A tökéletes autó városban és autópályán is
Szöveges ítélet
5000 km után a véleményem:
Lehet nem véletlenül kezdik így sokan: szerelem első látásra!
Az autó az első pillanattól kezdve azt hozta, amit vártam tőle, vagy még többet. A fogyasztása meglepően jó, többnyire sietős tempóban, leginkább városban használva 9,5 körül alakul az átlag. Országúton stabil 110-es tempónál a számítógép szerint 6,8-at evett, ennél szerintem nem kell jobb egy ekkora motornál.
Mind vezetni, mind utazni benne nagyon kényelmes. A műszerek könnyen áttekinthetőek és kézre állnak, bár a fedélzeti szgép kijelzője lehetne nagyobb is.
Az fényszenzoros világítás és az érzékelős ablaktörlő is tökéletesen működik, a panorámatető hihetetlenül tágassá teszi a belső teret, de nyitott tetővel parkolásnál percek alatt szaunát csinál a kocsiból, ezért ilyenkor célszerű nem elfelejteni behúzni.
A menettulajdonságai nagyon jók városban és országúton egyaránt, ugrik azonnal az autó, ha odalépek és mindig stabilnak érzem. A biztonságérzetet nagyon megnöveli, hogy magasan ülök a többi kocsihoz képest.
A CVT váltó pontosan és könnyen dolgozik, észre sem lehet venni, ahogyan vált. Kézi módban nem nagyon próbálgattam még a váltót, de nem is igazán szükséges szerintem, még egyszer sem éreztem, hogy az automata késve reagált volna bármilyen helyzetre, nem beszélve arról, hogy a fogyasztása is jobb, ha az autó maga váltogat.
A tempomat is jól használható, minden körülmények között tartja a beállított sebességet (emelkedőn, lejtőn egyaránt).
A tolatóradar kellően érzékeny, nagyban megkönnyíti a tolatást (a középső visszapillantóból nekem kissé kevésnek tűnik, amit egyébként látnék, de a radar ezt jól kiegészíti).
Az utas oldali ülésben lévő érzékelő talán egy kissé érzékenyebb, mint kellene, gyakran akkor is utast jelez, amikor csak a táskám van rajta, emiatt bejelez az biztonsági övre figyelmeztető hang, de a táska megemelésével ez orvosolható.
Az intelligens kulcskártya nagyon kényelmes dolog, leginkább nagybevásárlásnál, hogy nem kell szatyrokkal a kezemben a kulcs után túrni a táskában.
Kértem csomagértálcát, ami nagyon praktikus dolog, könnyű takarítani - viszont a benne lévő cuccok csúszkálnak rajta sajnos.
Rosszat eddig nem tudok mondani róla, összességében tökéletesnek jellemezném az autót, az már csak ráadás, hogy sokan utána fordulnak és megnézik, hogy milyen dögös :)
A kocsit a békéscsabai Hoványnál vettem, az átvételt a kecskeméti szalonjukba kértem, mivel budapesti vagyok. Ugyan a szállítás elcsúszott egy hónappal (így 3 hónapot vártam rá), de a késés miatt kaptam tőlük kutyarácsot és csomagtértálcát kárpótlásként. A hozzáállásuk 5*, nagyon rugalmasak és segítőkészek, kötelező szervizre is vissza fogok menni Kmétre. Sokat tanulhatnának tőlük a pesti kereskedők, leginkább a Gablini M3, akinél 3 hétig kellett várnom csak arra, hogy emailben elküldjenek nekem egy árajánlatot...
Frissítés - 2013 április 9, 71.000 km után:
A véleményem azóta sem változott az autóról, egyszerűen szeretni való és megbízható.
A mai napig minden tökéletesen működik rajta, a szokásos karbantartáson túl semmit nem igényelt.
A hibalistában (lentebb) említettem a hátsó lengéscsillapítók cseréjét, amit visszahívás keretein belül végzett el a Gablini Zugló.
Annyit fűznék hozzá ehhez, hogy rajtam kívül, aki minden nap használja az autót, senki nem hallott kopogást vagy bármilyen egyéb zajt a futómű felől, tehát a hiba nem volt jelentős, inkább megelőző jelleggel került cserére visszahíváskor, komoly meghibásodás nem volt, a szerviz szerint kissé jobban el volt azonban használódva, mint elvárható lett volna. A hátsó lengéscsillapító gyengesége állítólag csak a 2008-as évjáratra jellemző gyermekbetegség.
