Ilyen autóm sohasem lesz több
Szöveges ítélet
Elvitték. Tegnap eladtuk. Nem kötődöm tárgyaimhoz, nem fétisem az autó. 20 év alatt rengeteg járművem volt. De ez volt köztük, ami legjobban megérte. Sajnálom, hogy valószínűleg soha többet nem fognak ilyet gyártani. A klasszikus terepjáró, praktikus dobozforma már nem divat. Hiába szopott gombóc mindenkinek jobban bejön.
Meg kellett tőle válni, mert a gyerekek szállítása városon belül, 2-3 km-es utakkal előbb-utóbb megette volna az autót. Olvastam valahol meséket turbóról, részecskeszűrőről, befecskendező rendszerről, kettős tömegű lendkerékről. Valami igénytelenebb benzinesbe fogunk átülni.
Annyira szerettük, hogy kettő is volt belőle. Az első egy 2007-es (képen), ugyanez csak facelift előtti. 290 ezer kilométerrel adtuk el. Egy kardánkereszt törése volt 210 körül, más baja nem nagyon. Azt mondta a szerelő, hogy kocsi tökéletes. A hiba a "user"-ben van. Nem szabad aszfalton "AUTO" üzemmódban használni a 4x4 hajtást, mert feszülést okoz a rendszerben, aminek a gyenge pontja kardánkereszt. Ezt persze sehol nem mondják el, de biztos így van, mert az emberünk állítólag a Dakaron is szerelt már autókat.
Második X-Trail 2011-es, ráncfelvarrás utáni. Főbb különbséggel: Ugyanaz motor FÉL literrel kevesebbet fogyasztott (7,5 vs 7). 2 cm-rel nagyobb lábtér hátul. Igen ez számít. Pont annyi, hogy a 36-os cipőt hátulról nem a vesemedencédben érzed, csak a zsíros tokig hatol. De tényleg sokkal jobb. Xenon és másik központi kijelző (a narancssárgának nem lehetett állítani a fényerősségét, éjszaka le kellett takarni, a tachométer meg csak úgy érzésre).
Amiket nem sikerült kijavítaniuk, azok egyben az autó negatívumai is(neki ezeket is megbocsájtottuk).
-Csomagtér felől iszonyatos zörgés van rosszabb úton. Az egyébként hihetetlenül praktikus tároló rekeszek, az 5. ajtó. Minden.
-A klíma ventilátora iszonyatosan tud kerepelni néha. A szervizben csak a vállukat vonogatták, senki sem akart vele csinálni semmit/valamit. De mivel 290-ezer kilométernél is még tökéletesen hűtött-fűtött, nem riadtunk meg, amikor az új is elkezdte 90-nél.
-Ennyi.
Pozitív tulajdonságai. Hosszú. Néhányt írok le.
-Meglepően jó tereptulajdonságok. Párommal első alkalommal kipróbáltuk egy meredek nyomvályús domboldalon. Én azt gondoltam, hogy a tetejére születni kell, ott semmi nem megy fel. Felment. Fent megriadtam, hogy helikoptert kel hívni, hazamegyek gyalog. De szerelmem előtt nem lehettem csirke. Gyorsan összeszedtem magam mielőtt "üljátajobbegybe" lett volna. Lement. Egyszer akadtam el vele. Apósom háza előtt. De kihúzott a HRV-vel. Ciki.
-Praktikus. 6 pohártartó elől. Minek? Mindegyikben tartottunk valamit. Egyébként rengeteg rekesz, tároló. Lassan már feliratozni kellet, hogy mit hová tettem. A csomagtér óriási. 605 liter. Ez a szám nem fejezi, ki mekkora valójában. Kétszer költöztünk vele. Bicikli, pianínó, komód, kis szekrény. Egyszerre. Lehajtott üléseknél valaki bemászik, 24 órán belül eltűnté kell nyilvánítani.
- Jó vezetni. 21 cm-es hasmagasság ellenére személyautós. Azt mondják, kanyarban dülöngél. Nem jobban mint az új Mx-5. Pontosan tudom.
-Méretei ellenére könnyű parkolni. Volt Suzuki Jimny-m. Azt többet hintáztattam egy párhuzamos beállásnál. Itt a tolatókamera nagy segítség, Elől meg nem kell radar, pontosan lehet tudni, hogy hol az eleje a gumók miatt a macilámpán. Zseniális.
Többet nem írok.
Ja, még valami: A tetőn a "taktikai vadász-keresőlámpa" csak parasztvakítás. Mind a két értelemben.
Hibalista
- akkumulátor - kardánkereszt törés
Ide hordtam szervizbe
Csak a saját ismerős szerelőhöz vittem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 91000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Outlander | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
