Jucus, a kedvenc
Szöveges ítélet
A motor szuper, habár melegen(!) kicsit nehezebben indul, kell neki 4 fordulat is. Mínusz 23 foknál próbáltam fél fordulat elég, ha nagyon Fittipaldisan vezetek akkor bele lehet vinni a 6,5 l-be százon, különben az 5 liter az reális.Szerintem még kétszáz benne van a motorban. Olajcserével, szíjjal nem spórolok, amikor kell megkapja. Még 6-7 éve biztosan van nálam. Autópályán, erd?ben, mindenhol használom. Van már horog is rajta, ócskavasat hordtam vele, meg mindent amit lehet. Szinte családtag. Nem félek vele elindulni akár több ezer km-es útra, vagy 30 cm-es hóban a Mátrára sem. A legnagyobb hibája, hogy nem lehet kapni. A családban kett? is van bel?le, az apuét fél évig kerestük, az enyémre 4 hónap alatt leltem rá, de megérte, most is ilyet vennék (vagyishogy ?t...) :) Még egy hátránya talán, hogy a márkaszervízben igen drágán adnak hozzá mindent. Érdekes a maszek szerel?m mindent meg tud szerezni olcsóbban, és ugyanazt a min?séget. csak ajánlani tudom mindenkinek, f?leg a pirosakat...
Új rész
Eladtam Jucust, amikor elvitték 330 ezer volt benne. Az új tulaj az adagoló alatti tömítést és a szelepdekni tömítést cseréltette, ennyi baja volt. Ami az öregségből adódik: a hátsó féknyergekre oda kell figyelni, hajlamos a dugattyú a szorulásra. A váltó gumibak is csere érett lesz, és egy típushiba (én nem vártam meg) az 5. sebesség fogaskereke elkopik, menet közben tartani kell a váltókart. A motorra is ráfér már ilyenkor egy gyűrűzés (kb 40 ezerből kijön), a kasztni ha folyamatosan rendbe van tartva akkor még elfogadható, nem rohad nagyon. A motor nem volt bontva míg nálam volt, még eredeti izzító gyertyák voltak benne, mínusz 23 fokban is indult egy fordulat után. A vége felé a fogy felment 6-6,5 literre. A véleményem nem változott róla, mindent összevetve megbízható és gazdaságos volt.
Hibalista
- A kézifék kötélr?l lecsúszott a gumi harang az agynál, télen belefolyt a víz, megfagyott, fogott rendesen, de ez az én figyelmetlenségem volt. Az els? felfüggesztés "kutyacsontja", és az els? csapágyak lettek cserélve kb.: 180 ezernél. Most 200 ezer fölött a motor tartó bakokat kell cserélni mert elöregedtek. Olyan 190 ezernél a hátsó kipufogó dobot kellet hegeszteni. - - Azóta az eladásig: - - 250 ezernél vezérműtengely szimering kiment az autópályán, az olajat mind kiverte a motortérbe; fékcső az üzemanyag tank mögötti részen kilyukadt, csináltattam újat rézből (5000 Ft). A fékcső csere vicces, mert nem szakaszolható, egyben (kb 3 méter) van az egész, így kell visszafűzni. Hátsó féktárcsák és a bal hátsó féknyereg kompletten 280 ezernél. Talpasok, gömbök, kutyacsont mindkét oldalon, féltengely porvédő. Kipufogó rendszer hegesztés 3X - elért az anyag.
Ide hordtam szervizbe
Maszek, megbízható, autószerelő végzettségű, hozzáértő. A mai napig ő szereli a család autóit. Ez bizalmi munka. Ha nem ér rá akkor voltak próbálkozások mással is, de még a nagy nevű évtizedes múlttal rendelkező - mindenki által ajánlott - szerelőkben is csalódnom kellett. Nem az ár a lényeg, mert aki dolgozik az meg kell fizetni, de hogy egy első agy felújításnál egy közdarabot fordítva erőltetek vissza, majd azt mondom, hogy jó ez, csak még nincs összekopva, na ez nem kell..(30 éve szerelő)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 150 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 180 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 524 D | Következő autója? | Megane II kombi 1,5 dci |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
