A jóindulatú kolléga
Szöveges ítélet
Azért vettem, mert nagy és lapos dolgokat kellett (kell) szállítanom a munkámhoz. Pénzem nem sok volt, ezért megkerestem a legolcsóbb, még megbízhatónak mondott, nem nagy fogyasztású autót. Ijesztgettek a japán autókkal, hogy a gatyám is rámegy, meg hogy rohad, meg mindennel, amivel csak lehet. Nem hatott, megvettem... Nem bántam meg!
Mikor hozzám került kopottak voltak már a sarkai, mert ugye elég nagy és az előző tulaj szűk utcában lakott. Az ilyesmi általában pont nem érdekel, sőt, bevallom, kicsit örültem is neki. Nem az alkudozás okán, hanem, mert így nem fog meglátszani, ha 16 óra munka után, éjszaka hazaérve nem találok be egyből a kapun :) vagy - mint már előfordult - csak az egyik szárnyát nyitom ki. (Ez utóbbi hiba gyakori előfordulását egy egyre növekvő festékhiányos rész jelzi a hátsó lökhárítón.) Azóta persze segített a dekorálásban egy kisteherautós is valamelyik bevásárlóközpont parkolójában is. Persze otthagyta, mint kutya a ...-át. Ezúton üdvözlöm. Az autó ugyan nem alvázas, de olyan, mintha az lenne. Egyre fogy (kopik) körbe a kaszni, de még szépen fut. A jobb első toronyból már hiányzik egy jó tenyérnyi darab (az idő vasfoga okán), de még stabil a futása. Lassan érik a karosszéria doktorbácsi látogatása.
A motorját szerintem csak direkt lehet tönkretenni. Kétezres szívódízel 75 lóerővel. Nem mondhatni, hogy túl van húzva. Az óra szerint 293000 Km volt benne, de szerintem megvolt már neki a félmillió is. Csak gázolajat fogyaszt. Olajat is csak azért, mert valahol szökik, de nincs kedvem kideríteni, hogy hol. 5000 Km alatt hagy el 1 litert, ezt még kibírom. Nem akarom szétszedni a motort ezért.
Az előző tulajnál 7 litert evett. Én kicseréltem a szűrőket és az olajat. Azóta 5,5-el járkálok. A múltkor mentem vele egyhuzamban 1200 Km-t és 4,7-re jött ki a fogyasztás. Ezt már én sem akartam elhinni. Persze hozzá tartozik, hogy nem taposom ki a belét. 100-120 a max (kivéve előzések).
Egy fél éve a váltó feladta. Egy kereszteződésben egy reccsenéssel megadta magát és megállt, mint a szög. Már kb. 6-7000 Km-el előtte furcsa hangokat adott, de nem tulajdonítottam neki túl nagy jelentőséget. Meg mindenki azzal nyugtatott, hogy az autó nem egy darabból van. Szóval a vége tréler lett... :( A haver szerelő szétkapta (miután én kiszereltem - a segítségével), és kiderült, hogy az egyik csapágy szétesett, majd a váltó felemésztette. A csapágyból szinte semmi csapágyra emlékeztető nem maradt. Tulajdonképpen acélreszeléket szedtünk ki a váltóból. És csodák csodája: "csak" a négyes fogaskerekének 2-3 fogán pattant ki a fogak éléből egy kicsi. Nosza, új csapágyak, összerak és azóta megy. Négyesben, motorféknél kicsit sír, de új váltó nem kellett. Majd ha gazdag leszek, kap egy jó bontottat.
Egyébként a legtöbb alkatrész nem drágább hozzá, mint bármi más négykerekűhöz. Egy dologra kell figyelni: az alkatrész kereskedők általában egy kalap alá veszik a sedannal. A motorja ugyanaz és kívülről ugyanúgy is néz ki, de a motor alkatrészein kívül mindene egy kicsit nagyobb, szélesebb, hosszabb és több vagy kevesebb fog van rajta.
Bárhova el merek vele indulni, ahova aszfaltút vezet. Jó az úttartása és kényelmes. Kb. 1000 Km után kezdi érezni az ember, hogy ki kellene mászni belőle.
Ha már nagyon elfárad, akkor valószínű, hogy veszek egy papírok nélkülit és összelegózok belőlük egy pihentebbet.
Hibalista
- - féltengelycsuklók - - fordulatszámmérő (még most is integet, de nem izgat) - - termosztát (mert nem volt benne) - - szélvédő (egy kamion miatt volt az egész) - - váltó (én voltam a hibás) -
Ide hordtam szervizbe
Haver a faluból. Volt rally autó szerelő.Kölcsönadja a műhelyét és mondja, hogy mit csináljak. Ha elakadok, segít :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 293000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 205 GL | Következő autója? | Patrol K160 3.3D |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
