A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Primera (2002)

Primera 1.6 16V Benzin + LPG 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

P12 vásárlás előtt hasznos lehet! :) Én szeretem.

Szöveges ítélet

Üdv mindenkinek!

A P12-es Primera, mint hétköznapi társ! Elöljáróban csak annyit, hogy ez a 10. saját autóm, folyamatosan volt és van motorom, mellette egy épített versenyautóm. Ezzel csak oda szeretnék kilyukadni, hogy van némi rálátásom az autókra, bár mint igazi autóbuzi és benzinfüggő, lehet, hogy néhány hibáját vagy gyengeségét nem úgy éltem meg, mint egy hétköznapi átlag felhasználó. Maga a beszámoló néhol száraz, néhol röhejes, de tárgyilagos. Tehát aki ilyen autó vásárlásán töri a fejét, olvassa végig ha teheti. :)

Magát az autót rettentő jó áron tudtam megvásárolni, tekintettel a benne lévő sok kilométerre, 9 éves korában.

Az autó külsejéről nem beszélnék sokat, mert ez egy igen megosztó formaterv. Nekem speciel tetszik, hiszen nem egy tömegautó, de erről kár is többet beszélni.

A belseje már más világ. Az első két éjszaka folyamatosan a kormány mögött kerestem a műszereket... Egy kis megszokást igényel, hogy minden fent és középen van, de utána nincs gond vele. A rádió és klíma vezérlőjéhez kellet legalább 3-4 nap intenzív használat, hogy megszokjam. Mai napig nem szeretem, csak megszoktam. Ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor azt mondom, hogy szar, mert nem logikus, szar, mert mindig oda kell pillantani, ha épp csatornát akarok váltani a rádión vagy a klíma fújási helyén állítanék. Nem tartom magam egy műszaki analfabétának, de pl. egy édesapám korabeli embernek 2 napi hideg élelemmel kéne kiülnie a garázsba, mire befogna 6 különböző adót a rádión. :) Na mindegy. Az ülések kényelmesek, hosszabb távon sem fárasztóak, hátul a lábtér fejedelmi, széltében hosszú útra (500km<) inkább 4 főnek elegendő a hely. A csomagtartó mérete 4 embernek bőven elég, még úgy is, ha adott esetben 2 felnőtt és két csemete indul útnak minden, ilyenkor szokásos kellékkel. Anyós meg maradjon szépen a vonaton, úgyis ingyen utazik...

A motorizációt illetően egy igen régi fejlesztésű motor van az enyémben. QG16DE a motorkód, ez annyit tesz, hogy 1600ccm és 109Le volt valaha, láncos vezérléssel. Most érkeztünk el ahhoz a részhez, amire az elején is céloztam, hogy nem feltétlen élem meg hibaként az autó "erőtlenségét". Elég sok helyen olvasni azt, hogy ebbe a karosszériába nem való ilyen "kis" motor. Nos az én véleményem az, hogy normális, kulturált utcai közlekedéshez elég. 4 fővel is, csomagokkal is. Versenyezni nem ezzel kell és pláne nem a forgalomban. Abban az esetben, ha valaki sokat autópályázik, már valóban elkel a nagyobb motor, legfőképp a 2.0 benzines erőtartaléka. Ott már kijön a fogyasztás különbség is a nagyobb motor javára, hisz ugyanazt a tömeget könnyebben mozgatja. Városban nem gondolom, hogy nagy lenne a differencia. Átlagfogyasztása vegyes használatban: 8.5L/100 km. Sajnos konstrukciós hibája ennek a motornak, hogy 300.000 km futásteljesítmény környékén kezdi enni az olajat. Már én is így vettem az enyémet, eleinte csak 5000 km.-ként kért egy litert, a végén már 1000 km volt egy liter olajfogyasztás... Ekkor jött egy gyűrűzés (370.000 km-nél, dugócsere nem történt, mert a hengerfal gyári(!) értéken belül volt, értsd: nem volt hordós kopása!), egy kis hengerfej munka, szelepek becsiszolása, összerak és kész. Azóta ismét ereje teljében van, visszanyertünk bele pár lovat. :) Azóta az olajfogyasztás 8.000 km alatt 0 deci. Nyilván ennek voltak előjelei, terhelésen füstölt az autó a vége felé, gyengült stb. Abban az esetben, ha valaki ezzel a motorral szeretné megvenni, méressen egy kompressziót megvétel előtt, az igen beszédes tud lenni egy ilyen korú autónál. A váltó finom volt és pontos, bár nem az a tipikus Japán. 350.000 km-nél teljesen felújításon esett át, akkor kicseréltük a főtengely szimeringet is, mert szivárgott. Azóta mint a vaj, semmi hangja sincs. Az elektromos hibák engem végig elkerültek szerencsére.

