Peches sorsú lustaság
Szöveges ítélet
2007-2011 között használtam, újonnan vásároltam. Először megtetszett, főleg amikor kipróbáltam. Aztán leértékelték, és akkor meg is tudtam venni. Megane-os barátom azt mondta rá, hogy ez is majdnem Renault. Ezt ő pozitív megjegyzésnek szánta, de én megsértődtem, és később kiderült igaza van (lsd. hibalista).
1,8-as benzin motorjával kissé lusta, bár a hazai közlekedési viszonyok között használható. (1,6-os benzinessel végképp felejtős, azzal próbáltam a tesztautót, anno.) Igazából a lassulása sokkal élvezetesebb, mint a gyorsulása. Futóműve rázós, a kaszni nehéz.
A gyári gumik (Dunlop volt, ha jól emlékszem) semeddig sem tartottak, ráadásul 0 tapadásuk volt. Egyszer egy felázott füves parkolóban úgy elakadtam vele, hogy öröm volt nézni (másoknak, nem nekem). Annyira tehetetlen még sosem voltam autóval, pedig jártam télen hátul kaparóssal is.
Eleinte nagyon tetszett a beltere. Szerettem a középkonzolon a fedélzeti computert, a tolatókameráját, és szép volt. Viszont 3 évesen, 50-60 ezer km-nél már kisebb zörejek jelentkeztek, el kezdtek ciripelni a belső elemek.
Ha nem a rendszeres szervizről van szó, akkor minden alkatrész drága és/vagy nehezen hozzáférhető (vagyis sokat kell rá várni). Hetekig vártam új felnikre (márkaszervizben rendeltem, gyárit). Hetekig jártam külső tükör nélkül, mert a márkaszervizben horror árat mondtak rá. Alkatrészes ismerősöm, azt mondta szerez olcsóbban, csak legyek türelmes (aztán tényleg szerzett).
Sajnálatos módon egy baleset miatt kellett megválnom az autótól. A már említett okok miatt nem érte volna meg megjavíttatni, és az átlagosnál nagyobb értékvesztést kellett benyelnem. (Jelenleg a használt piacon is hasonló a típus szerepe: a kategóriájában olcsóbb, de kevésbé tartja az árát.)
Hibalista
- Tempomat: 8 ezer km után. Egyik szervizben 1 hónapig "vártuk az alkatrészt", a másikban 5 perc alatt megcsinálták. (Állítólag egy kuplung pedál alatti érintkezőt kellett megigazítani. - - Indításgátló: Érintkezési probléma, az autó mozgásképtelenné vált. A garázsból kellett trélerre tenni a vasat. Garancia, asszisztansz szolgáltatás, csereautó, minden játszott XD - - Vezetőoldali ajtó ablaka: Egyszer csak beesett az ajtóba (természetesen télen). A bosszantó az volt, hogy a márkaszervizben jeleztem, hogy akadozva működik. Bekenték szilikonnal... Aztán a másik szervizben garanciában cserélték, érdekes módon ők azt is tudták, hogy ez típushiba.
Ide hordtam szervizbe
Helyben és a szomszéd városok Nissan szervizeiben fordultunk meg. Amelyek közül ma már csak a miskolci működik. Ők - egy átszervezést és személyzeti cserét követően - megcsinálták amit kellett, és ők végezték a nagyobb garanciális javításokat is. A garanciával kapcsolatosan nem kötekedtek, nem problémáztak. Viszont rendszeres szervizre oda sem érdemes menni. Egyrészt minden alkatrészt, tartozékot, stb. drágán mérnek (+ óradíj), másrészt hajlamosak túlzásokba esni (pl.: hátsó fékbetétek cseréjét helyezték kilátásba, amikor még az elsők is jók voltak). (A többi márkaszervizt nem értékelem, mert azok már nem működnek vagy nem Nissan-nal foglalkoznak)
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Szomszéd utcában, magán. Csak rendszeres szervizt (olaj-, stb. csere) végeztettem vele, (illetve azóta is ő szervizeli és javítgatja az aktuális autómat. Gyors, korrekt és olcsó.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Peugeot Expert 2,0 Hdi | Következő autója? | Ford Mondeo |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
