Megbízható munkás
Szöveges ítélet
Az autó tartós rideg tesztnek van kitéve, mivel Finnországban használom. A tartós hideg (esetenként akár -30 körüli hômérséklet hetekig folyamatosan) minden autót megvisel, ennek ellenére még nem hagyott az út szélén, a legtöbb hibát kötelezô szervízkor javították.
Többször megjártam vele a Finnország - Magyarország távot (1800 km), nem éppen ideális útviszonyok közpette (karácsony környéke, rendszerint túlpakolva) probléma nélkül.
A fogyasztása meglepôen alacsony. Az autó viszonylag nagy, nem is mai csirke de még 9 liternél többre sohasem jött ki az átlagfogyasztása (télen, csak városban használva), pedig nem tojással a gázpedálon szoktam vezetni. A legalacsonyabb fogyasztása 5,5 liter volt átlagosan (Lapföldön, ahol az egyetlen, viszont igen intenzív fékezésre kényszerítô tényezô a rénszarvas :).
Az otthoni szervízhelyzetérôl nem tudok sokat mondani, itt az egyik legolcsóbban szervizelhetô autó, mind a szervízdíjak, mind az alkatrészárak az egyik legalacsonyabbak (a többi autós kollégához viszonyítok).
Lassan sajnos válni készülünk. Hiányzik a légkondi, az elektromos ablakok meg a központi zár, de ha ezekkel lenne egy Primera mondjuk 8 éves, nem sok kilométerrel, esetleg egy picit nagyobb motorral és kombiban valószínûleg elgondolkodnék rajta.
Szeretem mert:
- Olcsón fenntartható
- Nagy
- Kényelmes
- Kicsi a fogyasztása
- Megbízható (a cserélt alkatrészek mind eredetiek voltak még az autón, kivéve a generátort, az szeret szép lassan elhalálozni)
- Baleseti statisztikák szerint biztonságos (fejre nem álltam vele, tapasztalati tényekrôl nem számolhatok be)
- Stabil (barátságosan csúszik, még gyakorlatlan vezetônek is sokat kell dolgozni rajta hogy elszálljon az útról. Volt idôm tesztelni havon és jégen. A téli gumit azért jó nem elfelejteni hasonló kalandok alkalmával, bár akkor több tapasztalatom lenne biztonság terén)
- Téli felszereltség (ülésfûtés, motorfûtés)
Átlagos
- Fékek (manapság azért található harapósabb is, de az azonos korú autók között nem is rossz)
- Ülések (általában semmi bajom, de azért 1200 km után már egy kicsit törôdötten szálltam ki az autóból)
- A csomagtér nagy, cserébe nem variálható (szedán). A hátsó ülések fixek, A csomagtér nyílása sem alkalmas nagy méretû tárgyak behelyezésére (pl. 125 literes hûtôszekrény, amit egy normál alsó közép ötajtós simán elnyel).
Nem szeretem
- Hááát az 1.6-os motor az kicsi, legalábbis nekem. Üresen meg csak-csak, de megpakolva már szenved.
- Generátor sûrûn döglik (fogalmam sincs miért)
- Kevés kényelmi felszerelés (azt mondjuk nem gondoltam volna, hogy Finnországban a légkondi hiányozni fog, de amikor süt a nap gyorsan túlmelegszik a beltér, pedig nagyon szeretem a meleget)
- -30 fokban gyenge a fûtés (-20 körul is kell egy jó negyed óra a kellemes hômérséklethez, de -30-ban már nem lehet elérni ezt. Még jó, hogy nem dízel, akkor 4 hónapon keresztül fagyoskodhatnék az autóban)
- Nehéz hozzá téli gumit keríteni (170/75R14-et nem szeretik a gumigyártók. Katalógus szerint van, de a gumisnál szinte sohasem)
- A futómû érzékeny (kátyú, jégborda és fekvôrendôr nem nagy barátja, a rendszeres beállítás javasolt <az általánosan javsoltnál is rendszeresebb>)
Hibalista
- Fényszórómosó (amikor vettem már rossz volt és a cseréje annyiba kerül (300 euro), hogy úgy maradt)
- Generátor 140e km
- Fékbetétek 165e km
- Lengécsillapítók 200e km
- Kipufogórendszer 210e km
- Generátor és önindító 220e km
- Kuplunggal is van valami mostanság 240e km
- Immobilizer távirányító (egyik) 240e km
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Kadett D 1.3 SR | Következő autója? | Mazda 6/Toyota Avensis |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
