Vajon kinek készült?
Szöveges ítélet
Winkler Robi tesztjéből az derült ki, hogy ez egy tipikusan férfiaknak készített autó. Ezek szerint valószínüleg valami genetikai probléma lehet velem. Mert semmi kétség, terepen szépen teljesít. De az összbenyomásom róla (finoman szólva) eléggé vegyes. A motor a legerősebb dízel, 173 paripa, ez idáig rendben is van. Sőt, több, mint rendben van. Szépen lehet pörgetni, leszabályzásig húz, tépi ki a kormányt a vezető kezéből. A váltó isteni, 6-ikban autópályán 100-190-ig eszméletlenül megy. Napfénytető: a konkurencia nem tud ekkora felületű elhúzható üveget a tetőre szerelni. De: a belső középszürke világa se férfiaknak, sem nőknek nem jön be. Az illesztések, a párhuzamos élek valószínüleg a női kocsik sajátja. Mert itt jól láthatóan nem sikerült az összeillesztés. Nem zörög, de zavaró. Rádió pocsék. Nincs mp3, van helyette 6 lemezes CD lejátszó. Jobban örültem volna 1 mp3 lemezes + USB-s fejegységnek. A kijelző gagyi, a Mitsu Outlander amúgy ronda kijelzője jobban átlátható. A kuplung kemény, majd pont a fogási ponton puhul fel, ettől nagyon rosszul adagolható a 360Nm nyomaték. Ez mondjuk megszokható. De: a 9.5 milliós kocsiban nincs, csak a vezető oldalon automata ablak, nincs ülésfűtés, xenon, nem tologatható a hátsó üléssor (sajnos kevés a lábtér hátul), a csomagtér roló és az ülések közötti takaróelem lóg és érzésre vékony papírból van, a kormányon a 2 legfontosabb gomb a tempomaté (ez rendben is van) és az állomáskeresőé!!!, ha hangerőt akarok állítani, át kell fogjak a kormányon, mert az alulra került. Eleve a kormány ergonómiája csapnivaló, egy Hondán minden kitapogatható hüvelykujjal, itt keresgélni kell a gombokat.
A futómű ehhez a teljesítményhez képest nagyon puhára van hangolva, billeg, dől, terepen ez nagyon jó, de aszfalton, kanyarban nagyon rossz érzés. Egyszerűen amilyen gyors az egyenesben, olyan lassú a kanyarokban. Pakolóhelyek bőven vannak, a kesztyűtartó hatalmas, pohártartóból 6 darab van az autóban (minek?). A fék jó, de nem kitűnő, a tompított fényszórónak nincs visszajelző lámpája a műszerfalon, így automata üzemmódban nehéz kideríteni, ég-e, vagy sem. Az ülések kényelmesek, nagyon puhák, és jól állíthatóak. Fogyasztás átlagban 8 liter. A klímaberendezés teszi a dolgát, de kinézetre a 90-es évek dizájnja. A csomagtérben ötletesek a kihúzható fiókok, én mégsem tudtam sok mindenre használni. A csomagtér alja műanyag borítású, minden csúszkál rajta. Szerencsére vannak kampók, ez például hiányzik a Mitsuból és a Hondából. Összegezve ez az autó egy Renault Grand Tourismo és egy japán terepjáró egyvelege, ötvözve a komponensek gyengéit. Terepre készült városi családi autó. Nem értem, ki a célközönség...
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | CR-V | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
