"Szeretlek is, meg nem is, tudod, így van ez"
Szöveges ítélet
Fiatalkorom elmúlásást siratva egy nem túl drága cabrio élményautót kezdtem keresgélni, így találtam rá jelenlegi 2004-es, Nissan Primera 1.9dCi WP12 típusú személygépjárművemre. Azóta kb. 18000 nem túl felhőtlen kilométert töltöttünk együtt viszonylagos békességben. Ott még nem hagyott sehol, de azért lassan messziről megismerik egymást a szerelővel. Az eddigiek során cserélve lett a komplett vezérlés, turbócső, stabilizátorok elől és hátul, az összes motortartó bak (kiderült, a legdrágább, olajpatronossal volt gond, amit az ára miatt a végére hagytam), fűtés elektronika (mondjuk ez az egy, ami nem kopó alkatrész) és már izgatottan várom a következő alkalmat, amikor is egy garnitúra féktárcsával és fékbetétekkel lepem meg az én imádott járművemet.
Mert valami titokzatos perverzió folytán tényleg szeretem. Tágas elől ülve (190cm vagyok, gond egy szál se), tágas hátul ülve (bőven elférek "magam mögött"), és tágas, ha csomagokat akarok elrejteni benne. Két felnőtt kerékpár szállítását a csomagtartóban meg tudtam oldani úgy, hogy a gyereket nem kellett a sportboltban hagyni megőrzésre. A két első ülést kb. 27 féle módon lehet állítani, szerintem csak a színét nem tudom elcsavargatni a sok gombbal. A fogyasztása nem evilági (a kocsi 1500kg). 60%-ban ingázásra használom Tököl - Bp. 3. ker. között, a maradék táv a főutaké, autópályáké. A legmagasabb (teletanktól teletankig) fogyasztásom 6.09l/100km volt, a legalacsonyabb pedig...4.44l/100km (ez 320km-re). De példaként említhetnék még egy Tököl-Rogoznica távot autópályán, tele csomagtartóval 4.96l/100km-ből, vagy 4 személlyel egy Prága - Tököl autóutas távot 5.21l/100km-ből (https://www.spritmonitor.de/en/detail/583628.html). Ha csak egy kicsit figyel az ember fia, 5.5 körül tartható az átlag, megrögzött nagypapáknak az 5 liter sem elérhetetlen vágyálom. A vadbaromkodás már nem az én műfajom, de ha valaki permanens módon sietős, akkor véleményem szerint 7l/100km körüli fogyasztásra számíthat. A tolatások ezzel a kocsival parkolókamera-függővé tettek. A másik kocsink egy lesötétített Bravo II (értsd kilátás hátra = 0), azzal azóta számomra a tolatás egy kínszenvedéssel párosított tippelés. 10 éves a gép (2004-es), de szerintem még ma is divatosnak mondható mind a 470cm-e.
Azért az előbb említett perverzió még nem hatalmasodott el teljesen, jöjjön az apróbetűs rész. Ezt az egész "jófogyasztás" dolgot nagyban elősegíti az, hogy a kocsi - és később a vezető - egyetlen porcikája sem kívánja a dinamikus haladást. Álló helyzetből úgy lő ki, mint egy benyugtatózott lajhár. Aztán 2000 1/min körül rájon, hogy tövig nyomják valamilyét, de nagy csinnadrattát utána sem lehet várni. Idővel elfogadja az ember, hogy a kocsija nem képez mozgó forgalmi akadályt, és pont annyit tud, ami a magyar utakra elengedhetetlen. Nem szeretem a csendet, így autózásaim alatt rendre bekapcsolom a rádiót, vagy a CD-t. Ilyenkor mindig elszomorodom azon, hogy a Nissan miért pont a Szokol műveket bízta meg az audió rendszer szállításával...egyszerűen siralmas. Ugyanígy könnyeket csal a szemembe (csak bánat könnyeket) a beltér hangja...mert az van bőven, csak a Szokol nyávogása tudja elnyomni valamelyest. A fordulóköre IFÁ-kat megszégyenítő, jól begyakorolható vele az ipszilonozás.
Rengeteg autóm volt eddig, nem erősségem a hosszú távú kapcsolat, de ez szerintem most menni fog...legalább is azon leszek, ha ő is ezt akarja.
Hibalista
- Vezérlés, turbócső, motortartó bakok, stanilizátor rudak, fék coming soon
Ide hordtam szervizbe
TZT Kft.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 215000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Bravo II 1.4T-Jet LPG | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
