A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Qashqai (2007-2013)

Qashqai 1.5 dCi Tecna 

Az ítélet értékelése
5,0(5 db)

Dögös, megbízható (???), kényelmes öszvér

Szöveges ítélet

Miután az Octaviámba beleraktam több mint 200.000 km-t esedékessé vált a csere, na meg azért is mert a hátgerincem erősen tiltakozott (ez már a 2. Octavia volt amit elhasználtam).
Számomra a legfontosabb szempont a kényelem, a biztonság és vezethetőség volt, és nem utolsósorban a gazdaságos üzem, mivel évi 50-60.000 km-t vezetek; új szempontként kulcsfontosságú volt a nagyobb hasmagasság, mert munkámból adódóan újabban kőbányákba, kavicsbányákba is rendszeresen el kell látogatnom (több kilométeres, iszonyú állapotú makadámutak).
Eredetileg a Nissan X-Trail volt megcélozva, ami nagyon jól összerakott és kényelmes autó, csak kicsit zavart az oldaldőlése kanyarokban; szóval jól tettem hogy megvártam a Qashqait, így ráadásul nem gond a nagyvárosi parkolás sem. Mivel túl sokat nem várhattam, egy bemutató darabra esett a választás, ami jelentős megtakarítással járt és főleg azonnal rendelkezésre állt; a színét magamtól sose választottam volna, de mostanra megszerettem azt is. Eleinte meglepett, milyen sokaknak tetszik ez a csoda-ezüstkék.

A Qashqai nagyon kényelmes, vezetésre teljesen személyautós, nyoma sincs az SUV-s billegésnek kanyarokban. Kinézetre nekem nagyon bejön - ilyen szempontból is öszvér a lelkem, elölről dögösen macsós, a feneke meg lányosan bájos. Ami igazi erőssége a kényelem: szuper ülések és beltér (első út 1.500 km lényegében egyhúzomban, zéró hátfájás), kiváló a kétzónás automata klíma, a magasabb üléspozícióból adódó jó rálátás a forgalomra (bár emiatt ösztönösen óvatosabban veszem a kanyarokat, pedig sokkal bátrabb manőverezést is simán elbír, kipróbáltam). Hosszú úton nagy előny a normális ülő helyzet, nem fáradnak el a lábaim.

A motortól féltem egy kicsit (meggyőződéses dízelpárti vagyok, de tartottam 1500 cm3-s köbtartalomtól).
Kellemesen csalódtam: 78 kW-tal ez az autó semmivel sem lustább mint a régi Octaviám, a különbség csak az hogy ez a motor nem húz annyira lentről mint a VW TDI (de 2000-től már jól húz, 2500 körül érzi magát legjobban, 3500 körül is még elég jól húz - az 6-osban kb. 150 km/ó reálisan, a sebességmérő ilyenkor pont 10-zel mutat többet), viszont sokkal kultiváltabb a hangja.
Szóval dízel létére érezhetően szereti a kicsit nagyobb pörgést, így annak is ajánlani tudom aki eddig csak benzinest vezetett.
A váltó, a futómű és a fékek egyszerűen tökéletesek. Egyedül a kipörgésgátlót hiányolom a Tecna felszereltségből, főleg ilyenkor télen. Viszont imádom az audió rendszert, jól szól, jól kezelhető, a rádió nagyon érzékeny és imádom a beépített bluetooth-t (nálam létkérdés a mobiltelefon-használat).

