Preciz Japán
Szöveges ítélet
Amikor megjelent ez a csoda még javában Audit használtam. Az M7-en elment mellettünk úgy 2003 körül. Azt mondtam " sajnos soha nem lesz ilyen autóm, és lám most ilyet használhatok.Ez az első Japán autóm és biztos nem az utolsó. Ami nem lesz soha többé az a német bármelyike. A technika a kényelem és gazdag felszereltség igen meggyőző és bár kemény műanyagból készült sok elem van az autóban mégis csendes, nem zörgős és jó tapintású. A fogyasztása is remek mivel ez egy 2.2 diesel 136 Le és 320 Nm nem tűnik erőgépnek mégis sok büszke német autó tulajdonost sikerült már a tükör pici sarkába szorítani :) és mindezt 6.0-6.7 L/100Km fogyasztással.
A legjobb fogyasztásom 5.2 L/100Km volt Budapest-Salgótarján-Budapest úton persze nem autópályán 110 KM/h.
A belső egyedi és megismételhetetlen magával ragadott és nem ereszt.Aki szereti a futurisztikus és funkcionális pozíciót kedvelni fogja ezt a modellt. Ez egy Tekna felszereltség, sajnos nincs tempómat benne de más hibája nincs. Ami volt az, hogy a gyári telefon kihangosító nem jelenítette meg a telefon könyvet, a telefon menüjét. A könyve szerint kellett volna de egy frissebb szoftverrel (remélem jól írtam) megoldódott. Azóta is a panelről intézem a telefont ami nagy segítség ( ha bárkinek van hasonló problémája keressen fel a szoftver megvan és bármelyik navigációs autóba fel lehet tölteni.)
A keréknyomás figyelő is egy remek és hasznos találmány már párszor hasznát vettem pontosan mutatja kerekenként a nyomást a központi LCD monitoron grafikonnal ,csak szélsőséges helyzetekben riaszt és mutatja a riasztás okát.
A tolatókamera segítségével sokkal könnyebb az élet mivel nagyobb biztonsággal meg lehet közelíteni tárgyakat, ha valaki szeretne belépni a képbe már látjuk is pedig még messze van az autótól. Ha árok van mögöttünk szintén biztonsággal tudjuk megközelíteni amire egy radar bármilyen intelligens is nem reagálna.Az ülés ülőlapját okosan két irányítóval le fől lehet állítani külön az elejét és hátulját :) deréktámasz is van a két első ülésben. Kanyarban jól tartanak. Időközben eladtam ezt sajnáltam mert nagyon szerethető autó volt. Mai napig gyönyörű számomra ez a forma, és sajnálom, hogy nincs utódja, mert biztosan azt választottam volna.
Most egy Toyota Camry Hybrid autóm van nem rossz autó de sok dolog hiányzik belőle. Majd legközelebb:)
Soha nem fognak beolvadni a környezetbe akik ezt a modellt választják, és ez így van jól.
Üdv mindeniknek:)
Hibalista
- A garanciális szervizen belül cseréltek 2 db izzítógyertyát és két hátsó lengéscsillapítót amik mai napig jók, 80.000 Km-él. Az izzítógyertyákat azért vettem észre mert kint parkoltam amikor mínusz 17 fok volt. Harmadikra indult be pár másodpercig kihagytak a hengerek de nem füstölt :). - 125.000 Km-él a két első lengőkart kellett cserélni a gömbfejek miatt nem olcsó 60,000 Ft /db. Kiderült, hogy francia gömbfejek vannak benne gyárilag. - 155.000 Km-él a kuplungot kellett cserélni mert nehezen vette a hátramenetet. Természetesen szettben lett cserélve, ami 100.000 Ft volt. 200.000 Km-él az első motortartóbak fáradt el ami 25.000 Ft volt. Most 220.000 Km-él voltam szervizben persze csak a kötelező szerviz miatt, és úgy néz ki a hátsó motor tartóbak is csere idős lett ami 47.000 + áfa ami ki is lett cserélve. Azt még hozzá tenném, hogy ezen az autón minden 10.000. Kilométerénél le volt és lesz cserélve az olaj + szűrő és a levegőszűrő. Amit sokan nem hisznek el, az olaj csere után úgy 5000 Km megtétele után kezd sötétedni az olaj, pedig ez egy diesel ami köztudottan kormol. Természetesen még mindig nem eszik olajat egy cseppet se. A motor tömítései eredetiek, még sehol nem szivárog. Az olaj amit mindenkinek ajánlok. Ez a harmadik autóm amibe ezt az olajat használom és a következőbe is ezt fogom használni (Midlandtól)az Avanza 5w-40-es olajat használom télen-nyáron.Most 235000 km-nél járok még mindig minden rendben van.
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó RT Zay utca A szerviz kitűnő. Jól, pontosan és gyorsan javítanak bár komoly bajom nem volt:) A lakatos műhely nem tetszett de az külön van
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
A futómű beállításokat és gumi szervizeket pedig Szentendrén egy nagyon szép és jól felszerelt úgy értem a legmodernebb digitális futóműállító paddal, mindenkinek ajánlani tudom fiatal srácot, aki olyan precizitással végzi a munkáját, hogy nem fogok váltani. Ha érdekel bárkit Tel: +36 20 399-6514 (Tamás)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 209000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Audi A6 1.9 tdi | Következő autója? | Toyota Camry Hybrid |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |
