Piroska
Szöveges ítélet
Az autót újonnan vettük 2001 novemberében. Szalonautó volt, így járt rá némi kedvezmény is. A metálfényezést leszámítva fullos, azaz minden benne volt (és van), ami egy gyári Vanette Cargóból kihozható. A kocsi Spanyolországban készült, ez fontos, mert gyártották Törökországban is, és azzal nagyon rosszak a tapasztalatok. Aki vásárlás előtt áll, nézze meg hol készült a kocsi, az alvázszámos cimkén megtalálja a választ. Tehát P4 felszereltség, azaz légkondi, villany ablak, légzsák, szervó, gyerekzár, távirányítós kp. zár + NATS riasztó, hátsó fűtés, hátsó dupla ablaktörlő + mosó, 2 hangszóró, rádiós magnó. Ezenkívűl Style felszereltség: 4 gyári dísztárcsa, fényezett lökhárítók, króm díszcsík az elején, sötétített üvegek. Szerintem nem rossz egy teherautótól.
A motorja gyengus, nincs miből választani, össz-vissz ezzel gyártották. 2,3 literes, 75 lóerős, 145Nm. Lassan gyorsul (gyári adat szerint 27mp 100 Km/h-ra), hangos, viszont több 100,000 km-t elmegy mindenféle motorhiba nélkül. A fogyasztása alapvetően függ a használattól. Rekordfogyasztásunk volt már 7,2 liter is, de klímával sem eszik többet 8,1 liternél! Az üléshelyzet elől már-már királyi. Óriási panoráma szélvédő jó nagy gömbölyítéssel, szintén nagy, domború tükrök, magas üléspozíció. Kiválóan átlátni az egész forgalmat előttünk, mögöttünk, mellettünk. A váltó japános pontossággal esik kézre és pontosan is kapcsolható. A kormány megegyezik az Almerában találhatóval, nagyon jó fogású. A hátulsó üléssor már közel sem kényelmes. Igyekeztek a legolcsóbb megoldást megtalálni. Gyakorlatilag egy pad 2 pontos biztonsági övekkel. A sötétített üvegezés jól jön nyáron, a klíma használatával pár perc alatt lehűti az egész utasteret, ami elég nagy. Raktere óriási, van benne gyárilag 4 alvázhoz kötött rögzítő pont. Sok mindent szállítottunk már vele. Elég magas is, majdnem 2 méter! Megmásztuk vele az Alpokat is 2002-ben. Már 4,5 éve nyúzzuk. Komolyabb hiba eddig nem volt vele, remélem nem is lesz.
Hibalista
- 1.) a hűtő ventillátor kapcsoló reléje, garanciális volt
- 2.) a jobb hátsó szimmering, szintén garanciális volt
- 3.) km óra spirál szakadás, úgy 20e Ft volt a csere+jav.
Ide hordtam szervizbe
Nissan Summit (Budapest, Lágymányosi híd)
A szokásos szervízekre (10,000km) bejelentkezni szinte lehetetlen, kb. 3 hétre jegyeznek elő. Fél évvel ezelőtt rohant belénk hátulról egy Almera, a lökhárító + ajtó sérült. Na, a kárfelvétel borzalmas volt. Kijelentették, hogy csak kedden meg csütörtökön reggel 6 és 6:30 között van kárfelvétel kizárólag. Mi 6:55-re értünk be, a szokásos reggeli forgatag miatt. Be voltunk jelentve, de közölték, hogy a kárszakértő már elment és legközelebb csak jövő héten lehet szemléztetni a kocsit. Mi erre kértünk más címet, ahol még aznap fel tudnánk vetetni a kárt, amire közölték hogy nem lehet, csak náluk. HOGY EGÉSZ BUDAPESTEN ÉS KÖRNYÉKÉN KIZÁRÓLAG A SUMMITNÁL LEHET FELVETETNI A KÁRT, SEHOL MÁSHOL A VILÁGON. Több se kellett, egy-két oda nem illő hangos megjegyzés után otthagytuk a társaságot, felhívtuk a biztosítót, mire az rögtön abban a kerületben (!) adott egy címet, ahol megejthetjük a szemlét. Úgy 10 óra tájban már a papírokkal a kezünkben mentünk vissza a Summithoz. Kénytelenek voltunk, mert hát azért mégis csak szakszervíz végezze a lakatos és fényező munkákat, úgyis a biztosító fizeti. Elképedve fogadtak minket, persze akadékoskodtak, csakhát kénytelenek voltak belátni, hogy akkora baromságot mondtak, mint a ház. Az autót egyébként szépen megjavították, költségként 280,000Ft-ot számláztak. Tehát a munkájuk kifogástalan, viszont az ügyintézőiket kirúghatnák.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Nissan Summit (Budaörs)
Mivel Budaörsiek vagyunk, így persze örültünk, mikor megnyitott a szervíz. Na ez a társaság tényleg jó. Főként a Nissan Néró 2-ből jöttek át, mivel azt megszűntették. A fizetés átutalással történik (külön kérésre), így nem kell készpénzzel bajlódnia az embernek, mikor a kocsiért megy. A 40,000 km-es szervíznél fedezték fel a szimmering hibát, és mivel aznap már nem tudták megcsinálni az autót, külön költség nélkül rendelkezésemre bocsátottak egy Almerát. Persze márkaszervízhez méltó árakkal kell számolni, de legalább nem olyan bürokratikusan bunkó a társaság, mint a Lágymányosi hídnál.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | L300 | Következő autója? | egyenlőre marad |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
