A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Oltcit » Club

11r 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

42-es csőkulcs, avagy nemárt műszaki érzék meg türelem

Szöveges ítélet

Sok rosszat lehetett már akkor is hallani róla, ehhez képest kábelhibák (nem volt rádugva, eleve szakadt volt, rossz helyen volt) vagy eleve hibás gyári alkatrészek okozták a hibajelenségek túlnyomó részét, és persze a tulajdonosok hanyagsága. Ezek javításához nem kell atomtudósnak lenni, főleg hogy 1980 előtti a konstrukció. a kontaktspray az olajcsere és egy hozzáértő szerelő/ember csodákra képes (pl felismeri a hibajelenséget). 10 évig csak heti 250 km-t futott, azóta minden nap megy de már csak helyközi járat, a kuplunghibán és a kondenzátorhiba miatti megszakítóleégésen kívül sosem maradtunk úton, ami 15 év alatt jó mérleg.
A két szélső külső levegőt fújó szellőzőhöz fogható légáramlást azóta se tapasztaltam egy autóban se!
A kormánykörüli kapcsolók valójában-szemben a bajuszkapcsolókkal-ergonomikusak, a kormány elengedése nélkül minden kapcsolható. A váltó az egyik leggyorsabban kapcsolható amit ismerek (reccsenés nélkül). Mióta nincs ólomadalék a benzinekben, és szigorodtak az emissziós normák azóta terhelés alatt csörög
A motor lelke az olajcsere, nem véletlenül vannak rajta a műanyagburkolatok, és a gumidugók és az egyéb tömítések sem - lsd beázás. talán most érte el azt a szintet, hogy nem érdemes rákölteni, de figyelembe véve az árát, a valaha volt összes javítási költséget (4-500e/15év) a benzint és az adót abszolút megérte az árát. Műszaki antitalentumoknak tilos ilyen autóba ülni, vagy csak "felnőtt" kísérettel, kb 10X gyakrabban vihettük volna szervízbe ha minden kábelsaru miatt szerelőt hívunk. Eddig minden évben egy szervíz volt. A gyertyacsere esélytelen a gyári szerszámkészlet nélkül, amivel viszont bármit szétlehet szedni( kivéve a ventillátort amihez nem árt egy a még TSZ-ekben is ritka 42-es csőkulcs). A torziós futóműhöz sem szívesen nyúlnak.

17 évesen, több mint 100e km-rel megkapta földi pályafutása utolsó(?) műszaki vizsgáját, és kuplungszettjét. Motorikusan jó állapotban van, a karosszériát meg inkább hagyjuk.

Hibalista

- gyárilag rossz gyújtáskapcsoló kábel miatt indítózás alatt nem kapott áramot a gyújtás 10évesen cserélve (addig két akksit evett meg, azóta fél fordulatra indul hidegem is)
- 55ah akku való bele (ma már vagy 8 éves), a kereskedő 44-essel adta el
- kuplungszett 50e km autópálya széthullott
- elosztófedél érintkezője kopott volt -csere
- benzinszintjelző úszóján a lyukat be kellett forrasztani, azóta jó
- biztonsági megfontolásból vezérműszíj csere 50E
- csomagtartófedél teleszkóp csere
- hátsó lámpabúra csere
- közép/hátsó dob 2X
- generátor javítás 1X
- kormányoszlop csapágy hagyományos kenőanyagtól magdagad
- szilentek 2X, jobb o. féltengely
- ami most kinéz: hátsó gátlók, gyertyakábelek, esélyesek a féktárcsák is, és a második garnitúra gumi is kopott+ karosszéria korrózió (gyakorlatilag csere lenne)

Ide hordtam szervizbe

Nagykanizsa márkaszervíz anno
általában motort vagy váltót cseréltek, kisebb tétellel csak ímmel ámmal foglalkoztak, nem sok sikerrel, lsd kormány műanyagcsapágy zsírzása- azóta is dagad,
nem volt alkatrész, nem volt szerelő, nem volt idő, később szervíz sem

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

majd Jegenye u.
jónak mondható, dehát egy fecske nem csinál nyarat

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1991
Kényelem (5) Használati időtartam 17 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 101000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 353W deluxe Következő autója? Swift sedan
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Oltcit Club

További ítéletek (17 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)