Nyugalom szigete
Szöveges ítélet
Országos Mentőszolgálat betegszállító kisbusza volt 8 évig, utána egy építési vállalkozó vitte vele munkásait. Gyárilag 10 személyes, ezért busz. A vállalkozó 1 ülést kiszedett, és átvizsgáztatta személyautónak. Vétel után hengerfejtömítés csere, és fékbetétek, elég hervadtak voltak. Jani bácsi igazi régi időkből megmaradt szerelő volt, aki még a háború előtti autókhoz is értett. Sajnos múlt idő, elhunyt. Fillérekért dolgozott, lassan, de precízen. Többször nem is kellett vinnem javítani, pedig dolgozott a gép rendesen. Alkatrész bőven volt, fillérekért. Csak a fogyasztása, kb. 13 liter átlag. De mindennel elment, mosóbenzinnel, gázolajjal, csak gyulladjon. Ennek ellenére bőven behozta az árát. Itt kérdeném meg, miért írják mások, hogy nem érte meg az árát, mikor autójukkal több ház felépítésére való építőanyagot elszállítanak, vagy hivatásszerűen fuvaroznak vele? Minden autó többet fogyaszt, ha megpakolják, de ha idegent fogadunk, még drágább. A Nysa 1,5 tonnát elvisz, vagy 9 embert, vagy is-is a kettő közt, lehet variálni. Gyárilag végsebessége 95 km/ó, de max. 85-tel mentem vele, innentől már annyira rángatott a legsimább úton is, a könnyű kormány miatt. De a rossz utakat bírta, ha összkerékhajtása lett volna, kiváló terepjáró vált volna belőle magas építése, és kemény laprugós futóműve miatt. Sáros, csúszós úton le kellett terhelni a végét, akkor elment.
Hibalista
- hengerfej tömítés - fékbetétek
Ide hordtam szervizbe
Algács János, Csepel
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Fiat Ritmo | Következő autója? | Citroen Acadyane |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
