A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Qashqai (2007-2013)

Qashqai +2 2.0 benzin 4WD Acenta 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Soha többet 2 kerekest!

Szöveges ítélet

Igazából nem kellett volna még az előző Toyota Corolla Verso 1.8 SOL MMT-t lecserélni (8 év, 110e Km), de hát egyszer élünk, jó lenne minél több fajta autóval élményhez jutni. Kis Polski - Kocka Lada - Astra - Vectra - automata Verso sorba mi illik? Hát 4 kerekes még nem volt, holott elég dimbes-dombos helyen lakom és néha télen eléggé cserben hagyott a Verso, elég demoralizáló szenvedni pörgő kerekekkel, feltartani a türelmetlen kocsisort, holott drága, új téli gumim volt. Úgy látszik a Verso súlyelosztásában van a hiba, vagy nem tudom...

Szóval legyen 4 kerekes, akár 7 üléssel (néha jól jön, 1 autóval a nagyszülőkkel együtt tudunk menni), nagy csomagtartóval, szigorúan benzines. Ha ezeket a feltételeket összevetjük a kínálattal nem sok típus marad. Chevrolet Captiva - csak nagyon nagy motorral, brutál fogyasztással, Yeti - elég pici a csomagtartója, nincs 7 ülése, Tiguan - hasonló, mint a Yeti, Peugeot 4008/Mitsubishi Outlander - nem annyira tetszik, túl nagy - Toyota Rav4, Honda CRV - túl terepjárós, nincs 7 ülés, Subaru - nem mernék ilyet venni szervizelés miatt.

Azaz gyakorlatilag a Qashqai maradt. Egyik reggel jött a használtautó.hu értesítése, hogy van egy benzin, 4 kerék, ráadásul +2 típus, 60000 km alatt, benzin, viszonylag olcsón (3.6m) stb. 11-kor már meg is volt a szerződés.

Első tapasztalatok: a motor karakterisztikája teljesen más, mint a Toyota 1.8-asa, kis fordulatnál is érezni az erőt, viszont nem reagál annyira dinamikusan a gázadásra és nem is szereti annyira pörgettetni.

A futómű kicsit dübörgős. Érdekes módon nagyon csandes alapvetően a beltér, de ha valami bukkanón megy át az ember (fekvőrendőr, keresztirányú borda), akkor a mély puffanás nagyon érezhető, hallható.

Amúgy nagyon élvezetes vezetni, sajnos nem automata, de elég keveset kell váltani, mert elég széles fordulatszám-tartományben elmegy. Fordulékony nagyon, mélygarázsban is könnyen lehet vele szűkebb helyeken is parkolni (szemben pl. a Toyota Versoval). Viszont a magas felépítés miatt azért az ember reflexszerűen óvatosabban veszi a kanyarokat, plusz eléggé pattog az autó kifelé, ha nagyobb sebességgel veszek be göröngyös kanyart.

A fogyasztás nagyon változó. Ha csak a lányomat hordom suliba (2 km hegyre), akkor 13 liter. Mihelyst kicsit megyek hosszabban és nem csak hegyre, akkor ez lemegy 9.5 körülire városban, országúton meg aztán akár 6.5 körül is lehet tartani 100-120 körüli tempónál. Autópályán még huzamosabban nem mentem vele még, de szerintem ott is jóval 10 alatt lehet tartani.

A legnagyobb élmény természetesen a havas-jeges-trutyis úton jön elő! Olyan biztonságot ad az észrevétlen 4 kerékhajtás, hogy az leírhatatlan. Olyan meredeken is megcsúszás nélkül fölment, ahol lefele az autósok óvatosan, a járda széléhez súrolva kormányozva ereszkedtek. Soha többet 2 kerekest nem fogok venni.

Pár szó a felszerelésről: ugyan ez nem csúcs felszereltség sajnos, de a digitális klíma jó, nekem mondjuk a panoráma tető nem kellett volna, de hát van az is. A rádió nem túl szépen szól, elég doboz hangja van és az én évjáratomban nincs még USB-ről lejátszás. Jó viszont a beépített Bluetooth, a fényszórói szépen világítanak, a tükör elektromosan behajtható, ami nagyon praktikus, viszont sajnos az enyémben nincs tempomat és automatikusan sötétedő tükör. Viszont van tetősín is, meg még nem annyira használt automata fényszóró.

Az ülések kicsit furcsák, a háttámla kicsit keskenynek tűnik vállnál, de érdekes módon jól esik benne az ülés. A 3. sor ülései inkább a vicc kategóriájába esnek, de 4 kerék plusz kakasülő - csoda hogy egyáltalán befért. A könyöklő elég rövidke, nem igazán tölti be a szerepét, bár hogy nem automata, amúgy is kisebb szerephez jutna.

Egyelőre ennyi az első 2 hónap tapasztalata, folyt. köv.

2017: Eladtam az autót, 130eKm-el. Elmúlt a szerelem. Nagyon hiányzott a tempomat, most már sokat mentem autópályán. A szervizes negatív tapasztalatok miatt sem kedveltem már. Vezetési élményt sem nyújtott annyit, hiányzott a dinamizmus. Sokat is fogyasztott, autópálya 9 felett.

Ami hiányozni fog egyedül a nagy csomagtartó, szétszedés nélkül be tudtam tolni a bringámat, lehajtott ülésekkel befért.

Az új autó: Suzuki S-Cross 1.4T GL+ 4WD - sokkal dinamikusabb, szerethetőbb.

Hibalista

- még semmi - - 2017: egyik oldalon a stabilizátor, sebességváltó 110 körül enyhe fütyülő hangot hallatott, javítás 300eFt !!!!

Ide hordtam szervizbe

Még sehova2017: Nissan Gablini BudaörsA váltót rosszul rakták össze, először bagatelizálták a hibát, aztán jött ki a 300eFt feletti javítási költség. Egyszer elveszették a forgalmimat.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 59900
Megbízhatóság (9) Vezetett km 1500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Corolla Verso 1.8 SOL-MMT Következő autója? S-Cross
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Qashqai 2007 (2007)

További ítéletek (60 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)