Megbízható, időtlen formájú társ
Szöveges ítélet
Bátyám passzolta át nekem az akkor már lassan évtizedes, de normális állapotú Primeráját, így pontosan ismert volt számomra az előélete. Egy defektből adódó baleseten túl megbízhatóan működött.
Azóta is ezzel mászkálok. Sokat nem szeretek rá költeni, csak a legszükségesebbeket (olajcsere, stb.), és igazán nem is szervizigényes. A kormányösszekötő rúddal nagyon megszenvedtem, a gyári katalógusokban levők közül egy sem stimmel, ezért kellett egyedileg alkatrészt csináltatni, most jó a járgány. Nem könnyű abroncsot szerezni sem, ez a méret már alig vásárolható. Az autó kicsit lomha, de fénykorában ez roppant kedvező, max. 7 literes fogyasztással párosult. 1-2 éve kezdődött az alapjárat ingadozása, a városban sajnos emiatt megugrott a fogyasztás 10 liter közelébe, és egyelőre több szervizben is csak széttárták a kezüket a hiba láttán. Azért még majd próbálkozom vele, mert az autót meg akarom tartani, pénzbeli értéke nincs, használati annál inkább van. Mert: nagy a csomagtér, kényelmesek az ülések, minden működik (olyan jelentéktelen hibái vannak mint hogy a jobb hátsó ülésből nem lehet lefele működtetni az elektromos ablakemelőt, de a sofőr mellől azt is lehet), és ez még régi vágású autó, normális, nagy ablakokkal. Szóval nem úgy érzem magam benne mint egy páncélozott harcjárműben.
Az apróbb gondokat (olajszivárgás, ügyes kezű mester fillérekből pótolta a tömítést, új szélvédő egy felüljáróról ráeső kő miatt, utángyártva korrekt áron) tudtam mindig kezelni, azzal viszont meg kellett békélnem, hogy egy hátulról beleszállt furgon miatti sérüléseket a javítás ellenére már soha nem fogja kiheverni. A csomagtartóba így néha szivárog esővíz, a hátsó ajtó nem olyan hibátlanul nyílik, mint régen, de hát ez van. A kötelező biztosításra így is csak az éppen szükséges összeget voltak hajlandók kifizetni csak.
Az autó a fekete színével és időtlen formájával (bár sokak szerint ez unalmas, de meg lehet nézni a tíz éve "izgalmasnak számító" autók mennyire néznek ki mellette jobban napjainkban) ma sem néz ki cikinek, ezt is kedvelem benne. Belül sem a kárpitok, sem a műanyagok nem bírtak csúnyává kopni a másfél évtized alatt, sőt. Az ABS persze hiányzik, és a klíma is egy forró nyári napon, de ezeken túl semmi olyat nem tudnék mondani róla, ami nagyon kellene még. Ha az alapjárati gonddal sikerül valamit kezdeni, biztosan megtartom még évekig, vagy legalábbis addig, amíg csak ilyen alkalomszerű használatra kell.
Nyilván márkaszervizt már sok éve nem látott, nem szívesen hagynék ott annyit pénzt egy kis bütykölésért, mint az autó jelen értékének a fele. De a kis külvárosi mestereknek eddig többnyire sikerült megoldani a problémákat, amikből amúgy sem volt olyan sok.
Hibalista
- Kormányösszekötő rúd, speciális alkatrész, beszerezni sehol nem tudták, egyedileg gyártattam le, de így is kijött 15-ből a kettő.
- Alapjárat ingadozás, ezt még mindig nem sikerült megjavíttatni.
- Motorblokkból olaj szivárgása, papírból vágott új tömítéssel filléres összeg.
Ide hordtam szervizbe
Raffa, Békásmegyer Madzsar J. utca
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 93000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
