rothadna szét kötelezően. A korábbi autóimat még lakatoltattam, ennél már nem volt kedvem a véget nem érő karosszéria javítások sorozatához. Úgy ment bontóba, hogy a karosszériáján kívül semmi bajom nem volt vele. Ma is fáj érte a szívem. A motorjával az ég világon semmi bajom nem volt, azon kívül hogy a szelepszár szimeringek szerintem már az első gyári beindításkor megkeményednek, és nem tömítenek. Valószínűleg ez is közrejátszik abban, hogy az olajfogyasztásra oda kell figyelni. Méretéhez képest viszonylag nagy, jól pakolható csomagtérrel rendelkezik, ami négy tagú családnál lényeges. Hat évig vásároztam is vele, ahol szintén fontos a jó pakolhatóság. Szerettem a sok rakodó helyet, a puha kényelmes űléseket, a műszerfal kezelőszerveit. A kormány működtetéséhez viszont nyáron erőművész kellet. Munkám miatt, az országot járva, inkább hosszú utakra használtam, 90-120 Km/h sebesség tartományban. Megjártuk vele családostól Olaszországot, Horvátországot, autópályán folyamatosan 110-130 km/h sebességet tartva. Kipróbáltam többször, 150-ig ment símán. Legnagyobb probléma a hozzáértő szerelő megtalálása volt. A legtöbb, magát autószerelőnek nevező embernek fogalma sincs ehez az autóhoz. Csak ócsárolták, köpködték, még azt is elrontották ami addig jó volt rajta. Rossz volt látni mennyire utálják és azt sem tudták mihez nyúljanak, miközben öntötték rám az epéjüket. Hosszas keresgélés után olyan hozzáértö szerelőt is találtam, aki kommentárok hozzáfűzése nélkül csendben, gyorsan, hatékonyan, műhely háttér nélkül, akár az utcán mindent meg tudott javítani rajta és nem kellett másnap visszavinni hozzá mert ujra elromlott!. Ezek mellett mindenben tudta teljesíteni a gyári paramétereket, és megbízható igénytelen munkatárs vált belöle.
Hibalista
- Szelepszár szimeringek hamar megkeményednek. Elosztó fedél megreped gyakran (motor mosás után soha nem indult, mert beázott). Üzemanyag tápszivattyú. Kuplung tárcsa csere. Vezérmü szij és görgök, egyéb kopó alkatrészek, féktárcsa, fékbetétek cseréje. Hátsó kipufogó dob csere. Látványosan rothadásnak indul pár évesen.
Ide hordtam szervizbe
Bp. Jegenye u.-szervíz. Értettek hozzá, elég rendesen nem túl drágán javítottak.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Maszek. Nagyon értett hozzá. Semmi varázslás, duma. Olcsó alkatrészek, gyors, szakszerű, hatékony javítás. Köszönet érte!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 168000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Alfa 33 1.8 TD Sport Wagon | Következő autója? | Fiat Palio Weekend 1.6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