Apró bosszúságok azért vannak, pl. kemény a kalaptartó és a széle éles is, és a csomagtartó felnyitásakor olyan helyzetben van hogy csak gyakorlással lehet elkerülni a jókora púpokat a homlokon. Nekem a középkonzolon hiányzik valami kis rakodási hely (pénztárcának stb.), a könyöklő alatt ugyan rengeteg cucc elfér, de ahhoz rosszabb hozzáférni. A kesztyűtartó elég kicsi, és a vezetőülésről az autó szélessége miatt nehezen elérhető.
A napellenzővel máig nem tudtam megbarátkozni, miközben lehajtom, pár tizedmásodpercig nem látok semmit; ez testmagasság és üléspozíció-függő, de szerintem balesetveszélyes, vigyázni kell vele.
A fedélzeti számítógép szerintem gyengécske, kevésbé intelligens mint a Skodánál (pl. nincs 2 független számlálója kilométerre, fogyasztásra stb.). Bosszantó hogy a tartalék üzemanyag jelzője túl hamar, úgy 140 kilométeres hatótávnál kigyullad, és a kijelzőn onnantól állandóan idegesítően villog; innentől a hatótávot teljesen idióta módra számolja, megtett kilométerenként 2-3 km-t is leszámol a hátralévő hatótávból, ez így megy amíg eléri a 30 km-t, onnantól nem mutat semmit, viszont olyankor még garantáltan van legalább 6-8 liter a tankban, tehát még min. 100 -150 km. És persze bosszantóak az apróbb zörgések, amitől sajnos ez a járgány sem mentes.

Summa-summárum: a legszebb és legmegbízhatóbb öszvér amit valaha láttam; akinek paripa kell, vegyen paripát, aki meg a szamárral is beéri, annak úgyis hiába dicsérem.
Ezen az árszinten nincs olyan autó ami ennyit tudna, ha a komfort, a 19 cm-es hasmagasság és a gazdaságosság is fontos szempont.
Fogyasztása átlag 5,8 - 6 liter, kb. 40% autópálya, 50% közút/makadámút és 10% városi forgalom mellett.

II.
Azóta semmi gond az autóval, teljesen hozzámnőtt, a fogyasztása beállt 5,8-ra stabilan. A zörgések a tél elmúltával lényegében megszűntek (!!), talán a műanyagok elemek melegben szorosabban érintkeznek?
A 20.000 km-es szerviz kb. 7.000 SKK-ba, a 40.000-es bő duplájába került (az forintban kb. 115 ezer). Ebbe benne volt egy alapos fékpofa-tisztítás is (tengelyig latyakban jártam egyszer). Szokatlanul húzós az üzemanyag- és pollenszűrő ára.
A szerviz szerint legközelebb (60.000 km-nél) már cserélni kellesz az első féktárcsákat is (vszeg részben a fent említett latyak-rodeózás miatt).

Felraktam egy képet az autóm "természetes" környezetéről:)

III.

Most, hogy 220.000 km után eladósorba került az öszvérem, megosztanék egy
pár információt a jelenlegi/jövőbeni tulajokkal, remélem segítek vele.
A kassai márkaszerviz hozzáállása (lassúak, drágák, lehúzósak) már nagyon
kezdett az idegeimre menni, úgyhogy amikor 100.000 km-nél lejárt a gari, a
120.000-es nagyszervizt (vezérműszíj-csere stb.) ismerős, független
szervizzel végeztettem. Ezután 135.000 km-nél, kb. 20 km-re otthonról egy
padlógázas előzés után éles kattogó hangot hallatott a motor, és alaposan
lecsökkent a nyomatéka. Sebesség vissza, pár száz méter után megállok,
tovább járatom alapjáraton (hadd hűljön vissza a turbó), motorháztető fel,
hát ez bizony komoly bajnak néz ki; de azért csak hazagurultam óvatosan
adagolva a gázt (épp teltházzal voltam, nyaralásból hazafelé) - szerintem
ez nagy hiba volt.

Az autót megnézte az említett független szerviz (ACS), aztán egy Bosch
műhely, aztán a kassai Nissan szerviz, majd tréleren a Nissan Baloghnál
kötött ki Miskolcon, ahol meglepően pozitív emberi és szakmai hozzáállást
tanúsítottak.

