A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Primera (1990-1998)

Primera 1.6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható munkás

Szöveges ítélet

Az autó tartós rideg tesztnek van kitéve, mivel Finnországban használom. A tartós hideg (esetenként akár -30 körüli hômérséklet hetekig folyamatosan) minden autót megvisel, ennek ellenére még nem hagyott az út szélén, a legtöbb hibát kötelezô szervízkor javították.
Többször megjártam vele a Finnország - Magyarország távot (1800 km), nem éppen ideális útviszonyok közpette (karácsony környéke, rendszerint túlpakolva) probléma nélkül.
A fogyasztása meglepôen alacsony. Az autó viszonylag nagy, nem is mai csirke de még 9 liternél többre sohasem jött ki az átlagfogyasztása (télen, csak városban használva), pedig nem tojással a gázpedálon szoktam vezetni. A legalacsonyabb fogyasztása 5,5 liter volt átlagosan (Lapföldön, ahol az egyetlen, viszont igen intenzív fékezésre kényszerítô tényezô a rénszarvas :).
Az otthoni szervízhelyzetérôl nem tudok sokat mondani, itt az egyik legolcsóbban szervizelhetô autó, mind a szervízdíjak, mind az alkatrészárak az egyik legalacsonyabbak (a többi autós kollégához viszonyítok).
Lassan sajnos válni készülünk. Hiányzik a légkondi, az elektromos ablakok meg a központi zár, de ha ezekkel lenne egy Primera mondjuk 8 éves, nem sok kilométerrel, esetleg egy picit nagyobb motorral és kombiban valószínûleg elgondolkodnék rajta.

Szeretem mert:
- Olcsón fenntartható
- Nagy
- Kényelmes
- Kicsi a fogyasztása
- Megbízható (a cserélt alkatrészek mind eredetiek voltak még az autón, kivéve a generátort, az szeret szép lassan elhalálozni)
- Baleseti statisztikák szerint biztonságos (fejre nem álltam vele, tapasztalati tényekrôl nem számolhatok be)
- Stabil (barátságosan csúszik, még gyakorlatlan vezetônek is sokat kell dolgozni rajta hogy elszálljon az útról. Volt idôm tesztelni havon és jégen. A téli gumit azért jó nem elfelejteni hasonló kalandok alkalmával, bár akkor több tapasztalatom lenne biztonság terén)
- Téli felszereltség (ülésfûtés, motorfûtés)

Átlagos
- Fékek (manapság azért található harapósabb is, de az azonos korú autók között nem is rossz)
- Ülések (általában semmi bajom, de azért 1200 km után már egy kicsit törôdötten szálltam ki az autóból)
- A csomagtér nagy, cserébe nem variálható (szedán). A hátsó ülések fixek, A csomagtér nyílása sem alkalmas nagy méretû tárgyak behelyezésére (pl. 125 literes hûtôszekrény, amit egy normál alsó közép ötajtós simán elnyel).

Nem szeretem
- Hááát az 1.6-os motor az kicsi, legalábbis nekem. Üresen meg csak-csak, de megpakolva már szenved.
- Generátor sûrûn döglik (fogalmam sincs miért)
- Kevés kényelmi felszerelés (azt mondjuk nem gondoltam volna, hogy Finnországban a légkondi hiányozni fog, de amikor süt a nap gyorsan túlmelegszik a beltér, pedig nagyon szeretem a meleget)
- -30 fokban gyenge a fûtés (-20 körul is kell egy jó negyed óra a kellemes hômérséklethez, de -30-ban már nem lehet elérni ezt. Még jó, hogy nem dízel, akkor 4 hónapon keresztül fagyoskodhatnék az autóban)
- Nehéz hozzá téli gumit keríteni (170/75R14-et nem szeretik a gumigyártók. Katalógus szerint van, de a gumisnál szinte sohasem)
- A futómû érzékeny (kátyú, jégborda és fekvôrendôr nem nagy barátja, a rendszeres beállítás javasolt <az általánosan javsoltnál is rendszeresebb>)

Hibalista

- Fényszórómosó (amikor vettem már rossz volt és a cseréje annyiba kerül (300 euro), hogy úgy maradt)
- Generátor 140e km
- Fékbetétek 165e km
- Lengécsillapítók 200e km
- Kipufogórendszer 210e km
- Generátor és önindító 220e km
- Kuplunggal is van valami mostanság 240e km
- Immobilizer távirányító (egyik) 240e km

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Kadett D 1.3 SR Következő autója? Mazda 6/Toyota Avensis
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Primera 1990

További ítéletek (57 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)