elnyűhetetlen doboz
Szöveges ítélet
Hát, hogy is kezdjem... Ez az első suv-om. Sajnos eddig jutottunk, hogy ha sokat közlekedik az ember a magyar utakon, és esetleg keletebbre is, mint én, akkor egy átlagos felépítésű személyautó nem bírja a strapát. Egyre több terepjárót látok, egyre nagyobbakat, és ez nem hiszem, hogy kizárólag megalománia. Amíg nincs autópálya, nincs rendes főút, ez a legésszerűbb választás.
Amikor megvettem, előtte teszteltem pár konkurenst is (Captiva, CRV, Santa-Fe, XC90, X5, RX400h, Tuareg). Voltak nagyobbak és drágábbak is, de nem feltétlenül jobbak, illetve nem annyival. Mérlegeltem a lehetséges értékvesztést, felmértem, hogy melyik extrára van szükségem, melyik az amelyik csak parasztvakítás és melyik felesleges. Kb 1 hónap után döntöttem a majdnem fullosan felszerelt (kivéve navi) X-trail mellett. Sokat nyomott a latba a másfél milcsi (~15 %)engedmény is :-) A Hyper tetősínnel pedig akkorának tűnik, mint egy Volvó, vagy VW, pedig nem az.
15 hónapja használom. A fogyasztás a Superb után először kicsit soknak tűnt, de lassan megbékéltem vele. 120-150 között is max 8,5 liter, 100 körül csak 6,5, városban, autómatával 11-12!!!
Az átlag 8-9 liter nem sok egy ekkora autóhoz, szerintem.
Ami brutális benne, bár gondolom, hogy több hasonló terepjáróban is ilyen lehet, hogy szar úton is ugyanolyan kényelmes, és ugyanazt a sebességet lehet tartani. Egy félméteres kátyú olyan érzés, mint a Skodában egy kis úthiba, nem beszélve pl egy BMW-ről, amiben van tapasztalatom. Ott egy kis gödör után mehettem futóműállításra és alkatrészcserére (540iA)
Volt szerencsém kipróbálni Romániában egy harmadrendű főúton is (földút eső után egy mezőn keresztül :-)), ahol a 20-30 centis sárban átlag 50-60-as tempóval, vagy 100-zal a murvás úton csak kicsit volt kényelmetlenebb, mint a Baja-Szeged közötti 55-ös. Továbbá még nem tudtam belemenni olyan bukkanóba, nagyon gyorsan se, hogy lekoppanjon a gátló.
Elöl a hely nagyon pöpec. Minden kézreáll, jó tapintású. A bézs bőr nagyon szép, összességében egy minőségi munka. Hátul a hely már nem olyan pazar, főleg a cseh VW után, de azért be lehet férni, főleg gyerekeknek kiváló. A csomagtartó tökéletes. Hatalmas és jól variálható. Ha mindent összeadok, akkkor ár-értékarányban a legjobb választás volt.
A pécsi szerviz nem drágább, mint a Skodáé volt, ha viszem az olajat, akkor az első három 20.000-es szervizt megúsztam 30-50 ezer között. Több, mint 1 éve használom, de még egy égő se ment el benne.
Mindenkinek csak ajánlani tudom.
Hibalista
- még semmi, még mindig semmi
Ide hordtam szervizbe
South car Kft. Pécs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 64000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | superb | Következő autója? | X6 talán, ha nem lesz Ferrari SUV :-) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
