A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Qashqai (2007-2013)

Qashqai 2010 1.5 dCi Acenta 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Ez így korrekt és jó

Szöveges ítélet

Sokadjára térek vissza a totalcar népítélet oldalára véleményt mondani egy típusról. Jómagam is sokat olvasom az oldalt, innen is merítek ihletet egy-egy típus vásárlása előtt. Szeretem megosztani tapasztalataim másokkal, annál is inkább, mivel már sok tanácsot és ötletet kaptam én is.

Ismét autót váltottam, ezért hát lássuk mit vettem, de előtte néhány fontos adat, mely úgy gondolom meghatározó lehet - főleg kényelmi téren: 186 cm magas, 90 kg-os szerkezet vagyok, 40 felett, elég kritikus és kocka típus, szeretem, ha minden a helyén van és úgy működik, ahogy annak kell. És dízelpárti, szigorúan, bár volt néhány benzines autóm is, de szeretem a nyomatékot és a szerény fogyasztást. Minek fizessen az ember kétszer annyit egy útszakasz megtételéért? Mindemellett egyterű mániás is vagyok, család mellett tonnákat szállítottam Berlingokkal, Picassokkal és egyéb kombikkal.

Több százezer km és kb. 20 autótípus birtoklása után úgy gondolom, hogy egy új típus 2000 km levezetése után tudok hasznos véleménnyel lenni mások számára segítségül.

Nos, Nissan Qashqai 1,5 dCi motorral 2012-es gyártással. Japán márka, angol összeszerelés, francia motor. Öszvérnek hangzik, de a mai globalizált világunkban semmi csodálkoznivaló nincs ezen. Egy 2008-ban újonnan vásárolt Picasso 1.6 Hdi-t terveztem lecserélni. Semmi gond nem volt vele, ám már vágytam végre egy olyan autóra, melyben minden van, mit szeretnék és végre magamnak veszem, divatos, és a jelenlegi trendet követi. Azért kipróbáltam egy Ford C-Maxot, C4 Picassot, kacsingattam a Fiat új 500-as felfújtjára, de titkon éreztem, hogy nincs már szükségem egyterűekre.

Nagyszerű kereskedői érzékkel megáldott értékesítőtől, jó áron, nagyon jó felszerereltséggel sikerült az autóhoz hozzájutnom. Érdemes bújni a netet és ráakadni egy-egy kimagasló akcióra, mivel több ismerősöm is csodálkozott az áron, amin az autót vettem. Szinte kivétel nélkül 1,5-2 millióval drágábbra saccolták. Metálfény (mondjuk nem választható szín - lakkfekete és kész!), alufelni 17'col, kétzónás digit klíma, hifi, bluetooth, kihangosító, ESP, ASR, ABS meg egy csomó betűvariációs dolog, automata ablaktörlő, automata világítás, fűthető tükör, behajtható is, könyöklő elöl-hátul, csomó légzsák és hangszóró, stb. és még sorolhatnám.

Nos, mindezek mellett az autó elég puritánnak tűnik kívülről, mivel semmi dísz nincs rajta. Nosza, nézem is, hogy milyen króm csecse-becse extrák rendelhetők hozzá, és látom, hogy rengeteg klassz dolog! Oldalcsík, hátsó csík, rengeteg dögösítú idom, ám borzasztó drágán! Éppen ezért az első jó tanács: gyorsan tessék szétnézni a külföldi hálózatokon, netes vásárpiacokon, mivel Angliában készül, azon kívül a fő felvevő piaca pedig Németország, bizony óriási kedvezménnyel rendelhetünk meg bármit külföldről. És az utángyártott dolgok is igényesek, fémből készültek és pontosan illeszkednek. Csak egy példa: itthon rendelhető gyári oldalcsík 70 ezer körül van (igaz felszereléssel), amit egy picit odébbról 40 ezerért kaptam meg 1 hét alatt minden műszaki paraméterrel és én ragasztottam fel.
Külső cicoma megvolt, ezek után már igazán nagyszerűen nézett ki az autó.

Külső: nekem bejön. Kicsit dögösebb lett a 2010-es facelift után. Klassz ránézni. Nem az a 'de szép', hanem inkább 'de klassz' érzése van az embernek. Belül komor feketeség. Semmi színjáték, mint egyes franciáknál, vagy prémiumos németeknél. Tök fekete minden. Ám az első ülések varrott élei fehérrel vannak öltve! Mindezek mellett mégis inkább jó és minőségi benyomása van az embernek, mivel elég jól meg van fabrikálva minden. Jók az anyagok, kellemes a tapintásuk, semmi flinc-flanc, egyszerűen jó.

Nekem a vezetőülést beállítani kényelmesre mintegy 3-4 napot vett igénybe. Nem tudom miért. Pedig aztán a kormány fel-le, előre-hátra, az ülés szintén ugyanígy volt állítható. Mégis valahogy nem találtam az igazit. Aztán egyszer csak meglett!

