Családi Fun-Pack
Szöveges ítélet
Nissan Qashqai +2 1.6 (115LE) I-WAY
2011-ben vásárolt 2010es frissített arcú modell.
Családunknak, ahol 3 kisgyerek ülésestül kell a 2. sorban elférjen, a csomagtér pedig közelítsen az 500 l-hez, kerestem „megfizethető” SUV-ot. A kínálatból a KIA Sportage tetszett a legjobban, de készleten csak alapmodellek voltak, egy összeállított modellre 3-6 hónap szállítási időt vállaltak a kereskedők, mivel új modell és nagy a kereslet is árengedményre alig lett volna lehetőség a listaárhoz képest.
Szóval QQ+2 lett, készletről (nem kellett várni), jól felszerelve, tisztességes árajánlat kedvezménnyel.
A legfontosabb pozitívumai:
- Ennek a modellnek szerintem is jót tett a designfrissítés, divatosabb - szebb lett kívülről, és a műszerfal is előnyére változott. Mi is megelégedettek táborához tartozunk. A kocsink nem zörög, nem nyikorog, rossz úton a futómű csak indokoltan és elfogadhatóbban zajosabb. Jó a helykínálat elől és hátul is el lehet férni. A 3. sor üléseit nem tervezem használni.
- Az 1.6-os motor normál használathoz jó partner. Én aggódtam, hogy túl lomha lesz de szerencsére nem, hívjuk kényelmesnek. (Pl picit jobban megy mint egy 2006-os 1.5-ös Suzuki SX4-es, jobban mint egy 2003-as 1.6-os Renault Laguna.) Persze nem egy modern turbódízel dinamikában de cserében nagyon-nagyon halk, és sima járású.
Reményeim szerint hosszú távon megbízható lesz az egyszerűbb technika.
- Sok-sok szuper dolog van még benne (üvegtető, tolatókamera, bluethoth, 18as szép felni…) amiket el lehet olvasni a többi ítéletben.
Jó az alakja a 18-as alufelninek, ezért padka mellé parkoláskor sem a felni karistolódik, ha túl közel érkezem. Az emelt hasmagasságnak városban nincsen akadály, ahol egy normál autó rég fennakadna, ott a QQ csak felmászik.
Megosztanám a használat közbeni tapasztalok kritikai részét is.
A kocsi jól van érzésre összerakva de 2 meglepő dolgot már tapasztaltam, mint pl sebváltózár beszerelésekor kiderült, hogy a váltót burkoló műanyag elemből 2 csavar helyett csak az egyik oldalon volt becsavarozva a rögzítése, a csomagtérajtó nyitáskor pedig az ajtó belsejében legurul egy fémcsavar. (Elég vicces de lehet hogy így lett jó a meó súlyellenőrzésén…) Úgy tűnik kicsit gyorsabban dolgoznak a gyárban mint bírnak. Ezt már megoldottuk.
Az első ülések melegek, vagyis jól belesüllyed az ember a puhaságába és fűtenek fűtés nélkül is. Nyáron várhatóan izzasztó lesz a klíma ellenére is.
A csomagtérajtó nem nyílik elég magasra, 180 cm-es magasságommal simán beleverem a fejemet, ha nem figyelek.
A váltó picit akad egyesből kettesbe, meg tolatás kapcsolásakor, de nem vészes. Mind az 5 fokozat rövid városi áttételezésű, autópályán 5-dikben a 130 km/h sebességhez 4000-es fordulat felett megy a motor, jó lett volna egy 6-dik. A motor ilyen autópálya üzemben sem lesz zavaróan hangos, hanem inkább hangszíne lesz olyan kicsit repülőgép-turbinás, de sajna itt már érezhető, hogy a tolóerő a turbinahanggal nem jön meg.
Átlagfogyasztás számoló lefelé csal egy kicsit (0,5 l/100 km). A minimál fogyasztás 6,3 l/100km (egyenletesen 70-el, 5.fokozatban). Maxi mért fogyi: 9,6 l/100 (Autópálya 144 km/h, tempomat 5. fokozat).
A metálfekete fényezés sérülékeny, könnyen karcolódik, a kocsi elején több pontszerű fényezéshiba örzi az autópályás kőfelverődéseket.
USB drive foglalat a könyöklő tárolójában középen vízszintesen fogadja a pendrive-okat, így korlátozza a tároló használhatóságát mivel belóg. (Az mp3 lejátszás szuper.)
A második ajtó hosszabbra lett tervezve (+2!), hogy a 3. sorba is be lehessen szállni, cserében nyitáskor figyelni kell, hogy a 2. sorba beszálló gyerek ne verje neki a szomszédos parkoló kocsinak az ajtóvéget.
Bluetooth kihangosító nagyon ok.
Műszerfal & középkonzol világításán este feltűnővé válik egy kis diszharmónia, ami később is szúrja majd szememet. A műszerfal órák szép fehér jelek – piros mutatók, LCD kijelző szintén fehér ok, kormánygombok és a középkonzol narancssárga színben világító hada viszont elüt a többi rész eleganciájától.
Nissan Connect navigációs rendszer elsőre csalódást okozott a korábban mobil eszközön használt IGO8-hoz viszonyítva, később megszokva elfogadható kompromisszum.
Alig konfigurálható:
- Nem beszél magyarul csak 7 nyelven, én az angolra állítottam, „aki” csak női hangon elérhető.
- A grafikus felület színtelenebb (pl zöld szín mintha nem lenne) és igen sematikus.
- Csak a saját SD kártyán kapott térképszoftvereket ismeri, ahol a 2010es kártyán nincsen rajta Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia. Egyebként létezik olyan térképkártya amin rajta vannak ezek az országok csak a magyar márkaszervízek közül azok melyeket a kérdésemmel utolértem (Hovány & Gablini), mind úgy tett mintha nem tudna ilyenről és utána sem tud nézni. Vicces. Miután bediktáltam nekik a pontos cikkszámot, azután annyit mondtak a keresett térképkártyáról, hogy ja olyan tényleg van de azt nem tudják, hogy a keresett országok rajta vannak-e. Javasolják én érdeklődjek a magyarországi importőrnél. Ja ha megtettem volna, és tényleg ez kell, 50 000 HUF-ért megrendelik nekem.
- A rendszerrel kártyáról lehetetlen más navigációs alkalmazást elfogadtatni. Sok fórumon hosszú topik téma de még senki sem járt sikerrel.
Nem a legjobb helyen van:
- A frissített (2010-es) modell módosított műszerfalában a navigációs képernyő a középkonzol középmagasságába, a vezetőnek túl alacsonyra került. Ha ránézel, akkor egyértelműen le kell vegyed a forgalomról a tekinteted. (lehet ezért gagyi a grafika, hogy ne nézegessed)
Ritka térképfrissítés:
- Évente egyszer adnak ki új térképkártyát, amit csak pénzért kapsz meg!
Connect navigációnak is vannak előnyei:
- Mindig ott van
- Nemigen veszíti el műholdkapcsolatokat
- Magyarországon teljesen rendben van a lefedettség.
Egyelőre ennyit, majd még frissítek.
34 000 km után minden rendben működik. Nem zörög, ritkán picit nyikorog az első szélvédő alsó külső részeihez beilleszett műanyag. A célra amire használjuk 90%-ban megfelel, remek célszerszám ezért szeretem, örömautózást és vezetési élményt máshol kell keresni.
Hibalista
- Még nem romlott el semmi.
Ide hordtam szervizbe
Még nincs tapasztalat.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | XC60 (D5, 185LE) | Következő autója? | még nincs |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