A történet hosszadalmas és bonyolult, tehát rövidítve: miután kizártuk az
üzemanyag-befecskendezés hibáját, az ACS-ben megbontották a motort, mindjárt
kiderült hogy a vezérműtengely jelentősen sérült, cserére szorul. Miután a
márkaszerviz semmilyen együttműködési készséget nem mutatott (az alkatrész
ill. helyes cikkszám beazonosításában sem), végül csak hozzájuk vittem (ez
volt a második, még nagyobb hiba!), ahol azon kívül hogy jól megmosták a
fejem, több mint egy hétig nem oldottak meg semmit (jah, nincs elég
emberünk, szabadságon vannak); azért valamit csak próbálgathattak,
túráztathatták a motort, mert amikor egy hét után megelégeltem és leegyeztem
a javítást Miskolcon, mielőtt trélerre raktuk begyújtottam a motort, és a
korábbihoz képest egészen szörnyű zajokat hallatott (már nem csak
kattogást). A Nissan Baloghnál a motort megbontva, kiderült hogy nem csak a
vezérműtengely, hanem a főtengely is károsodott olyan mértékben, hogy már
nem lehetett kiköszörülni (hajtókarcsapágyak erősen megkopva, dugattyúgyűrűk
leragadva, tönkrement olaj a motortérben). A motorban keletkezett kár
elégtelen kenésre utalt, miközben az olajszivattyú nem volt sérült.
Új motor számomra megfizethetetlen áron lett volna és nagyon sokára, így
lázas keresés kezdődött. Szerencsém volt, sikerült Lengyelországból egy kiégett belterű
Qashqai kb. 20.000 km-t futott motorját megszereznem.
A történet vége közel 1 hónap autó nélkül, kb. nettó 3.500 EUR összköltség -
bontott motor és turbó, szállítási díjak, az összes egyéb anyag eredeti
gyáriban - tömítések, kuplung-munkahenger + kb nettó 175.000 Ft munkadíj -
az alkatrészekre és a munkadíjakra is komoly kedvezményekkel a Nissan Baloghtól).

A történetnek úgy igazán tanulsága nincs, mivel a probléma valódi oka a mai
napig rejtély. Valószínűségi sorrendben a következőket tudnám felsorolni,
ezek egyike vagy néhány tényező együttesen lehetett a ludas:

1. A 120.000 km-es nagyszerviznél (vezérműszíj-csere) elfelejtettek olajat
cserélni, illetve az egyébként megbízható szerelőmuhely (mármint a tulajt
tartom annak) egy trehány tolvaj alkalmazottja ellopta azt.
2. Az olajat nem ott lopták el, hanem korábban NORSAM-ban folyamatosan,
100.000 km-ig (5 db garanciális szerviz) olyan módon, ahogy az nálunk sajnos
a márkaszervizekben szokás (1 liter fáradtolaj leereszt, 1 liter friss
visszatölt, a többi eltűnik a mellényzsebben) - azóta soha többé nem
szervizeltetem az autót úgy, hogy ne legyek végig jelen.
3. Ez a motor túl kicsi és túlságosan csúcsra van járatva, nagy terhelés
alatt dolgozik, főleg autópálya-tempónál, ez a meghibásodás "bele van kódolva".
4. Teljesen elhibázott a gyárilag 20.000 km-ben megadott olajcsere periódus.
5. Kifogtam egy gyári hibás darabot, és pechemre a hiba csak a 100.000 km-ig
érvényes gari után jelentkezett.

A fentiekhez hozzátenném, vagy két évvel később megtudtam hogy mégsem vagyok
egyedi eset, Miskolcon azóta javítottak ilyen motort ugyanezekkel a
tünetekkel, 130.000 km-nél - ez erősíteni látszik a 3-as és/vagy 4-es
feltételezést.

Az autóval még ezután is előfordult néhány meghibásodás, pl. EGR-szelep (kb
10 lóerőre esett le a teljesítmény - elvileg elég lett volna tisztítani de
szétverték mire kivették úgyhogy csere - ezt a Norsamban csináltattam,
emiatt nem akartam trélereztetni Miskolcra), turbócső eldugult (Béla a
Nissan Baloghnál kitisztította, arany keze van, ha ezt Kassán csináltatom,
alsó hangon 300 EUR alatt nem úszom meg), turbóvezérlő vákuumszelep (ezt is
meg lehetett oldani szinte bagóért), meg egyéb apróságok. Szóval ez az
öszvér a francia motorjával nem írta be magát a japán megbízhatóság
nagykönyvébe.

Jövőbeni Qashqai tulajdonosoknak csak azt tudom ajánlani, válasszák az
elpusztíthatatlan, vezérműláncos 1.6-os benzinest (az tényleg Nissan), vagy
ha sok az autópálya, inkább bármelyik 2-literest (dízel vagy benzin). Ha meg
már megvan az 1.5 dCi, gyorsan átállni a 15-ezres olajcsere-periódusra, és
autópályán (is) szigorúan 3.000 fordulat alatt tartani a motort (ugye az 140 a vekker szerint, tehát valós 130 km/ó).

