A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Qashqai (2007-2013)

Qashqai +2 1,6 (115LE) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Családi Fun-Pack

Szöveges ítélet

Nissan Qashqai +2 1.6 (115LE) I-WAY

2011-ben vásárolt 2010es frissített arcú modell.

Családunknak, ahol 3 kisgyerek ülésestül kell a 2. sorban elférjen, a csomagtér pedig közelítsen az 500 l-hez, kerestem „megfizethető” SUV-ot. A kínálatból a KIA Sportage tetszett a legjobban, de készleten csak alapmodellek voltak, egy összeállított modellre 3-6 hónap szállítási időt vállaltak a kereskedők, mivel új modell és nagy a kereslet is árengedményre alig lett volna lehetőség a listaárhoz képest.

Szóval QQ+2 lett, készletről (nem kellett várni), jól felszerelve, tisztességes árajánlat kedvezménnyel.

A legfontosabb pozitívumai:
- Ennek a modellnek szerintem is jót tett a designfrissítés, divatosabb - szebb lett kívülről, és a műszerfal is előnyére változott. Mi is megelégedettek táborához tartozunk. A kocsink nem zörög, nem nyikorog, rossz úton a futómű csak indokoltan és elfogadhatóbban zajosabb. Jó a helykínálat elől és hátul is el lehet férni. A 3. sor üléseit nem tervezem használni.
- Az 1.6-os motor normál használathoz jó partner. Én aggódtam, hogy túl lomha lesz de szerencsére nem, hívjuk kényelmesnek. (Pl picit jobban megy mint egy 2006-os 1.5-ös Suzuki SX4-es, jobban mint egy 2003-as 1.6-os Renault Laguna.) Persze nem egy modern turbódízel dinamikában de cserében nagyon-nagyon halk, és sima járású.
Reményeim szerint hosszú távon megbízható lesz az egyszerűbb technika.
- Sok-sok szuper dolog van még benne (üvegtető, tolatókamera, bluethoth, 18as szép felni…) amiket el lehet olvasni a többi ítéletben.
Jó az alakja a 18-as alufelninek, ezért padka mellé parkoláskor sem a felni karistolódik, ha túl közel érkezem. Az emelt hasmagasságnak városban nincsen akadály, ahol egy normál autó rég fennakadna, ott a QQ csak felmászik.

Megosztanám a használat közbeni tapasztalok kritikai részét is.
A kocsi jól van érzésre összerakva de 2 meglepő dolgot már tapasztaltam, mint pl sebváltózár beszerelésekor kiderült, hogy a váltót burkoló műanyag elemből 2 csavar helyett csak az egyik oldalon volt becsavarozva a rögzítése, a csomagtérajtó nyitáskor pedig az ajtó belsejében legurul egy fémcsavar. (Elég vicces de lehet hogy így lett jó a meó súlyellenőrzésén…) Úgy tűnik kicsit gyorsabban dolgoznak a gyárban mint bírnak. Ezt már megoldottuk.

Az első ülések melegek, vagyis jól belesüllyed az ember a puhaságába és fűtenek fűtés nélkül is. Nyáron várhatóan izzasztó lesz a klíma ellenére is.

A csomagtérajtó nem nyílik elég magasra, 180 cm-es magasságommal simán beleverem a fejemet, ha nem figyelek.

A váltó picit akad egyesből kettesbe, meg tolatás kapcsolásakor, de nem vészes. Mind az 5 fokozat rövid városi áttételezésű, autópályán 5-dikben a 130 km/h sebességhez 4000-es fordulat felett megy a motor, jó lett volna egy 6-dik. A motor ilyen autópálya üzemben sem lesz zavaróan hangos, hanem inkább hangszíne lesz olyan kicsit repülőgép-turbinás, de sajna itt már érezhető, hogy a tolóerő a turbinahanggal nem jön meg.