Sokat használom az autót városban, de egy időben napi rendszerességgel autópályáztam is, soha nem volt vele semmi baj.
A fogyasztása még mintha javult is volna, autópályán 5,7-6 literes átlaggal szépen lehet vele közlekedni, persze ha sietősen használom akkor az érződik a fogyasztáson is (12 litert is zabálhat akár).
Hosszú úton is voltam vele, Montenegró, Olaszország - 900, 1000 km után is könnyedén szálltam ki belőle, hosszú távon is nagyon kényelmes, mind az utasnak, mind a vezetőnek.
Lakásfelújítottam, költözködtem is a Qashival, borzasztóra megpakolva is fürge maradt, igaz akkor szomjasabb is volt, mint szokott lenni.
Télen is nagyon biztonságosan lehet közlekedni vele, hóban, jégen is gyönyörűen korrigál az elektronika, ASR, ESP, ABS teszi hibátlanul a dolgát.
Téli gumikkal (Pirelli Sottozero) egy leheletnyivel eszik csak többet, mint szandálban.
Sajnos a 17-es felnikre való gumi nagyságrendekkel többe a kerül, mint a kisebb társaik, ez a különbség minőségi gumik esetében még szignifikánsabb :(
Szeretnék végül megosztani veletek egy nagyon érdekes történetet, ami nem az autó meghibásodását jelentette, hanem sokkal inkább a Gablini M3 szerelőinek és munkafelvevőjének az inkompetenciáját, és hetekig igen sok bosszúságot okozott.
Ehhez a felszereltséghez intelligens kulcs is tartozik, azaz kulcs nélkül lehet az autót nyitni és indítani.
Ezzel egyik napról a másikra problémák voltak, egyszerűen nem reagált az autó, amikor nyitni akartam, csak a sokadik próbálkozásra, vagy ha kinyílt, akkor a gyújtás nem lehetett ráadni sokszor, csak az n+1.-ik próbálkozásra.
Gablini M3, előadom mi a probléma. Rendben, hagyjam ott a kocsit, átvizsgálják.
Másnap hívnak, hogy mehetek az autóért, semmi baja.
Kocsit elhozom, néhány napon belül megint ugyanazt tapasztalom, vissza a szervizbe.
Ezt összesen 4 alkalommal játszottuk el - minden egyes alkalommal taxiznom kellett.
Már a legelső alkalommal megkérdeztem a munkafelvevőt, hogy okozhatja-e a hibát a garázsba az újonnan telepített beléptetőrendszer (egy kis kártyát érzékel a kocsiban a kapu, arra nyílik ki automatikusan), mivel az új garázsajtó néha magától felnyílik, amikor kinyitom a kocsit és/vagy ráadom a gyújtást.
Á, nem hölgyem , az kizárt, mondta kissé lesajnáló mosollyal az arcán (szőke nő nem érthet efféle komoly, férfias dolgokhoz, mint az elektronika).
A negyedik szervizben töltött időszak után, amikorra is már centiről centire minden vezetéket bemértek az autóban, mondták, hogy minden adatot továbbítanak Japánba a fejlesztőkhöz, azok fogják kielemezni, mert ilyen hibát eddig még az országban, sőt egész Európában nem tapasztaltak egyik szervizben sem, és várni kell a visszajelzésükre.
Az ötödik visszarendelés alkalmával az autóban kicserélték a komplett számítógépet, teljes vezérlést, mindent, mondván az egységet kiküldik Japánba, hogy a fejlesztőmérnökök közvetlen tesztelhessék.
Amikor jöttem ki az ügyfélváróból, szóba elegyedtem az egyik autóvillamossági szerelővel, akinek röviden összefoglaltam a történteket.
Az illető a legnagyobb meglepetésemre megkért, hogy mutassam már meg neki a kapunyitót, szeretne megnézni valamit rajta.
Amint megnézte, már fogta is a fejét, és mondta: a kocsimnak bizony semmi baja nem volt, teljesen feleslegesen cseréltek ki benne egy fél milliós alkatrészt...
... ugyanis a garázsnyitóhoz tartozó beléptető és az autó ugyanazon a frekin dolgozik, annyi különbséggel, hogy az intelligens kulcs töredék teljesítménnyel ad, mint a beléptetőrendszer.
