Ezt a gányt!!!
Szöveges ítélet
Mivel terepjárokat bontok igy hát egyszer egy ilyen vashoz is hozzá kellett jutnom . Régóta akartam vagy egy LandCruisert vagy egy Patrolt . Mivel a Landy ára az eget veri igy maradt a Patrol . Fő érv az volt , hogy mivel megyek a Budapest-Bamakón igy ott eladható vasat kellett választani ami odáig kibirja . (Isuzu ott egy fabatkát se ér). Elötte egy Isuzu Trooperom 2,8TDi volt , amit teljesen rendberaktam . Jött egy jó vevő és fájó szivvel oda kellett neki adnom . A Trooper 8literes fogyasztása után a Patrol 12,5 je mellbevégó . Üresen elég jól megy , de nem úgy mint a Trooper . Lakókocsi vontatásakor viszont nagyon gyenge . Persze az az igazsághoz hozzátartozik , hogy az elöző gazdája egy olajcsempész volt aki nem tudta megmondani mikor volt olajcsere , és milyen olaj került bele . 4éve úgy vette , hogy nem ment az elsőkerék hajtás és úgy is adta el nekem . A 190literes tank egy főnyeremény alatta , mert utálok a kútnál sorbanállni , de ezért "kárpótlásul" nincs üzemanyagszint mérés . Belül nagy a hely mert Safari tetős és a kárpitok koszon kivül nagyon jó állapotuak . Többször KO-ra lett törve . A festékvastagság mérő sok helyen nem mér , mert nem látja a vasat . Motorháztető felemeléséhez 2 ember kell . Gittelésnél szerintem szívlapáttal rakták rá a gittet . A külső nem érdekel , csak a hajtás legyen jó . Az elöző gazdája elmondása szerint az olajbiznisz közepén 1,400,000,-ért vette én 4évvel jutányos 600,000,-ért . Az átiratás majd 105,000,-ft-os költsége (eredetvizsga , 24ft/ccm , ügyintéző csaj , törzskönyv )több mint pofátlanság az állami szervek részéről .Szép lassan rakjuk rendbe a vasat . Októberben irány Marokkó .
homokdune.hu
Hibalista
- Majdnem minden
- Eddig itt tartunk . Az első diffinél nem volt foghézag , a csonkállvány csapágyak berágva , jobb kapcsoló agy KO , rúgók szétülve , turbónál folyt az olaj , a szivósor alatt még mindig , az gázolajszürő belül ELROHADVA , villanyvezeték exxtra káosz , hátsó ablak fűtés nem ment , hátsó ablaktörlő berohadva , első ablaktörlő gyorsfokozatot sztrájkolt , vonohorog dugó villanya KO , műszerfalóra nem megy , generátor csálén áll , viszkó ventillátor kifeküdt , új biztosítéktabla , önindító 24V helyett 12V-os és ezerrel teker , gáz nélkül nem indul és egy nagy fekete felhöt köhög , de most fogunk eljutni a beállitásáig ,kicsit erőtlen a motor , termosztát nem nyitott rendesen , a termosztátházba belerohadt igy beletört a csavar , kartergáz nincs olajat nem eszi , olajnyomás fordulaton 3 , ha a kulcsot elforgatom az autó csak 2-3mp múlva áll le . légkondi nem megy benne , de csak azért mert nincs is . bal ablak rohadtul nyekereg , üzemanyagszint mérés nincs , a tankban zörög egy beleszakadt lopócső , a fékek újjak rajta , de az autó lassulása kritikán aluli , már 2szer kicsusztam kereszteződésekbe . nem rajtam mulott , hogy nem lett baleset , de már kezdem megszokni és 2szer nagyobb követési távolságot tartok és sokkal elöbb elkezdek fékezni . elég perverz a fékerőszabályzója is . senki nem tudta megmondani a müködési elvét , de tény , hogy trélerezés után üresen még 4-5 fékezésnél blokkolnak a hátsó kerekek . a váltókarnál ömlik fel a meleg pedig már elég sok mindent kipróbáltunk vele . Akinek van rá 5lete irjon : tlac@t-online.hu Az autó hivatalos neve : Donald és hibái ellenére az egész család szereti , mert tágas és mindenki elfér . a csomiját meg lehetetlenség megtömni (1800liter).