Műszerfal szép és sok infóval látja el az embert. Két béna dolog: a fogyasztást egy vízszintes skálán mozgó ábra mutatja. Nem elég, hogy számmal jelzi az átlagfogyasztást, a motor fordulatszámától függően egy fekete sávban apró rombusszal be is van jelölve az átlagfogyasztás, majd egy hifi kijelzőt megszégyenítően még a pillanatnyi is rohangál fel-alá, hogy lásd, az átlag alatt, vagy felett fogyasztasz pont most. Hülyeség. Cirkusz. A másik az néha már idegesít: a pillanatnyi sebességváltásra figyelmeztető kis bumsztli alul. Mindig meg akarja mondani, hogy én melyik sebességbe tegyem a gépet. Nos, ha betartod, akkor valóban keveset fogyasztasz, ám sosem autózol nyomatékból. Nem vagy csigalassú, csak éppen hömpölyögsz a többiekkel. Ha meg nem tartod be, akkor viszont sokkal többet fogyasztasz. Lehet választani.

Fontos info: ez kérem nem egyterű autó! Semmi ülésborogatásos kamionná varázslós ágybetétet szállítgatós álmodozás! Itt kérem a hátsó üléstámlákat lehet csak lehajtani, az sem lesz egy síkban az üléssel, valamint az anyósülést lehet hátrahajtani, így kb. 50 cm x 250 cm-es cuccokat azért el lehet vinni haza, de nem sokat! Hátul középen nincs formázva ülés, szerintem 4 személynek ok, de 5 már ne menjen hosszú útra, mivel a középen ülő nem fog bennünket szeretni.

Az apróbb dolgok tárolásának van sok hely, de valahogy nem az a hűdejó. Kesztyűtartó nagy és hűthető - ez jó. Ám messze van, ha egyedül mész valahová, akkor nem éred el a tartalmát. Oldalsó ajtózsebek hosszúak de nem nagyon szélesek, fél literes flakon ok, de napszemüveg már nem fér bele. Középen nagyon klassz könyöklő, állítható kartámasszal, nagyon klassz, de felnyitni már nem olyan kényelmes, kicsit kicsavarodsz. Nagy űrtartalom van bent, viszont függőlegesen hosszúkás az alakja, ezért mindent egymásra hánysz, aztán kotorászhatsz, hol is van. Mindezek mellett itt található az USB és a jack csatlakozó, szuper, de ha nagy pendrive-ot teszel be, akkor keresztbe útba van minden be- vagy kivételkor. Megoldás: szuper mini méretű pendrive és minden megoldva. Hátul ajtózsebek mint elöl, középen pohártartós kihajtható könyöklő - klassz. Elöl még két pohártartó, két apró, szinte semmire sem használható kis üresjárati tartó. Szerintem az anyósülés alatt simán lehetne fiók, valaha volt, most nincs - mondták.

Csomagtartó alakja és kialakítása jó, szövetburkolása klassz, utángyártott betét megvásárlása ajánlatos. Kalaptartóban két mélyedés, hogy az esernyőnek legyen helye. FONTOS BUKTA - érthetetlen, hogy engedhették meg maguknak a tervezők, hogy a csomagtartó ajtaja max 170-175 cm-re nyíljon fel. Tuti, hogy 170 vagy felett mindenki bevágja a fejét hetente min. 1x. Elég néhány percig nézegetni a kasztnit, hogy rájöjjünk hogy lehetett volna megoldani, hogy 20 cm-el magasabbra nyíljon. Érthetetlen.

17-es felnik szépek, semmi extra, de jól néz ki. Gumik Bridgestone, halk, kellemes, minden ok. A ballonok jól átbukdácsolnak bármin, padkára felállás nem gond, az autó magas, biztonságérzést ad kicsit terepessége, bár nem terepjáró.

Az utaskabinban jó vagy rossz úton haladva is csend van. Tényleg csendes az autó, semmi nyikkanás, nyöszörgés, vagy kopogás. Vájtfülű révén azonban hallani, hogy a hátsó traktust korántsem burkolták le annyira, mint a motorteret vagy az első részt. Hátulról hallom a nagy kerekek suhogását, vizes úton pedig még jobban.

A lengéscsillapítás szerintem lehetne puhább, franciásabb is. Bármin átmegy simán, de azért huppogok az ülésben rendesen.

Kormányon egy csomó gomb, tempomat, telefon, hifi, stb. Nem jól vannak elhelyezve, a legtöbbet használt gombok lent vannak, a legkevesebbet használtak pedig fent. A kormányon tartva a kezed nem éred el, csak ha elengeded a kormányt.

Klíma, szellőzés, hőfok, stb - konzol teljesen korrekt, egyszerű és átlátható beállítás, huzatmentesítés, stb. Teljesen jó. Levegő befúvók ötletesek, minden irányba állíthatók könnyen.

Ja, majd elfelejtettem: az mindegy, hogy a 4 elektromos ablak közül csak a vezetőé automata, ám azok a gombok is nagyon hátul vannak a könyöklőben, ezért ott is kicsit ki kell fordulnom, ha kezelni akarom őket.

