Els? szerelem
Szöveges ítélet
Meglátni és megszeretni, így történt.
December 21-én rátaláltam a hasznaltauto.hu-n, 23-án már az enyém volt.
El?ször majd egy hónapig bírta szerviz nélkül, csak a kopó-forgó alkatrészek és a folyadékcsere miatt volt egy napot szerel?nél.
Utána szép sorban elromlott a többi, már felsorolt tétel is, de kedden immár új fényében fog tündökölni, miután immár vizsgázva elhozom a szervizb?l.
Motor, váltó:
Jó, tartós, nyugis motor, ám a váltó maga a csoda - jobb napokon.
Rossz napokon a hátramenet csak álom els? próbálkozásra, el?re akkor is kiváló.
Rövid, pontos, és megvan az az ellenállása, ami miatt úgy szeretem, ahogy van.
A motorja nem túl er?s, de legalább nem is túl nyomatékos:-))) ellenben nem fullad le soha, még a sof?r(én magam) hibáit is jóindulatúan korrigálja. Alulról húz, 1500 fordulat fölött már érz?dik az ereje. Hosszú áttéletelezés? a váltó, nem gyorsul túl jól, ugyanakkor 130-nál alig forog többet 3000-nél, és csendes. 16 szelep ide vagy oda, sajnos fogyaszt rendesen, bár ilyen gázárakkal nagyon kúl a tankolás - a fentebb írt fogyasztás az gázból áll.
Karosszéria:
Imádom a 4 ajtós formát, a kombi mellett ez az, ami a funkcionalitást, a sportosságot és az eleganciát egyesíti.
Szemre nagyon szép, ugyanakkor nem felt?n?, és nem látszik rajta, milyen vadállat tud lenni kanyarban, ahol a sima kétkerékhajtású "sportgépeket"(crx, cápa bömös, gti golf, stb) lealázza, pl lágymányosi híd budai lejárata, vagy a Halásztelek és Szigethalom közötti nagy kanyar.
A hely elegend?, mindenhol kényelmes 4 ember számára.
Ez nem a bmw "sportos feszességnek" csúfolt helyhiánya, hanem ténylegesen b?séges helykínálat.
Negatívum, hogy az ülést nem lehet annyira leengedni, mint amennyire a testméretem indokolná, de némi fészkel?dés után elférek a volán mögött is.
A pedálrend kifogástalan, minden ott van, ahol kell, bár a jobb térdem nekisimul a középkonzolnak.
A csomagtartó nagy, jól pakolható, bár kicsit lapos.
Negatívum, hogy küls?leg nem nyitható, a szerel? azt mondta, hogy eltöm?dött a kosztól, és piszkáljam ki, ha van id?m és kedvem.
A kilátás jó lenne alacsonyabb sof?rnek, ha els? vagyok a piros lámpánál, akkor barátn?met kérem meg, hogy sasolja a zöldet, mert felfelé szinte egyáltalán nem látok ki.
Az ülések nagyon jók, tartják a testemet, a bels? könyöktámasz azonban lehetne magasabban, mint ahogy a váltókar is lehetne kissé hátrébb, mert akkor ténylegesen keleti kényeleme lenne a vezetés. És most jön a csemege: belül teljes fekete plüss kárpitozás van benne. El?ször furcsa volt, nem vagyok én cicafiú, mondtam, de már nagyon hamar megszerettem. Puha, barátságos, és ami a legfontosabb, az az, hogy egyáltalán nem tükröz?dik.
Menettulajdonságok:
Mint már említettem, nem egy gyorsulóbajnok, ellenben csendesen megy gyorsan. A vége valahol 200 fölött van, én csak eddig hajtottam, de alig forgott közben 6000 körül, még van benne lehet?ség, de már rázkódott. Kanyarban nagyon stabil, havon meg pláne. A nagy hóban voltunk vele Gemenc környékén, ahol az 56-os utat takarítás helyett lezárták:-)))
Ott, mint az idomított pávián, a havon nekiláttunk nyúzni az autót. Akkor tapasztaltam meg istenigazából, mit jelent a vezetési élmény és a biztonságérzet.
Felszereltség:
Tele van extrákkal: tekerhet? kormány, nyomható pedál, átlátszó szélvéd?, zárható ajtó, stb:-)))))
Van benne 4 elektromos ablak, elektromos tükrök, könyöktámasz, összkerékhajtás, fordulatszámmér?, riasztó, központi zár, benzin-gáz üzem, belül teljes plüss kárpit.
Sajnos nincs benne ABS és légzsák. Még tetetek bele váltózárat és immobilizert, de ez a jöv? zenéje, valamint egy napfénytet? sem lenne rossz.
Összegezve:
Amikor decemberben megvettem, semmi baj nem volt vele. Id?közben megtudtam, hogy az a 193000 km, ami benne volt, az 493000 km! De nem érdekel. Els? saját autóm, szeretem, bár nem óvom-féltem, hiszen els?dlegesen munkaeszköz, arra kell, hogy A-ból B-be elvigyen. Most azon vagyok, hogy mindent megcsináltassak rajta, és még egy évig használni fogom, nem igazán kímélve ?t. Persze a szervizen nem spórolok, de úgy vélem, egy autó arra van, hogy menjenek vele, lehet?leg minél gyorsabban, mert aki lassan és keveset akar menni, az szálljon BKV-ra! És ez az autó erre született. Menni vele ide oda probléma nélkül. Tinédzser korára(már akár ma is személyit kaphatna) kissé több odafigyelést igényel.De a két hónap alatt belerakott 8000 km során tanúsított viselkedése majdnem példamutató volt. Menet közben nem romlott el veszélyes helyzetekben, a szerviz sem volt túl drága, és ezen az autón szocializálódik a vezetéshez néhány barátom is, és bírja. Soha rosszabb els? autót!
Hibalista
- önindító - 25.000
- kuplungmunkahenger - 5.000
- váltótartó bak - 20.000
- gázüzem-visszajelz? led - gratis:-))))
- els? lengéscsillapítók - még nem tudom, mert csak jöv? héten esedékes, de kb 35.000 - felújítottan
- vezet?ülés - 18.000
- kopó-forgó alkatrészek cseréje, olajcsere, fékbetét, folyadékok, stb vásárlás után - 85.000
- villamossági szerelés(hifi, refi, stb) - 12.000
- kellenek még bele a hátsó fékbetétek, meg az els? lengéscsillapítók, mindenestül talán 60.000 összesen
- vizsga rá 30.000
- zöldkáttya vagy 10.000
- kinyomóvilla - 15.000
- fékcs?csere - 8.000
- futóm?állítás - 3.000
- az árak már az anyag és díj bruttó tételei
- trélerezés:10.000/ alkalom
Ide hordtam szervizbe
Aszódi Viktor
Bp XIII. rokon utca
villamosság-autószerelés
nagyon király, nagyon tud, öcsém verdáját is ? szervizeli, trélerrel is kijött értem többször
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Nagy Tibor?
Szigethalom, Pet?fi utca
Apám szerel?je, becsületes, tisztességes
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 493000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ford Focus / Toyota Avensis |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
