Egy csendes, megbízható autó
Szöveges ítélet
Az előző kocsim egy Alfa Romeo volt ment mint a vadálat csak egy idő után hobbiautó lett, hétköznap szereltem hétvégén meg kocsikáztam. A vezetési élmény azért nem semmi volt vele, mindenkinek ki kellene próbálnia egyszer.
De meguntam az állandó szerelést. Ezért vettem egy Japán kocsit, mindenki azt mondta hogy megbízhatóak nagyon, és igazuk volt.
Nissan. A kereskedőnél ahogy kipróbáltam az autót egyből a kezemre állt, jó volt vezetni még most is jó vezetni.
Pillanatok alatt hozzászoktam, éreztem a kocsit. Izig vérig Japán autó semmi Francia cucc benne, csak Nippon és hasonlók.
Az autó a versenyzést nem nagyon szerette, mondjuk én se amikor megnéztem a bezinmutatót, 3500 -as fordulat alatt csak ment mintha nem lenne benne élet, de fölötte megindult és nagyon. Ez lehet hogy a váltó miatt van mert hosszúáttételes. A kanyar stabilitása remek, nagyon jó az úttartása. Vezettem pár kocsit és ezidáig a Priméra vitte a pálmát, egyszer egy Suzuki Baleno-t vezettem, hát, halálfélemem volt benne a kanyarokban. Soha nem hagyott ott sehol, még 3 hengerrel is hazatudtam menni, amikor elromlott a gyujtókábel, mert az előző tulaj valami selejtes házi vacak kábelt rakott rá.
Nem nagyon igényelt komolyabb törödést az autó, az olajcsere mindig be volt tartva, minőségi olajat kapott állandóan, 270 ezer után is csendes a motorja nagyon.
Utángyártott alkatrészeket mellőztem, miután tönkre ment a hátsó fékmunkahenger vettem belle egy állítólag nagyon profi utángyártott cuccot 10500-ért /db, meg fékbetétet, mondanom se kell a fékmunkahenger szivárog a fékbetét meg totál elkopott 1,5 év alatt!!!! úgyhogy maradok a gyárinál. Az csak kibírt egy jó pár kilómétert.
A csomagtartója majdnem minden elnyel, hoztam haza egy 3 részes kihúzható létrát, és alig lógott ki, persze az ülések levoltak hajtva, hát nem semmi hogy mi minden elfért benne.
Nem tervezem eladni a kocsit, pedig mostmár 15 éves de ahogy orvosolták a futóművet, meg majd később a kuplung kinyomó szerkezetet, szerintem még egy pár évig autó marad, és ha szükségem lesz rá ott áll menetre készen.
Hibalista
- Hátsó fékmunkahengerek, Ablakemelő kapcsoló, kipufogógáz utánégető szelep. Csomagtérvilágítás, gyujtáskábel.
- 270 ezer Km után első, hátsó futómű szilentblokk csere komplett. Első 40 ezer (gyári) Hátsó 50 ezer szintén gyári.
- Kipufogó dob.
- Féltengelycsukló porvédő gumi 2db, Ives láncfeszítő, önindító behízótekercs,
- Meg a kopó, fogyó alkatrészek. ( Féktárcsa, ékszíj stb. )
Ide hordtam szervizbe
Háziszerelő
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 118000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 155000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Alfa Romeo 33 SL | Következő autója? | Nissan Primera, talán Mazda |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