Nagyon szeretem ha jól szól a zene az autóban, kicsit féltem a hifitől, de minden kétségem eloszlott, miután beállítottam. Nem mondom, nem egy Bose, de tisztességesen helytáll, szerintem autóba teljesen jó! Az USB-ről az mp3-akat is nagyszerűen hallatja, rádió már gyengébb, cd viszont klassz. A beépített bluetooth kiváló, könnyű a kezelhetősége és nagyszerűen működik. A lényeg, hogy nem csupán kihangosító, de a hifi gombjaival tárcsázhatsz és egyéb menükből választhatsz, ezért a telefont nyugodtan hagyhatod a csomagtartóban. Nagyon kényelmes. A gombok és kezelőszervek japánosan precízek és finomak.

Lámpa fényereje nagyon jó, ködlámpák úgyszint, ablaktörlő ok, mosó szép zuhanyt csinál, egész ablakot beteríti és hamar tisztára törlődik. A biztonsági övek nem mindig mennek vissza jól a helyükre, mivel a B oszlop és az ülés között kicsi a hely. Belső világítás ok, elöl is van, hátul is van, sőt, lábtér világítás is van elöl mindkét ülés előtt, ez nagyon jól néz ki és praktikus is.

Motor 1.5 dCi 110 lóval és 240 Nm-el. Először kicsit ódzkodtam, ám soknak találtam az új 1.6-os 400 ezres felárát. Vezettem azt is, nagyon jó, halk, nyomatékos, stb. Ez viszont kifejezetten szimpatikus. Érdekes hangja van kívülről, nem a megszokott dízel kattogás, ez kérem ketyereg és jóval magasabb hangon. Hidegen hallatja hangját belül is, ám hamar melegszik, normál autózás közben alig hallom, ám azért minden elinduláskor hallani, hogy ez biza nem benzines. Nagyon tetszik a váltó és motor kapcsolata, illetve az a technika, ahogy megoldották ennek a kis lökettérfogatú motor teljesítményének maximális átadását a kasztni súlyának. Nem mondaná meg senki, hogy 1.5-ös dízel, szépen pörög, jól gyorsul, teljesen jól használható bármilyen közlekedési szituációban. A váltó 6 gangos, használata azért kíván némi megszokást, ám nagyon jól és precízen kapcsolgatható. A megszokást amiatt említettem, mivel a nagyon jól átgondolt sebességfokozatokat megismerve rájövünk, az 1-es éppen hogy csak elindítja az autót, amolyan taxis pöcc és már váltunk is 2-esbe. A 2-3-4 fokozatt jó gyorsításra ad lehetőséget, szinte mindegyik, ám az 5-ös és 6-os viszont nagyon hosszú, garantálva az alacsony fordulatszámot nagy sebességnél is. Igencsak szoknom kellett azt, hogy 50-60 között már jelzi a pult, hogy pakolhatom 5-be, majd 70-nél, hogy 6-ba. Mindezek mellett a sebesség és fordulat visszaesését japánosan oldották meg, picit felpörög a motor váltások között.

Fogyasztás most az első 2000 km alatt 5.9. Szinte csak városban, vegyes használatban szerintem valóban elérhető a gyár által jelzett 5.4. Szervízperiódus 30000 vagy évente, garancia 3 év, vásárolható még +1 vagy 2 év pénzért. Szerintem ez csak levétel, vagy adnék 5 évet, vagy nem kunyerálnék.

Mielőtt megvettem az autót, 2-3 Qashqai tulajt leszólítottam különböző parkolókban, hogy mi a véleményük autójukról, szerencsére 1.5-ös is volt köztük, mindegyik nagyon meg volt elégedve autójával.

Ez az autó szerintem rendben van. Természetesen vannak olyan egyénileg hibának, vagy hiányosságnak talált jellemzői, melyek másoknak talán fel sem tűnnek, ám hallatlaul kultúrált és precíz működése, valamint kategóriákat összemosó masszív formája kiemeli a középkategóriás tömegből. Nagyon neutrális a vezethetősége, mindegy, hogy sofőr vagy utas az ember, nem attól fog ujjongani, hogy 'hűdeszép és hűde pöpec', hanem egyszerűen 'ez így jó és korrekt' autó, melyben minden ma használatos hasznos dolog benne van. Feltéve, ha nem az alap kivitelt veszi az ember. A magasabb kivitelek ára pedig már egyéb nem feltétlenül szükséges extrákat is tartalmaz. Véleményem szerint az Acenta kivitel a legjobb ár/értékkel rendelkezik a márkán belül.

Az autó a használt piacon nagyon tartja az árát, ezért 1-2, de akár 3-4 éves autók vásárlása esetén is megfontolandó, hogy egy újat vegyen az ember.
Érdemes szétnézni és alkudni a szalonok ajánlatai között!



Hibalista

- még semmi

Ide hordtam szervizbe

duna auto

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2012
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Picasso 1.6 Hdi Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Qashqai 2007 (2007)

További ítéletek (60 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)