Semmi különös, de pont azt kerestem
Szöveges ítélet
2 hónapja vettem új autóként. Előtte benzines OII RS-eim voltak, ami más kategória. Viszont meguntam ezeknek a 11 literes fogyasztását, a peres gumik és a magyar utak viszonyát, továbbá adódott egy lehetőség, hogy a gázolaj költségeit el tudjam számolni. Mivel ez a kategória most divat, és soha nem volt ilyen autóm,valamint Magyarországon normális tempóban több ok miatt sem lehet közlekedni elkezdtem nézelődni. Amit néztem/próbáltam: Kia Sportage/Hyundai ix35, Mazda CX-5, Nissan Qashqai/X-Trail. Utóbbi elsősorban a méreteivel - főleg a csomagtartó és a hátsó lábtér esetében - győzött meg. Kiemelném még a kereskedés hozzáállását - Nissan Balogh Nyíregyháza - Ők akartak a legjobban autót eladni nekem, segítettek az előző értékesítésében, stb.
A konkrét autóról: mivel nem volt kedvem 3 hónapot várni a rendelt darabra, ezért egy készleten lévőt választottam: középső felszereltségi csomag, 4x4, néhány műanyag díszítő elem. Ami hiányzik belőle: a 4x4-hez nem lehet automatát választani. Belülről olyan japánautós, itt azért a németek előrébb vannak. A gyári alap fejegység és az androidos telefon kapcsolata nem felhőtlen, de eddig ez okozta a legnagyobb problémát, hogy néha elvesztették a kapcsolatot. A gyári fejet úgyis lecserélem majd. A méretei elég impozánsak, bár csak 10 cm-el hosszabb mint az OII-im voltak, de nagyobbnak tűnik. Parkoláskor itt azért oda kell figyelni, első-hátsó radar kötelező. Ez a középső felszereltségi csomagban alap. A kormánya kisautósan túlszervózott, mivel sokat megyek városban, ez annyira nem zavar. A váltó az 1-2 fokozatokat picit nehezen veszi, ez azért nem Honda, vagy Mazda váltó kategória. A fogyasztása 80% város mellett 6,5 liter, ami szerintem egy ekkora autótól nem rossz. Autópálya tempónál nem vészesen hangos. Gyárilag Yokohama gumikkal adták, én 17-es kerekekkel választottam - volt még 19-es - a jó magyar utakra.
A helykínálatról még annyit, hogy két 130+ kg-s kollégám kényelmesen elfért egymás mögött...
4x4-et még nem volt módom kipróbálni.
Szerviz tapasztalat nincs, elvileg 1 év vagy 30e km után fogom tudni őket értékelni.
Update - 1,5 év és 50e km után
Semmilyen különösebb hibát nem produkált. Egy apróság volt: az egyik nyomásellenőrző szelep - a jobb hátsó kerékben - nem érzékelt. Ettől a műszerfal karácsonyfaként elkezdett világítani: az ABS-től, a 4x4-ig mindenféle hibaüzenet jött. A szenzor szerencsére az egyszerü felhasználó által is újrakalibrálható, igy a hibát sajátkezüleg megoldottam.
Tavaly télen a Start/Stop állt le nagyobb hidegekben, mintha az aksival lenne gond. Idén ezt nem produkálja, igaz hideg sem volt.
Téli guminak Hankook Icept EVO-t kapott. Ez csendesebb mint a Yokohama nyári. Mellesleg árban is a legjobb volt, ebben a kategóriában. Tuningként kapott még egy levehető fejes vonóhorgot. Vizsgáztatással, szereléssel 130e-ben állt meg. A gyári rendelésnél is ekörül mozgott - ha jól rémlik - de mivel ez szalonautó volt, nekem kellett utólag rárakatni.
Fogyasztása a kezdetektől 6,5 liter. 45% pálya, 45% város, 10% főútvonal. Csak MOL EVO dizelt kap. A fogyasztásmérő amúgy tizedpontosan mér.
Olajat 15e-ként cserélek. Azaz a hivatalos 30-as szervizek között egyszer lekapja egy ismerős szerelő.
Ami el fog kopni az elkövetkezőkben: a vezető ülés bal széle-pereme a ki-be szállások miatt. Ennek adok még 60-70e kilométert, pedig igyekszek vigyázni rá.
A márkaszerviz átlagáron szervizel, azt furcsálltam, hogy nem takaritották ki. Pedig ott volt egy egész nap.
Van most egy visszahivás a csomagtérajtó teleszkópja miatt (ajánlott levél jött a Nissan Magyarországtól). Majd a 60e-s szervizzel megcsináltatom.
Összességében továbbra is hozza azt amit vártam tőle,azaz a semmi különöset:)
Update - 2,5 év és 100e km után
95e km-nél cseréltem az első féktárcsát/betétet, a hátsó még jó. Télen felmegy a fogyasztása 6.9-re, de mostanában többet használom autópályán, úgyhogy ez is belejátszhat.
Egyik szervíz alkalmával kipróbáltam az új Navarrát. Lehet, hogy az lesz az utód, az picit nagyobb:))
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Nissan Balogh Nyíregyháza.Kötelező szerviznél nem takaritották ki.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia II RS | Következő autója? | MX-5:) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
