Kamujapán atombálna
Szöveges ítélet
Két hónapja vettük, 155000 km-rel, Nissan szalonból. Nem látszik rajta. Sok ismerős, aki először látta, egyből kérdezte, hogy ennyire megszaladt, hogy "új" autót vettünk? Mikor beavattam őket a nagy titokba (6 éves!), hitetlenkedtek. Előzőleg egy banki középvezetőé volt, leginkább a "bahnon" tették bele a kilométereket (reális km = óra szerinti km/3). Nem makulátlan, de rendszeresen szervizelt (4 sor a szervizkönyben: szenzor, kapcsoló, gömbfej, stb :-D), korrekt állapotú autó. Mivel egy barátom újonnan vett egy ilyet anno, ezért relatíve ismertem a típust, vezettem is, szal tudtam mit veszek. Azt is tudtam, hogy nem japánban készül.
Mivel majd 2 méteres vagyok, ezért egérkamion szóba se jöhetett. És az is megnyugtató, hogy majd másfél méter "vas" van előttem és nem csak 45 cm. Méretei korrektek, kényelmesen be tudok ülni "magam" mögé! :-D Menettulajdonságok. Nyáron mentünk vele rendesen, első benyomásaim kimondottan jók. Azt hittem, hogy kanyarban majd billeg meg dől a dögnagy kasztni, de csalódtam: "sínen" veszi a fordulókat. Nem billeg úgy, mint egy Octavia, de mégsem ráz keményen a futómű. Pöpec. Az 1.8-as motor plusz ereje inkább a " dízeles" stílust segíti, mert nem kell feleslegesen kapcsolgatni - ha nem siet az ember, akkor 1200-as fordulatról is megindul a gép. Ha siet, akkor... Hát... télleg nem egy CRTDIDPTDCRHDI koromfosó, de nem is versenyautónak vettem. Persze lehet vele menni, ha kell. A nagy kasztni miatt kevésbé érzi az ember a sebességet, hipp-hopp 100-on van a paripa. Nekem tökéletesen MEGFELELŐ! Pályán a 130 totál spórolós üzem, 150-160-nál már megjön a motor hangja (pörög is), és a fogyasztás is feljebb kúszik. Apropó fogyasztás: komputer szerint országúton 90-es tempónál 6.3-6.7 liter (5.9-et is mutatott, szal miért is vegyek FOSDÍÍÍÍÍZELT?!), városban 9-10 liter között kell neki, ez van. Nyűgök: A legrosszabb az első ülés, iszonyat kényelmetlen a háttámla, 15 perc alatt megfájdul a nyakam/csuklyám vezetés közben. Állítgattam az ülést, a deréktámaszt, a kormányt, mostmár jobb a helyzet, de messze nem tökéletes. Anyósülés dettó, mikor asszony vezet, akkor is rosszul érzem magam az ülésben. A kormány fogása nem a legjobb, nem is tudom mi a baja, egszerűen csak rossz. Ezek a bajok az "újabb" faceliftelt változatban már nincsenek meg, barátom autójában kényelmes az ülés (nem fájdul meg a nyakam!), jó fogású a kormány. Egyelőre ennyi, a téli tapasztalataimat természetesen majd megírom.
Hibalista
- Jobb első lámpatest (motoros állítás nem működik, a fényszóró nem állítható manuálisan sem - a másikon látszik, hogy cserélve lett), jobb elöl egy gömbfej, klíma (még nem nézettem meg), más nincs...
Ide hordtam szervizbe
Az öreg Mitsummal bevált (Mitsubishi) szerviz a Kámfor u.-ban. Bár köpködték, hogy ez már nem japán cucc, de azért mindent gyorsan és olcsón megcsináltak rajta. :-D
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 1550000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Galant | Következő autója? | Mitsubishi Starion :-D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
