(Majd)Nem német
Szöveges ítélet
Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy egy adott értékhatárig magam választhattam meg a céges autót amit magáncélra is használok.
A kiválasztás során a kényelmes, nagy belső tér (1,91m 102kg + család) + élhető csomagtartó (min. 500liter) és a sok használat miatt az alacsony fogyasztás voltak a fő szempontok, ezek mellett természetesen a minél felszereltebb kivitel volt a cél.
Tekintettel arra, hogy nem ragaszkodom egyetlen konkrét márkához/típushoz sem, illetve elismerve, hogy a tetszik/nem tetszik abszolút szubjektív elég sok nézegetés, összehasonlítás után nekem végül a legmagasabb felszereltségű XTrail lett a befutó.
Az XTrail mellett amik még a pixisben voltak: Honda CRV; Skoda Octavia Kombi; VW Passat
Lakva ismeri meg az ember a másikat, így van ez az autóval is néhány pontban az eddigi tapasztalatok:
Öröm, boldogság:
Valóban tágas, kényelmes, a nagy napfénytető miatt világos, kulturált belső tér, nagyon jó variálhatósággal (hátsó ülések előre/hátra csúsztathatóak és a támlájuk is dönthető). Az ülések kényelmét külön fontos kiemelni mert több száz kilométer egyhuzamban vezetés után is teljesen pihenten száll ki az ember a kocsiból. A fogyasztása az autó méretéhez képest és még abszolút értelemben is nagyon baráti. Nagy és jól használható csomagtartó. Elég jó hangszigetelése, csendes a beltér. Jó biztonsági és kényelmi felszereltség. Jó vezetni, jó vele közlekedni. A kormány a szokásos kicsit túlszervózott ezért könnyű, a futómű az átlagosnál keményebb alapvetően csendes. A motor bár csak 1,6os nem egy versenyautó de mindenhova elég. A külső mérete is pont ideális nem az eltúlzott "pöcshosszabbító" és "magasságnövelő" (egyikre se vagyok rászorulva :)) méretű városban kényelmetlen SUV.
A némileg sötét oldal:
A távirányítós kulcs nem húzza fel az ablakokat és a napfénytetőt sem zárja be. Ezeket csak gyújtás állásban a belső kapcsolókról lehet működtetni, csakúgy mint a motoros tükröt ki/be fordítani. Ez egy ilyen felszereltségű autónál teljesen érthetetlen. Bármelyik ablak vagy a tető nyitva marad akkor visszaülés az autóba/ gyújtás bekapcs/minden bezár/újra kiszáll. Mindezt úgy hogy közben a csomagtartó ajtó motoros és a távirányítóról nyitható/csukható. Egy utólagos komfort modult bele fogok szereltetni előbb utóbb az biztos. (Gyáriban nem létezik!!!!!?????)
A beltér anyaghasználata műanyagok tekintetében egy picit még a német autóké alatt van, valahogy azokban nekem a műanyagok strapabíróbbak voltak (nem karcolódnak annyira mint a japánokban).
Tempomatból nincsen távolságtartós csak hagyományos kivitelű.
Bár az első ülések motorosak az anyósülés magasságban nem állítható.
A gyári navi legfrissebb térképének az adatait 2013.év közepén (!!!) zárták le.
2015ben már a megbízhatóság, a biztonság és az élettartam miatt is elvárható lenne, hogy LEDes legyen a hátsó lámpa ne izzós. Különösen, hogy az első lámpák LEDesek (nappali fény/tompított/távfény is)
Tudom, hogy egy autó véleményezésénél nem feltétlenül a legfontosabb tulajdonságok ezek ráadásul mindegyikkel abszolút együtt lehet élni, de a korrektség és néhány esetben az érthetetlenség miatt megjegyzendőek, plusz a mindennapok során egy kettő azért bosszantó.
Mindent egybevetve, nem sok hiányzik ahhoz, hogy az XTrail egy valóban ideális autó legyen, nekem az apróbb kellemetlenségeivel együtt is nagyon bevált. Újra ezt választanám.
Hibalista
- Még semmi, de ez a minimum.
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó, Zay utca
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | A6 Avant 2.0PDTD | Következő autója? | XTrail - de ez odébb van |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