A futóműve feszes, kicsit pattogós, tipikusan Japános, de összességében komfortosnak mondanám, stabil. Nem lágy, mint a franciáké, se nem bmw-sen sportos. Szerintem teljesen vállalható még a magyar utakra is.

Az extra lista számomra kielégítő: digitális klíma van benne, 4 elektromos ablak, tolatókamera, esőérzékelős ablaktörlő, fényérzékelős belső visszapillantó, 8 légzsák stb.

Erre az autóra az elmúlt 3 év és 110.000 km alatt ráköltöttem durván 300.000.- forintot. Nade kéremszépen: ez egy tudatosan, olcsón megvett és "sokat" futott autó volt, amibe ezeket belekalkuláltam. Ezek a javítások nem értek váratlanul, ellenben a sok olyan emberrel, aki megvette a 120.000 km-re visszatekert órájú autót és köpköd, hogy mennyire szar... Nem, nem az. Abban az esetben ha valaki ilyen vásárlásán törné a fejét, egy jól karbantartott és szervizelt autót még megvehet nyugodtan 180-200.000 km-el is. Nekem eszem ágában sincs eladni az enyémet, hiszen most gyakorlatilag megint sok évig hű társ lesz, és ha leszámítom a két nagy kiadást, motor és váltó felújítás (200.000.-), elenyésző a meghibásodás és a ráfordított összeg a 3 évre számolva. :)

Bátran ajánlom mindenkinek, akinek egy tágas és csendes társra van szüksége. Az autót autóúton használtam 70%-ban, és csak 30%-ban város. Megjártuk vele többször a balatont, az ország csücskeit, Krk-szigetét oda-vissza, szóval megfelelő karbantartás és ésszerű használat mellett se nem kevés az ereje, se nem időzített bomba. A kulcsszó: benzines! :)

Hibalista

- - Főtengely jeladó (bontott 4.000.- gyári) - - Vezérműtengely jeladó (új 12.000.-) - - 4 db lengőkar elől (55.000.- a szett utángyártott) - - 2 db első kerékagycsapágy (18.000.-/db SKF) - - 350.000 km-nél komplett váltófelújítás és főtengely szimering csere (95.000.-) - - 370.000 km-nél gyűrűzés, tömítések cseréje, HF munka (102.000.-) - - Ezen kívül csak kopó dolgokat kellett rajta cserélni (féktárcsa, fékbetét, olaj, szűrők) - - Tipikusan az az autó, ami ritkán romlik el, de akkor drága hozzá az alkatrész, ha nincs az embernek ismeretsége.

Ide hordtam szervizbe

Fiatalkori barátom műhelye. Alkatrészárak nagy részét neki köszönhetem, hiszen a kedvezményét rendszerint továbbadja nekem, enélkül igen drága lenne az alkatrészellátás.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

http://www.gulaszerviz.hu/ 1106 Budapest, Keresztúri út 208.Náluk lett a váltó felújítva, nagyon profi csapat, korrekt árakkal és tökéletes minőségben dolgoznak, bátran ajánlom mindenkinek!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 280000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 108000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 850 Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Primera 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (52 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)