A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Terrano Ii (1993)

Terrano Ii 2.7 TDi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tanulóautó és örök emlék

Szöveges ítélet

Első saját autóm volt, nagyon szerettem! Megvettem, mert akkor erre volt pénzem. Eladtam, mert 4-személyes szedánt akartam venni helyette (nem járok terepen, nincs igényem terepjáróra).
Remek kezdő-autó volt számomra. Sebessége és gyorsulása miatt "lehetetlen" a fiatalkori baleseteket elkövetni vele, de szuper a rálátás az útra, nem lehet megpadkázni vagy felakadni vele, rövidsége miatt könnyű parkolni.
Hiába volt 11 éves mikor vásároltam, a 29.000 km-vel szinte még bejáratós állapotban volt. Az összkerék-hajtás téli időkben jól jött, biztonságosabbá tette a vezetést. Kormányzása könnyű, motorzaj és a nagy légellenállás miatti menetszél 100-as tempó felett zavaró lehet (nekem nem volt az, csak észrevehető).
Kétüléses, kétajtós változat, tekerős ablakkal, minimális elektronikával, légkondi nélkül, központi zár nélkül, de már 2 légzsákkal. Kevesebb kütyü -> kevesebb hibaforrás.
Nem sajnálták belőle az anyagot és ezt mindenhol látni, kezdve az ajtótól, egészen az alvázig. Nálam végig garázsban állt, de előtte soha... mégsem pattogott le a festék a kaszniról sehol, csak az alvázon és felniken volt vakrozsda.
Terepre tervezték, a váltó-motor párosítást ehhez eltalálták, de ehhez olyan papucs is kell hozzá (Dunlop Grandtrek AT3). A felezővel igen meredek és csúszós utakon is fel lehet vele menni.
130-nál többet sosem tudtam kihozni belőle. Ilyen tempónál 14 liter / 100 km. Ha csak 80-t mutat az óra, akkor 7,5-8 liter / 100 km. Városban 9-11 liter átlagfogyasztásokat mértem. A 72 literes tankkal akár 800 km-t is lehet vele menni egy futamban. Gyorsulása alacsony, nem lehet vele versenyezni, de vonóereje és nyomatéka nagy (nagyobb autót árokból gond nélkül kihúzott). 2-ben el lehet vele indulni gázadás nélkül, pedig alapjárata 700 rpm körüli. Lefulladni induláskor nehéz.
Télen kissé sokáig tartott mire már meleg levegőt fújt be, de aztán már igazi hőerőmű volt. A motortérben az alkatrészek könnyen hozzáférhetőek, láthatóak, bár semmit nem kellett megbontani rajta.
Leginkább rövidtávon használtam. A leghosszabb táv Magyarország-Dánia (1650 km) nyáron... semmi gond nem volt. Aludni ugyan nem lehet az ülésben (annyira azért nem kényelmes fotel), de nem állt görcs a hátamba, mikor 4-5 órán keresztül ültem benne és kiszálltam. Ráadásul a testesebb emberek is kényelmesen ülhetnek benne (ezalatt 100+ kg-t értem)... nem nyom balról az ajtó, jobbról a váltó, elölről a kormány.
A váltó kézre áll, útja hosszú, fokozatok egymástól kellően távol vannak. A kesztyűtartó egy "mini-koffer", sokat lehet pakolni bele. A kormányt könnyű forgatni, a kuplungpedált egész nap nyomogatva sem fárad el a láb estére, a gázpedál pedig elég merev ahhoz, hogy ne legyenek felesleges gázfröccsök, de ne legyen megerőltető a lábnak.
Az olajat egyáltalán nem ette (nem volt korom indításkor sem, a leeresztett olaj szinte cseppre megegyezett a beleöntöttel... 6 liter). Az olajszűrő nehézkesen hozzáférhető, de mivel van hasmagassága, ezért szereléshez nem feltétlenül szükséges megemelni, vagy szerelőaknára állni.
Hátulra sok mindent be tudtam pakolni (gáztűzhelyet, fenyőfát, kutyákat).
A nagy visszapillantótükrök akár egy buszon -> mindent lehet bennük látni állítások nélkül mindenkinek. A szélvédő és vezetőfülke kialakítása miatt nagyon jó rálátása van a sofőrnek az előtte lévő útra. A hátsó ablaktörlővel pedig esőben nem csak előre lehet látni. A magas küszöb miatt alacsonyabb vagy idősebb embereknek nehézkes lehet beszállni, de kifelé már könnyebb.
Sajnos a magyar rendszer miatt a biztosítás, a műszaki vizsga és az adó nem a legolcsóbb, de nem is egetverően magas.
A japánok már akkor gondoltak olyan apróságra, hogy a vezetőoldali ajtót vagy kívülről tudod bezárni kulccsal, vagy belülről csukott állapotban (ha kinyitod az ajtót, nem tudod a belső gombbal bezárni és így elképzelhetetlen, hogy a kulcsot bennehagyod az autóban és rázárod).

Hibalista

- ékszíj (szakadás előtt cserélve) - bal hátsó fékmunkahenger (cserélve) - önindító (javítva, nem cserélve) - résolaj-cső (cserélve, üzemanyag-folyást tapasztalva) - kuplungcső (olaj elfolyt) - kipufogódob (kiszakadt a cső a dobból)

Ide hordtam szervizbe

egyéni vállalkozóhoz

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1998
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 29000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Terrano Ii 1993

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)