Ezért kelt életre néha "magától" a garázsajtó, és a kocsiban lévő kis adó zavarta meg az autó működését.
Elég sok kényelmetlenségtől kímélt volna meg engem a szerviz, ha a munkafelvevőjük egyrészt figyel arra, amit elmondok neki, másrészt minden észrevételt maradéktalanul feljegyez és átad a diagnosztikát és a javítást végző szakembernek.
A Gablini M3 nem először szerepelt le előttem, ellenben a Zuglói szervizük mintha nem is ugyanaz a cég lenne - nagyon figyelmesek, udvariasak és segítőkészek.
Összegezve: a szerviz szerencsétlenkedése miatt a fedélzeti számítógép feleslegesen lett cserélve kicserélve, ezen kívül más probléma soha nem volt a kocsival.
Nyugodt szívvel tudom mindenkinek ajánlani, mert egy megbízható, szerethető autót kap a pénzéért.
Hibalista
- Bal oldali tükörmozgató motor 5 hét után megadta magát (ami magát a tükörházat hajtja be), gariban cserélve. - - Kb. 3 éves korában visszahívás keretein belül hátsó lengéscsillapítók cseréje (Nissan Zugló, nagyon korrektek voltak), valamint a hátsó ajtó zárjának a cseréje. Hibátlanul működött, de (relatív) hangos volt néha menet közben, zörgött, gariban ez is szó nélkül cserélve lett. A szerviz szerint a 2008-as modelleknél típushiba. - - Xenon izzók cseréje kb. 55.000 km után - mivel sokat használom országúton, szinte mindig be van kapcsolva a világítás rajta. - - Fentieken kívül csak a szokásos karbantartás (olaj, olajszűrő nagyjából 10.000 km-enként, fékbetétek cseréje 60.000 környékén (automata váltós). - Fékolaj, váltóolaj stb. rendszeresen ellenőrizve, nem igényelt még cserét, sőt a hűtőfolyadékból sem hiányzott még egy csepp sem. - - 4 év után a távirányítóban (intelligens kulcs) elemcsere. - - A kötelező szerviz mindig problémamentesen zajlott (Gablini Zugló), pontos árakra már nem emlékszem, de lehetett volna olcsóbb is. - Márkaszervizen kívül cseréltettem a fékbetéteket, kb. a harmadából jöttem ki (12ezer körül volt), mintha márkaszervizben cserélték volna.
Ide hordtam szervizbe
Garanciális csere az Autóvárosban (III. Zay u.). Az alkatrész pár nap alatt megjött, de a munkafelvevő hozzáállása katasztrofális, a szerelők fércmunkát végeztek, hibafelmérésnél tönkretették az ajtókárpitot a kilincsnél, teljesen eldeformálódott, és csak veszekedés árán rendelték meg az új részt, mondván nincsen annak semmi baja :-/A munkafelvevő (T.Á.) tenyérbemászó stílusban bizonygatta, hogy teljesen rendben van, ha egy 5 hetes autó kárpitján fél ujjnyi rés tátong, "működik így is rendesen". Pimaszsága mellett felkészületlen, az olajcserére (nem kötelező szervízre, csak egy olajcseréről beszélünk!) 70.000 Ft-os árajánlatot adott, úgy, hogy a benzines CVT autómhoz simán megvetette volna velem a dízelhez való jóval drágább és több olajat, lehet minden szőke nőt hülyének néz?A kárpit rendbehozatalán még nem vagyok túl, szerintem rossz alkatrészt rendeltek meg, mivel valószínűleg a kárpit távtartóját sikerült eltörniük, nem pedig a kilincset körülvevő műanyaggal van a probléma.Hamarosan kiderül.Update: kárpit probléma saját hatáskörben orvosolva, Autóváros elmehet a ...-ba.Gablini M3-ról bővebben az értékelésben.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Kötelező szerviz és visszahívás miatti átvizsgálás, ill. alkatrészcsere a Gablini Zuglónál.Nagyon korrektek és gyorsak, segítőkészek, viszont drágák, mint minden márkaszerviz.Xenon izzó cseréjére sok tízezres árat mondtak, kb. negyedéből lett végül cserélve máshol.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 71000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Stilo 1.2 benzin | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
