Döcögő - dübögő
Szöveges ítélet
Annyi - szinte csak - jót olvastam itt a Népítéleten, hogy megvettem. Bár írta az egyik kolléga, hogy a futóműve egy hulladék, nem hittem neki, mondtam magamban biztos valami szőrszálhasogató idióta. Már amikor a próbaúton mentem az autóval, feltűnt, hogy dübög, kopog meg döcög a hátulja. Á nem probléma, max. kicserélem a hátsó lengéscsillapítókat és jó lesz. Meg is vettem. Beleraktam az új gázos lengéscsillapítókat előre (közben kiderült hogy az elsők is rosszak) és hátra is, kicseréltem a szilenteket, hátsó kerékcsapágyakat. A kopogás megszűnt, de a döcögés nem. Rá kellett jönnöm, hogy ez a futómű ilyen. Hangos, zajos, rossz úton döcögős, túl feszesre van hangolva. Aztán olvastam több hazai és külföldi oldalon is, hogy ez a futómű ilyen. Az meg külön szégyen, hogy 90000km-nél ki kellett cserélni az összes lengéscsillapítót. (Gyárilag török SACHS olajos van benne.) Többen írják itt az oldalon, hogy ők is cserélték már akár 60000-nél ugyanezeket a cuccokat. Még egyszer mondom, szégyen. Ha meg van dübbentve az autó csomagokkal, meg beleülnek 4en, a hátsó futómű szétterpeszt, a bal hátsó gumi belső felét láthatóan le is nyalta Horvátba oda-vissza. A feleségem C3-asának a futóműve jobb ettől, pedig az sem arról híres, de semmi zaj nem jön hátulról pláne jó úton, a motorzaj is csendesebb. Ha már itt tartunk, a motor. Fogyasztás 90-nél egyenes sík úton 6 liter körül. Az viszont nem igaz, amit itt többen írnak, hogy pályán 7 liter, bizony ott már 8 fölött van 130-as tempónál és akkor 4000-et fordul és jó hangos. Megjártuk vele Horvátországot, Ausztriát, Németországot egyébként gond nélkül. Azért amikor mentünk fölfelé a Sasfészek felé 4 személlyel a szerpentinen, ott azért elfogyott a kraft a motorból oda még kellett volna még jó néhány lóerő. Amúgy jól lehet vele előzni, még 110ről is jól gyorsul. Na és, hogy több jó dolgot is mondjak, klíma nagyon jó, fűtés nagyon jó, tempomat kiválóan tarja a sebességet. Sebváltó pontos. Navigációt nem nagyon használtam benne, le kellett volna frissíteni. Tolatókamera nagy előny, jól lehet vele navigálni. Elektromos ablakokat leengeded, utána alig bírja felhúzni a motor. Üléspozíció magas még leengedett vezetőülésnél is, nekem személy szerint oldalirányban szűk, bár elég magas vagyok. Meg valahogy úgy áll benne az ülés, hogy nem bírtam igazán jól beállítani, megfájdult benne a térdem, meg nem tudtam hova rakni a lábam, még tempomatnál sem. Összességében kiderült ebből a pár mondatból, hogy ez nem az én autóm volt. Egyszerűen nem tudtam kibékülni ezzel a futóművel. Aztán már az egész autóval. Egyébként ez volt úgy a huszadik verdám, tehát volt összehasonlítási alap. Szerintem túl van lihegve meg dimenzionálva ez a Qashqai, főleg ha az árát nézzük. Nem is tudom, hogy hova helyezném, pl. előtte egy Vitarám volt, de az sokkal jobb konstrukció és szerettem, ez meg egy csalódás volt. Abban viszont biztosan jó, hogy megbízható, indul hidegben melegben, elég jó a fogyasztás, négy felnőtt is kényelmesen elfér benne még hátul is. Szóval ki kell próbálni, biztos, hogy másnak teljesen más a véleménye, valószínű, hogy annak ez élete autója. :)
Hibalista
- Összes lengéscsillapító, hátsó kerékcsapágyak, kinyomócsapágy, első lengőkar
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Grand Vitara | Következő autója? | C-RV III. |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