Most hogy válok meg az autótól (már megvettem az utódját), minden negatív élmény ellenére, még mindig tetszik a formája (a faceliftesnek már kevésbé), a csúcsszuper Bluetooth kihangosító (3 mobil az autóban, 2 másodperc alatt át lehet váltani egyikről a másikra), a kényelem (tényleg jó az ülése, bár mostanra néha recseg-ropog), az alkamankénti "terepezési" képesség (valójában rossz köves, vagy földutakon haladás gond nélkül). Az egyébként jó fogyasztást nem sorolom ide, mert annak nálam nagy ára volt.

Ami nem tetszik az a motor (bár a csere után ez jól ketyeg, de a mintegy 3.000 óra alatt amit ebben az autóban töltöttem belefáradtam a dízelhangba), a futómű (csak újonnan volt igazán jó), és a zörgések a beltérben (bár én eddig nem ültem olyan autóban ami valahol nem zörgött volna, az öszvérkém az átlagnál idegesítőbb hangokat produkál néha, főleg télen).

Ha most vennék ilyet, Qashqai+2-est vennék 2-literes benzinessel, vagy az amerikai verzió Nissan Rogue 2011-es kiadását.

Hibalista

- - A csomagtérajtó iszonyatos zörgése úgy 6.000 km után. Banális hiba, garanciálisan kijavítva (a hátsó zár ellendarabja rosszul volt rögzítve). - - Feltörték az autót (az otthagyott navi miatt, jobb első üveg csere és egy kis autólakatos munka), az üvegre 2 munkanapot kellett várni (az hétvégével ugye 4 nap), viszont ahogy megjött azonnal megcsinálták. Ez a vicc kb. 140e forintnyi pénzbe került (volna, ha nem a biztosító...). - - hátsó lengéscsillapító csere, gari (kb. 45000 km-nél, a másik kb. 60000-nél) - - volt egy visszahívás (kormánycsapágy vagy miafene, nálam rendben volt) - - Garancia, azaz 100.000 km és másfél év után: - - motor, turbó, kuplung-munkahenger csere (135.000 km) - - EGR-szelep csere (170.000 km) - - turbóvezérlő vákuumszelep csere (200.000 km) - - belső ajtókilincsek folyamatosan törnek, úgy 5-6 alkalommal volt cserélve - - a többi a szokásos kopó alkatrész, stabilizátorrudak az első futóműben, féktárcsa-fékbetét, szűrők stb. - - jó pont hogy a kuplung ennyi km után is az eredeti, a kéttömegű lendkerék is hibátlanul működik még; akksi, kerékcsapágy nem volt cserélve, és úgy látszik a Siemens befecskendező rendszer sem problémás (ez gázolajfüggő is lehet, nálam csak Shell, később Agip DieselTech).

Ide hordtam szervizbe

NORSAM s.r.o., Kassa, Szlovákia.Szakmailag nem kompetens, lenyúlós, lassú és arrogáns banda.Az alkatrészáraik átlag 20-30%-kal magasabbak a miskolci márkaszerviz LISTAÁRAIHOZ képest, sikerült kiderítenem az okát - egyszerűen nem képesek egy magyarul vagy angolul tudó kollégát alkalmazni (a Nissan régiós közponja Budapesten van), ezért inkább mindent Prágán keresztül rendelnek. Dupla árrés, dupla szállítási díj, dupla szállítási határidő.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Nissan Balogh, Miskolc.Csak jót tudok róluk mondani, mind szakmailag, mind emberi hozzáállásban példaértékű. Amikor komoly problémám volt és még nem tudhatták hogy ez nekik esetleg üzlet lehet, rendelkezésre álltak mindenben. A nagyjavításkor és azt követően maximális kedvezmények, kifogástalan munkavégzés mellett.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 1500
Megbízhatóság (3) Vezetett km 220000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavia Elegance 1.9 TDI Következő autója? VOLVO S60 2.0T
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Qashqai 2007 (2007)

További ítéletek (60 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)