Takarékos kedvenc
Szöveges ítélet
125 ezer km-t futott már.
Alapjában véve megbízható, és szerethető autó.
Kényelmes 4 ember számára akár hosszú úton is. Megemlíteném azonban, hogy szerintem az ülés nem ereszthető elég alacsonyra, én ennél sportosabb vezetési pozíciót kedvelek.
A motor bemelegedés után halkan, kulturáltan jár, és keveset fogyaszt. Gyárilag 120 lóerős, ami megpakolva, több utassal a fedélzeten már kissé lomhává válhat. Ez nem meglepő, hiszen az autó üres tömege 1495kg. Ezen egy chiptuninggal segítettünk, jelenleg 150 lóerőt, és 325Nm-t tud leadni a motor, érezhetően fürgébb, a fogyasztása azonban normál használat mellett nem változott: országúton könnyedén 5 liter körüli átlaggal járhatunk. Lengyelországi túrám során 3 tankolásom átlagai: 5.3l/100km, és 5.2l/100km, valamint 5.0l/100km. A klíma szinte végig ment a párás idő miatt. Erdélyben 4 személlyel, klímával, teli csomagtartóval, 100-110-es utazóval, dinamikus szerpentinezéssel, és előzésnél kihúzatásokkal 5.6l/100km-es átlagot hozott. Autópályán 150-nél 6.5l/100km, 120-nál 5.2, 90-nél 4.4.... Városban, hideg motorral szaladgálva 8-8.5l/100km.
Az autó futóműve nem a magyar utakhoz lett hangolva. Elég feszes, gyakran rázós. Ennek ellenére nem jó kanyarvadász a kocsi, ez főleg a nem elég közvetlen kormányzás számlájára írható. Egyébként is jobban illik az elegáns suhanás a Primerahoz, mint a csapatás.
A belső tér kidolgozása igényes, amihez hozzáérünk mind puha, kellemes tapintású. Ez már ráncfelvarrott modell, színes tolatókamerával (ez igen hasznos, az autó határait ugyanis nehéz érezni), átdolgozott műszerfallal. Éjszaka mesés látvány, élmény vele utazni. Negatívumként kell azonban megemlítenem az összeszerelés minőségét. Sok műanyag nyöszörög már, holott csak 125 ezer km-t futott az autó. Bár gyanús, hogy ez javarészt inkább a trehány szerviz miatt van: fél éves korában egy beton virágládával végighúztam az oldalát, így le kellett bontani a belső borítását az ajtóknak a javítás végett. Bal oldalról érdekes módon nem jönnek zörejek, csak jobbról, azaz onnan, ahol hozzányúltak a szervizben.
Az audio rendszer átlagos, sajnos nem MP3 kompatibilis, a sokak által használt Xcarlink nevű, kiegészítő nem minden Primeraval hajlandó rendesen működni, ezért én nem próbáltam ki. A klíma jó, a fűtés jó.
Idegesítő apróság, hogy járó motor mellett csak akkor nyitható a csomagtérajtó, ha valaki bentről nyomja a nyitógombot, és kint is nyomják a gombot. Magyarul egyedül nem tudom kinyitni a csomagtartót, ha jár a motor.
Karbantartási költségei az átlagnál alacsonyabbak: 5 liter 5w40-es teljesen szintetikus Elf olaj 6-7 ezer forintért megvásárolható online, míg a minőségi Mann szűrők is megállnak összesen egy tízesből (olaj, levegő, pollen, gázolaj), ha jó helyen keresi az ember. Én 10 ezrenként cserélem az olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt. Pollenszűrőt tavasszal, gázolajszűrőt 30 ezrenként.
125 ezer km után még a gyári fékbetétek vannak az autóban.
A futóműre sem kellett még költeni.
Szóval szerintem megbízható, és jó autó.
A Renault motortól sem kell félni, az ésszerű használat (hidegen nem nyomom, hosszú út után a turbót visszahűtöm, azaz 1-2 percet alapjáraton hagyom járni, és a 10-15 ezrenkénti olajcsere) mellett nem lehet vele gond.
Nagyon szeretem. Kár, hogy újabb Primera modell megjelenése nem várható.
Még 6-8 évig biztosan maradni fog. Az MP3 lejátszás kivételével minden igényem kielégíti, miért cserélném le?
Hibalista
- Izzítógyertya, egyszer garanciában, egyszer 123 ezer km után. Utóbbi esetben 4200 forint volt egy NGK D-Power gyertya, a beszerelést otthon végeztem. - - Ülés alatti légzsák csatlakozó kontakthiba: egy utazás során ásványvizeket pakoltam az ülés alá, a csatlakozó gyárilag gyenge volt, kigyúlt a légzsák check lámpa, szervizben cserélték. Garanciaidőn belül volt. - - Jobb oldali ülésfűtés kontakthiba: garanciálisan megcsinálták. -
Ide hordtam szervizbe
Nissan Balogh - Miskolc Azon kívül, hogy kedvesek, más pozitívumot nem tudok mondani. A garanciális izzítógyertya-csere csak harmadik alkalommal sikerült, ismeretlen okból (utólag belegondolva, tuti trehányság miatt). Magam otthon 5 perc alatt elvégeztem a cserét, pedig nem értek az autószereléshez. Gázolajszűrő cseréje után a vizesedés szenzor csatlakozóját rosszul dugták vissza, második motorindítás után piros engine check lámpa fogadott. Generátorszíj, és feszítőgörgők cseréje során ismeretlen okból lehúzták a hűtőventilátor csatlakozóját, majd nem dugták vissza. Ezt akkor vettem észre, mikor az M7-esen, 35 fokban dugózva, nem hűtött a klíma, majd pár perc múlva majdnem megfőtt a motor. Szerencsére a fűtés feltekerésével normalizáltam a hőfokot, majd egy pihenőbe kiállva megtaláltam a hiba okát, a lógó csatlakozót. Ugyanezen szervizelés után, Lengyelországban egy kávézás után minden elsötétült az autóban. Az akkusarut nem rögzítették rendesen, lerázta magáról az autó, így nem volt áram. Összefoglalva: NAGYON NEM ajánlom őket. Eszméletlen trehány munkát végeznek.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Jómagam. Egy Renaultos diagnosztika programmal a motor hibakódokat tudom olvasni (pl. izzítógyertya hiba). A házilag készített kábel anyagköltsége 3 ezer forint sem volt. Olajcsere, karbantartások otthon megoldhatóak. Szerelési útmutató, és Nissan alkatrészkatalógus robbantott ábrákkal viszonylag egyszerűen beszerezhető, mely az otthoni hibafeltárást nagyban segíti.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Primera P10 1994 | Következő autója? | Ha nem lesz új Primera, akkor valamilyen 5-ös BMW |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
