A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Primera (1990-1998)

Primera 2.0 16V SX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Requiem egy roninért

Szöveges ítélet

Avagy "Hogyan ne vegyünk autót és milyet ne és aztán hogyan ne használjuk".

Szereplők:
Nyeretlen kétéves
Rosszarcú Sunyi Nepper
Piros Primera GT P10 (aki nem az akinek mondják)
Guru az autók doktora és jó ember
Körülmények

Kezdő szín:
Ajka-Bakonygyepes, a veszprémi Renault-Császár használtautó lerakata.

A párbeszéd mellőzésével, Rosszarcú Nepper (alkalmazott a színen) végül eladja a Primera SX-et GT-ként (a forgalmiban is GT van írva), ami kicsinyrészt nem átverés mert a futóműve gyárilag GT valóban, ez egy kis sorozatban gyártott széria volt. Mivel a csapágyak hamar cserére szorultak (azonnal) és más kell a GT-be mint a sima SX-be, meggyőződhettem a futómű GT-ségéről. Ezt egyébként a rendkívül jó menettulajdonságok és kanyarsebességek is igazolták. Igy lettem tulajdonosa Izének, a szamurájnak. Rendszáma mint IIZ és habitusa alapján ezt a nevet kapta tőlem. Már a kezdetekkor jelentős javítások történtek, de akkor még boldog voltam mert a kocsi nagyjából jól működött. Illetve boldogtalan mert ráébredtem hogy rövidebb lettem 25 lóval. Nepper szigorúan elzárkózott külső szervízben történő átvizsgálástól, próbaút rövid, közben ötöst ő is hibáz. Váltó felőli ketyergésre leadott dumát a kuplungcsapágyról simán eszem. Utólag könnyű okosnak lenni. Nota bene a később szarrá ment motor akkor még valóban jónak tűnt. Miért sunyi és rosszarcú? Mert utólag teljesen nyilvánvaló volt hogy ő pontosan tudta mi a pálya a géppel, és nem átallt átverni a palánkon úgy a típussal mint a hibákkal. Ez nekem egy millióba fájt.

Szervíz szín:
Keresvén egy jó Nissan szerelőt, Dadra zarándokoltam ahol Guru befogadta Izét és a következő két évben gyakran istápolta. Én oda kvázi hazajártam, 1-2 hetente, vagy akár hetente 2x - néha volt pár hónap nyugalom. Kitérő volt, de nem bántam. Igaz hogy kerülő (sosem mértem de kb. 50km) de én ezt jó üzletnek érzem. Mindig minden flottul és gazdaságosan gyógyult, extrém időpontokban is rendelt a doktor. Bár óra szerint 145k km-el vettem, a nemsokára bekövetkező generál során a kopottság ellenőrzése alapján az órát minmum kettővel osztották. A váltóban a 3-as szinkron hamar elment, az 1-es, 5-ös sem volt túl jó, a hármast cseréltük a generálkor. Nem sokkal később a kuplung is halódni kezdett. Már az elejétől volt valami rossz daráló hang és rángató gyorsítás nagy terhelésnél (1-es, 2-es, meredek lejtő, gyorsítás), de ez csak a vége felé derült ki hogy a difi hibája. Kellett volna bele egy komplett váltó/diff.mű de nem volt. Újonnan 1M, használtban nincs. Az alkatrészek elég ritkásak vagy drágák. Nem untatom a közönséget az elromlott önindítóval, az emiatt leégett gyújtáskapcsolóval, az emiatt néha működő indításgátlóval, az emiatt tönkremenő akkuval, a hengerfejjel, és a többivel. Nagyjából minden elromlott rajta ami tudott, és bár nem számoltam, kb az árát ráköltöttem 2 év alatt. Igazából elkopott a technika, bár kívül-belül elég jól nézett ki.

Közút szín:
Fogyasztás minimum: 110 kmh, 3000 rpm, 6 liter. Max: Bp dugó tél, 13 liter. Átlagban 8, nyugodtan vezetve 7, lassan vezetve 6.5, sportosan 8, street racing üzemmódban 9. Sztrádán 160kmh kb. 9. Ülés nem jó, a derekam fáj. A kocsi egyébként remek, kilátás hegyek, hatalmas csomagtartó, jó forma, gokartosan kemény és alacsony.
Izé erős. Nem nagyon (125 ló), de nyomatékos és jól húz, pörgetve élénken hasít. Hasít, ezért lett szamuráj. Ahogyan rezdült a kormány mozdítására, ahogy belefeküdt a kanyarba és fölényesen letudta, a pontosság és feszesség ami a mozgását jellemezte, nekem mindig egy kardforgatót juttatott eszembe. Csodálatos partner volt a száguldáshoz. Dacára a visszafogott teljesítménynek és a nem kicsiny testnek, a kiváló futómű, a remek fék és egy őrült sofőr együtt nagyon ütőképes egységet alkottak. Normál közúton ha száguldoztunk - kanyarokkal, előzésekkel, stb. - a gyakorlatban általában mindenkit lehagytam (ez nálam sosem cél volt csupán jelenség miközben haladtam) sokkal erősebb gépeket is beleértve. A sebesség kulcsa a futómű. Negyvenes táblánál 110-el kanyarodni, hullámos falusi úton 150-el menni nem lehet bármilyen autóval és ez nem teljesítmény kérdés. Normál körülmények között a futómű képességei szabják meg mennyivel lehet menni egy úton (persze a gumi is) ebben pedig a GT erős. Más kérdés hogy aki nem mer előzni az mindig traktorok és kalapos öregurak mögött fog döcögni hiába van 1200 patkó a jobb lábán.

Végső szín:
Nyeretlen két+két éves egy mezőn áll és telefonál. Időnként integet a lassító autóknak hogy minden ok, de ez csak részben igaz és az útról is jól látszik. Egy kis nyálkás-esős felület, egy törés szerű kanyar, rettentő stressz, idegesség, nagyon hosszú és fárasztó út, sok kávé, néhány egyéb körülmény és átéltem amit nem gondoltam volna.
Bizonytalan érzés, kicsit megcsúszik, - nemá´ -, még nincs ijedtség, rutin eset. A feneke indult meg, túl sok nem tudom stabilizálni, - a picsába, hát így szokott történni!!! - vissza, megint vissza - itt a vége -. A megsemmisülés fortissimója mindenhonnan, de legalább már nem gondolkodok, csak látom mi történik. Oldalcsúszás hátra, tetőn átfordulás, másik oldal, végül lábon megállapodás a töltés alatt a mezőn. Kiszálltam - ahol végre ki tudtam lökni egy ajtót - visszanéztem és láttam hogy ennek vége, csak azt nem értem hogy úsztam meg.

Utószó:
Mondhatnék tanulságokat mert okos vagyok és nagyon jól vezetek, de nem akarok. A kocsi? Én szerettem bár ennél jobban lehajolni tényleg nehéz.

Hibalista

- előbb hengerfej, majd komplett motorgenerál, váltó, differenciálmű, kuplung, hűtő, féltengely, első kerékcsapágyak, motortartó bakok, ABS szenzor, kopogás érzékelő, első féktárcsák, fékbetétek, kipufogó, önindító, gyújtáskapcsoló, gyújtáskábel, ablaktörlő, bal első szilent - ezek jutnak hirtelen eszembe, de biztos kihagytam párat. Csak ami elromolhat.

Ide hordtam szervizbe

Farkas Zsolt - Dad.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1996
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Primera 1990

További ítéletek (57 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)