A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » X-Trail (2014)

X-Trail 1.6 dci 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Semmi különös, de pont azt kerestem

Szöveges ítélet

2 hónapja vettem új autóként. Előtte benzines OII RS-eim voltak, ami más kategória. Viszont meguntam ezeknek a 11 literes fogyasztását, a peres gumik és a magyar utak viszonyát, továbbá adódott egy lehetőség, hogy a gázolaj költségeit el tudjam számolni. Mivel ez a kategória most divat, és soha nem volt ilyen autóm,valamint Magyarországon normális tempóban több ok miatt sem lehet közlekedni elkezdtem nézelődni. Amit néztem/próbáltam: Kia Sportage/Hyundai ix35, Mazda CX-5, Nissan Qashqai/X-Trail. Utóbbi elsősorban a méreteivel - főleg a csomagtartó és a hátsó lábtér esetében - győzött meg. Kiemelném még a kereskedés hozzáállását - Nissan Balogh Nyíregyháza - Ők akartak a legjobban autót eladni nekem, segítettek az előző értékesítésében, stb.
A konkrét autóról: mivel nem volt kedvem 3 hónapot várni a rendelt darabra, ezért egy készleten lévőt választottam: középső felszereltségi csomag, 4x4, néhány műanyag díszítő elem. Ami hiányzik belőle: a 4x4-hez nem lehet automatát választani. Belülről olyan japánautós, itt azért a németek előrébb vannak. A gyári alap fejegység és az androidos telefon kapcsolata nem felhőtlen, de eddig ez okozta a legnagyobb problémát, hogy néha elvesztették a kapcsolatot. A gyári fejet úgyis lecserélem majd. A méretei elég impozánsak, bár csak 10 cm-el hosszabb mint az OII-im voltak, de nagyobbnak tűnik. Parkoláskor itt azért oda kell figyelni, első-hátsó radar kötelező. Ez a középső felszereltségi csomagban alap. A kormánya kisautósan túlszervózott, mivel sokat megyek városban, ez annyira nem zavar. A váltó az 1-2 fokozatokat picit nehezen veszi, ez azért nem Honda, vagy Mazda váltó kategória. A fogyasztása 80% város mellett 6,5 liter, ami szerintem egy ekkora autótól nem rossz. Autópálya tempónál nem vészesen hangos. Gyárilag Yokohama gumikkal adták, én 17-es kerekekkel választottam - volt még 19-es - a jó magyar utakra.
A helykínálatról még annyit, hogy két 130+ kg-s kollégám kényelmesen elfért egymás mögött...
4x4-et még nem volt módom kipróbálni.
Szerviz tapasztalat nincs, elvileg 1 év vagy 30e km után fogom tudni őket értékelni.

Update - 1,5 év és 50e km után

Semmilyen különösebb hibát nem produkált. Egy apróság volt: az egyik nyomásellenőrző szelep - a jobb hátsó kerékben - nem érzékelt. Ettől a műszerfal karácsonyfaként elkezdett világítani: az ABS-től, a 4x4-ig mindenféle hibaüzenet jött. A szenzor szerencsére az egyszerü felhasználó által is újrakalibrálható, igy a hibát sajátkezüleg megoldottam.
Tavaly télen a Start/Stop állt le nagyobb hidegekben, mintha az aksival lenne gond. Idén ezt nem produkálja, igaz hideg sem volt.
Téli guminak Hankook Icept EVO-t kapott. Ez csendesebb mint a Yokohama nyári. Mellesleg árban is a legjobb volt, ebben a kategóriában. Tuningként kapott még egy levehető fejes vonóhorgot. Vizsgáztatással, szereléssel 130e-ben állt meg. A gyári rendelésnél is ekörül mozgott - ha jól rémlik - de mivel ez szalonautó volt, nekem kellett utólag rárakatni.
Fogyasztása a kezdetektől 6,5 liter. 45% pálya, 45% város, 10% főútvonal. Csak MOL EVO dizelt kap. A fogyasztásmérő amúgy tizedpontosan mér.
Olajat 15e-ként cserélek. Azaz a hivatalos 30-as szervizek között egyszer lekapja egy ismerős szerelő.
Ami el fog kopni az elkövetkezőkben: a vezető ülés bal széle-pereme a ki-be szállások miatt. Ennek adok még 60-70e kilométert, pedig igyekszek vigyázni rá.

A márkaszerviz átlagáron szervizel, azt furcsálltam, hogy nem takaritották ki. Pedig ott volt egy egész nap.
Van most egy visszahivás a csomagtérajtó teleszkópja miatt (ajánlott levél jött a Nissan Magyarországtól). Majd a 60e-s szervizzel megcsináltatom.

Összességében továbbra is hozza azt amit vártam tőle,azaz a semmi különöset:)

Update - 2,5 év és 100e km után

95e km-nél cseréltem az első féktárcsát/betétet, a hátsó még jó. Télen felmegy a fogyasztása 6.9-re, de mostanában többet használom autópályán, úgyhogy ez is belejátszhat.
Egyik szervíz alkalmával kipróbáltam az új Navarrát. Lehet, hogy az lesz az utód, az picit nagyobb:))

Hibalista

- -

Ide hordtam szervizbe

Nissan Balogh Nyíregyháza.Kötelező szerviznél nem takaritották ki.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavia II RS Következő autója? MX-5:)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan X-Trail 2014 (2015)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)