Piroska a Farkas
Szöveges ítélet
Öszintén megmondva bajban vagyok, 4 éve vettem az autót 1,270,000,- ft-ért most a legdrágább is 650,000,- ebb?l az évjáratból -ezzel nem is lenne gond hiszen aki autót vesz annak számolnia kell az értékvesztéssel-, de ha eladom mit veszek helyette ennyi pénzért? Semmit!! Vagy 3-4 évvel fiatalabb kis köbcentis fapados kisautót, ami sem kényelemben sem biztonágérzetben (alkatrészárban?!mert ugye minden használt autóra költeni kell hogy szép és fiatalos maradjon) nem lehet összehasonlítani ezzel a középkategóriás primerával. Ezért hát úgy döntöttem, hogy még megtartom pár évig. Évente viszonylag kevés ráfordítással ha a sebváltó javítást (lásd hiba lista) nem számolom, mert az ismer?seim közül senkinek nem volt ilyen jelleg? problémája, egy viszonylag nagy (mostmár értékálló:)), megbízható autóm van.
Fogyasztásáról csak annyit: autópályán 6,9-7,5 volt a max, városban (falábamtól függ?en :)) 8,5-11,5.
Utastere kiváló, tágas, a csomagtere hatalmas.
Futóm?ve megfelel?en keményre hangolt (kis ültetéssel keményen zötyköl?d?, mármár kényelmetlen, de lerobbantani nem lehet az útról).
Volt féltengelycsere, gömbcsukló csere, egy-két gumiharang mind-mind öregedésb?l kifolyólag. Gyertyapipa téren volt még rosz tapasztalatom, egész pontossan hogy hajlamos a beázásra. Eddig kétszer történt meg velem 1.motormosás után 2.elöregedett az ablakmosó berendezés vezetékrendszere és persze hogy pont a pipára spriccelte a vizet, de ezt már rutinossan kezeltem, egy gyári nissanos gépronggyal:).Persze azt sem szabad elfelejteni hogy egy 14 éves autóról van szó és az id? vasfoga bizony kikezdi az alkatrészeket (lásd a hibalistát).
Hosszabb utakon is megállja a helyét az autó. Évente egyszer biztos megyek horvátországba Zadar környékére ami közel 700 km. Egy tankkal oda, eggyel vissza. A nonstop 7-8 órás út engem eléggé megvisel de az autót abszolút nem. A termosztát természetesen ilyenkor romlik el, hogy a 40 fokos melegben f?téssel kelljen hazajönnöm hogy fel ne forjon a víz. (érdemes kicserélni-megnézetni egy hosszabb út el?tt, vagy csak úgy).
Ezekt?l az "apró" problémáktól eltekintve ajánlom a p10-es primerát mindenkinek aki olcsó és nagy autót akar, hiszen rendszeres karbantartás mellett egy nagyon kiváló és megbizható nagy autó, korához képest id?tálló küls?vel és bels?vel. De én egy elfogult Primerás vagyok :)
U.I.:Ja és megy mint a ZÁLLAT!:)....... Na jó nem a legfürgébb mert nehéz (1180kg-115Le) de ha egyszer beindul akkor megy mint a ZÁLLAT!
Hibalista
- Baloldali féltengely csere Ár:17,000,-(bontott)+szerelés
- Jobboldali féltengelycsukló csere Ár:17,000,-(új)+szerelés
- Féltengelycsukló gumiharangok Ár:2,000,-/db (új)+szerelés
- Sebesség váltó 5-ik sebesség (teljesen elfogyott, Típushiba) Ár:90,000,-(új)+szereléssel+olajjal (azóta kifogástalan)
- Termosztát csere Ár:3,500,-(új)+szerelés
- Bal els? ülés háttámlája eltört (nem baj sportülést akartam úgy is, vettem is) egyébként a bontott ülésre mondtak 25-30e forintot/db.
- Évente egyszer apróbb lakatos munkák (pici 10 forintos nagyságú rozsdafoltok, hólyagok, itt...ott...amott) Ár:5,000,-/év
- Küszöbök javítása hátul (Típushiba) heggesztéses megoldásos nem cserés.... szerintem :) Ár:10,000,- + Festés
-
Ide hordtam szervizbe
Az "ismer?s ajánlotta szerel?" nem mindig a legjobb.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 84000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 323 | Következő autója? | Valami nagy köbcentis brutális állatot |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