Átlagfogyasztás számoló lefelé csal egy kicsit (0,5 l/100 km). A minimál fogyasztás 6,3 l/100km (egyenletesen 70-el, 5.fokozatban). Maxi mért fogyi: 9,6 l/100 (Autópálya 144 km/h, tempomat 5. fokozat).

A metálfekete fényezés sérülékeny, könnyen karcolódik, a kocsi elején több pontszerű fényezéshiba örzi az autópályás kőfelverődéseket.

USB drive foglalat a könyöklő tárolójában középen vízszintesen fogadja a pendrive-okat, így korlátozza a tároló használhatóságát mivel belóg. (Az mp3 lejátszás szuper.)

A második ajtó hosszabbra lett tervezve (+2!), hogy a 3. sorba is be lehessen szállni, cserében nyitáskor figyelni kell, hogy a 2. sorba beszálló gyerek ne verje neki a szomszédos parkoló kocsinak az ajtóvéget.

Bluetooth kihangosító nagyon ok.

Műszerfal & középkonzol világításán este feltűnővé válik egy kis diszharmónia, ami később is szúrja majd szememet. A műszerfal órák szép fehér jelek – piros mutatók, LCD kijelző szintén fehér ok, kormánygombok és a középkonzol narancssárga színben világító hada viszont elüt a többi rész eleganciájától.

Nissan Connect navigációs rendszer elsőre csalódást okozott a korábban mobil eszközön használt IGO8-hoz viszonyítva, később megszokva elfogadható kompromisszum.

Alig konfigurálható:
- Nem beszél magyarul csak 7 nyelven, én az angolra állítottam, „aki” csak női hangon elérhető.
- A grafikus felület színtelenebb (pl zöld szín mintha nem lenne) és igen sematikus.
- Csak a saját SD kártyán kapott térképszoftvereket ismeri, ahol a 2010es kártyán nincsen rajta Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia. Egyebként létezik olyan térképkártya amin rajta vannak ezek az országok csak a magyar márkaszervízek közül azok melyeket a kérdésemmel utolértem (Hovány & Gablini), mind úgy tett mintha nem tudna ilyenről és utána sem tud nézni. Vicces. Miután bediktáltam nekik a pontos cikkszámot, azután annyit mondtak a keresett térképkártyáról, hogy ja olyan tényleg van de azt nem tudják, hogy a keresett országok rajta vannak-e. Javasolják én érdeklődjek a magyarországi importőrnél. Ja ha megtettem volna, és tényleg ez kell, 50 000 HUF-ért megrendelik nekem.
- A rendszerrel kártyáról lehetetlen más navigációs alkalmazást elfogadtatni. Sok fórumon hosszú topik téma de még senki sem járt sikerrel.

Nem a legjobb helyen van:
- A frissített (2010-es) modell módosított műszerfalában a navigációs képernyő a középkonzol középmagasságába, a vezetőnek túl alacsonyra került. Ha ránézel, akkor egyértelműen le kell vegyed a forgalomról a tekinteted. (lehet ezért gagyi a grafika, hogy ne nézegessed)

Ritka térképfrissítés:
- Évente egyszer adnak ki új térképkártyát, amit csak pénzért kapsz meg!

Connect navigációnak is vannak előnyei:
- Mindig ott van
- Nemigen veszíti el műholdkapcsolatokat
- Magyarországon teljesen rendben van a lefedettség.


Egyelőre ennyit, majd még frissítek.
34 000 km után minden rendben működik. Nem zörög, ritkán picit nyikorog az első szélvédő alsó külső részeihez beilleszett műanyag. A célra amire használjuk 90%-ban megfelel, remek célszerszám ezért szeretem, örömautózást és vezetési élményt máshol kell keresni.

Hibalista

- Még nem romlott el semmi.

Ide hordtam szervizbe

Még nincs tapasztalat.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 34000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? XC60 (D5, 185LE) Következő autója? még nincs
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Qashqai 2007 (2007)

További ítéletek (60 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)