A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » X-Trail (2014)

X-Trail TEKNA 1.6 dci 4x4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez az autó teljesne rendben van

Szöveges ítélet

Gondoltam írok pár sort az autómról, mivel nem túl sok bejegyzést van a 2015 utáni X-Trail-ről itt a népítéleten. Az én autóm egy összkerekes tekna felszereltségű 1,6dci modell. Most már én is raktam bele 54 000 km-t, tehát akár kiforrott véleményem is lehet. 2,5 éve amikor az autót választottam, sok konkurenst végignéztem, de ár érték arányban nem találtam jobbat. Ami a választásom mellett szólt még az a jármű mérete. Az autónak hatalmas a beltere és a csomagtere, ami a hátsó sor tologatásával tovább növelhető. Mi csupa olyan dolgot csinálunk ami sok motyózással jár, ezért ez fontos szempont volt. Például ha az ember egy síelős hétvégén nem akar a tetőre pakolni, akkor még mindig nagyjából kényelmesen lehet a hátsó középső ülés lehajtásával pakolni. Hozzáteszem, én részben elégedetlen vagyok a csomagtér kialakításával, mert a rendező polcok rögzítésére szolgáló elemek miatt jobban át kell gondolni a csomagolást.
Ami nagyon tetszik az az összkerék hajtás, télen amikor Ausztriában szinte mindenkinek láncolnia kell én teljesen problémamentesen hajtok fel a hegyre, és akár indulok újra megállás után is, ez tényleg király. Itthon is gyakran járok olyan utakon, ahol kifejezett élmény összkerékkel haladni. Érdemes hozzátenni, hogy én állandó automata összkerékhajtással használom az autót, mert zongorázni lehet a különbséget az első kerék és őszkerék hajtás között. Azt nem tudom, hogy az elsőkerekes modellnél van e elektronikus futómű szabályzás, de az összkerekesnél van és az is egy hatalmas élmény. Volt olyan, hogy 90km/h tempóval hajtottunk kifelé egy tanyáról, az előttünk haladó másik márka SUV-ja úgy ringott/dobálózott mint egy hajó a viharban, mi pedig az X-trail-ben ebből a hullámzásból semmit nem érzékeltünk, a gyerek közben békésen szundikált hátul. A jelenet kb. olyan volt mint amit egy merci reklámban lehetett látni korábban, no ez tényleg zseniális.
Amikor én vettem az autót akkor még nem lehetett automata váltót és összkerék hajtás együtt választani, mivel csak 1,6 dci motorral volt rendelhető az autó. Nem mondom el bírnám viselni az automata váltót, de az összkerék nekem fontosabb volt. Egyébként az 1,6 dci motor megbízhatóan teszi a dolgát és nekem kellően nyomatékosnak tűnik. Én az autó dinamikájával kapcsolatban sem érzek problémát. A megadott fogyasztási adatok többé kevésbé badarságnak tűnnek nekem. Saját mérésem alapján 54 000km alatt az átlagom 7,3 liter/100km. Városban gyér forgalom mellett volt már 4,3 is a fogyasztási átlagom egy 20 km útszakaszon, de ez karácsony éjjelén volt. 90-110 tempó mellett általában 6,3 körüli a fogyasztás. Autópályán egy Balaton-Budapest viszonylat normál tempóval 7,3 autópályán, kicsit vagy sokkal gyorsabban 7,8. Tetőbox +0,5 liter. Én általában városban tudok jobb fogyasztást elérni, de keveset használom dugóban az autót. Ami béna, az a fogyasztás mérése a computernek, az enyém gyakran csal lefelé pár tizedet. Az üzemanyag tartályt 60 liternek írják, de szerintem az inkább 65.(Külföldi leírásokban lehet is találkozni ezzel a számmal)
Az érzékelők, és kamerák segítségével kifejezetten könnyű a parkolás az autóval, de az első hetekben erősen szoknom kellett az autó méreteit.
Amit szeretek az autóban:
- Megfelelően magas építés
- Tágas beltér
- Összkerék hajtás, elektronikus futómű szabályzás
- Ledes fényszórók, automatikus reflektor kapcsolás és magasság állítás
- Vezetéstámogató rendszerek
- Nagyon kényelmesek az ülések hosszú távon is
- Ha tűző napon parkolok, indulás után fél perccel már normál hőmérséklet van a kocsiban
- Jó navigáció és megbízható bluetooth kezelés
- Megbízható
- A fenntartási költségek egyenlőre teljesen elfogadhatóak
Ami nekem hiányzik az autóból, vagy kifogásolok, de nem befolyásolják az általános pozitív képet:
- Garázskapu nyitó (csak az Európai modellekben nincs)
- Telefon képernyőjének tükrözése a fedélzeti számítógép képernyőjére
- Ablakok, ajtók automatikus zárásának lehetőségének hiánya
- Csak a vezető oldali ablaknak van komfort kapcsolója
- A Nissan Connect kb. semmire sem jó, de legalább ingyenes, és ingyenesen újra regisztrálható ha lejár.
- Én az A oszlopon el tudnék viselni egy kapaszkodót beszálláshoz, mivel pont határeset az ülés magassága
- Navigáció térképeinek aktualitása elég gyenge.
- A belső keringetés kikapcsolásakor a klíma is kikapcsol, automatán pedig mindig bekapcsoltnak jelzi a klíma állapotát
- Csomagtér rendező lapokat tartó alkatrészek benyúlása a csomagtérbe

Összességében én nagyon szeretem ezt az autót apróbb hiányosságai ellenére is, és lehetőségeim alapján még a jelenlegi kínálatból is ezt választanám.

Ami esetleg még érdekes lehet, hogy annak idején én úgy gondoltam, hogy megveszem a szervizcsomagot és a +2 év garanciát is. A szervizcsomagról lebeszéltek az alacsony tervezett éves futásteljesítmény miatt, ez esetemben évi 20 000km-t jelent. A kiterjesztett garanciával kapcsolatban is több embert megkérdeztem, és már magamtól is hajlok rá, hogy ne vegyem meg –ezt az autó három éves koráig megtehetném-, mert az autó egyenlőre abszolút nulla meghibásodási hajlandóságot mutat. Bár azt is érdemes megjegyezni, hogy az elmúlt 20 évben a családi flottában Fiatok, Renaultok, Opelek és VW-k voltak és egyiknek sem volt garanciális problémája, a rendszeres karbantartáson kívül kizárólag a kopó alkatrészeket kellett cserélni. De gondolom ez szerencse kérdése is.
Ha nem felejtem el, akkor majd megírom, hogy jól döntöttem e a garanciával kapcsolatban.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Nissan Gablini Budaörs

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2016
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 54000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Renault Megane Grandatour 1.5 dci Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan X-Trail 2014 (2015)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)