- Van új fejlemény :
- Most kicsréltük a termosztátot a leg hidegebbre és igy csak akkor jön a meleg ha nagyon erőltetem trélerrel . Vigyázni kell mert ha a mutatóm negyednél jár akkor a mocinak már melege van , de ezt érzem is , mert elerőtlenedik . 3hete indultam volna vele angliába , de vissza kellett fordulnom bécstől , mert a pályán csak 40km/h val vonszolta magát . Ezt már többször is eljátszotta velem , de mindig megjavult . Most szétszedtük a tápszivattyuját és tele volt fanszörzet szerű cuccal . Kipucolva rögtön OK lett . Közbe már ha nekiálltunk mértünk egy kompressziót . Kiderült , hogy a 3as hengerbe csak 12 . Valószinű gyürű törött . Azért bevállaltam egy 5000km-es anglia túrát és gond nélkül visszahozott 5hengerrel is . Trélerrel 95-ős tempónál 11,3 evett . 3000km/1liter olaj . Skóciába egy örült skót nekiment a jobb első kerekemnek . Az Astrája TK lett nekem meg most fejtetőn áll a kormány , mert elgörbült az összekötőm .
- Költségek:
- Autó:600,000,-+hazahozatal (Debrecen-Győr)
- Átirás:105.000.-
- Villamoság szerelő :27.000.-+fél nap rimánkodás neki térdenállva
- első diffihez hézagoló gyártás : 7500.-
- fóliázás : 25000,-
- kapcsoló agyak :70,000,-utángyártott
- első futóműből hiányzó anyak, alátétek,csavarok 5.000.- bontva
- másik rossz műszerfal óra: 5.000.- bontva
- zsír,olaj,szürők ....stb:kb 20,000,-
- eddig beleölt munkánk : 60óra+15
- Tovább is van mondjam még ?
- A marokkói túráról hazafelé jövet a Spanyol autópályán beállt a termosztát . Mivel a vízmérő mutatója meg se mozdult , sikeresen hengerfejesre vertem a verdát . Azért a belét még elhúzta hazáig . A tanksapka szellőzője eldugult és a 190literes tankot olyan 100-asra szívtuk össze . Itthon kompresszorral majdnem sikerült az eredeti alakjára fújni , csak nem számítottunk arra , hogy a búvárcső elhajlik . Ezt egy terepjáróversenyről hazafelé szívtam meg szakadó esőben . Hengerfejet kerítettem másikat . Irány vele a gépműhely . Síkolás , új szelepszár szimering . szelep bemarás , tömítések . Felrak . A motor beleböfög a vízbe !??? Fej leszed , megnéz , nem lát semmit . Új fej kerít . Gépműhelybe ugyanaz a sorrend . Felrak . Beleböfög ! ??? Itt már kezdett gyanús lenni a dolog . Nagy fejvakarás után rájöttem , hogy a hengerfejeket a gépműhelybe @ták el . A fejet sikolás helyett marták , amivel egy homorú felületet sikerült a fejre eszközölni . „SZUPER MUNKA”. Ez a felismerés vagy egy kilómba került .Oda többet semmit nem viszek . Másik gépműhelybe még 2 tized leköszörülése után jó lett a fej . A gond csak az volt még , hogy kicsit rezgett a léc , mert az előző gépműhely sikolta a blokkot is és már afelől is kétségeim voltak . A Bamakó 1hét múlva indult , és nem sok reményt láttam rá , hogy blokk kivesz , szétszed , sikol , össze még meg lenne az alatt az egy hét alatt . Így összeszorult gyomorral indultunk neki a 9000km-es sivatagi kalandnak . Egészen a Marokkói Merzouga oázisig bírta a vas . Ott egy kemény óra dűnézés után kijött a szerviz átka és hengerfejes lett a Patrol . A Patrol dicsőségére legyen mondva , hogy a hátralévő több mint 5000km-ert hengerfejesen tettük meg . Ezen kívül még kaptunk egy bazi követ a hátsó futóműre , ami elvágta a hátsó fékcsövet . Elvertük a cső végét ami az első vészfékezésig jól szolgált (kikanyarodott elénk 1arab ), utána viszont megint fogyott a fékolaj a hátsó körből . Az utolsó 2000km-ert csak első fékkel tettük meg . Utolsó előtti napon még kilyukadt a tankunk . Volt összesen 14 defektünk . Túlsúly miatt leszakadt a hátsó pótkerék tartónk . Jobb hátsó rugónk összerogyott , első difiből elfolyt az olaj és elszállt a kuplungunk . Jó hogy Bamakóba el tudtam adni a vasat , mert a végén már kezdtem nagyon rühellni . Igaz 4nap árulás után ló@t kaptam érte .
- Ha egy jobb bugyiban lévő vasat veszek valszeg több örömömet lelem benne . Rengeteg gondot nem az autó hibájának , hanem az elmaradt szervizeknek és a trehány gépműhelynek tudom be . Persze mi is állatok voltunk és nem kíméltük . Volt több száz kilós túlsúly , komoly dűnézés , kősivatag és ugratás is . Hálás vagyok neki , hogy elhúzta a belét Bamakóig . A csapatom többi része azt mondták ha nem ilyen kalandos a versenyünk akkor nem lett volna ilyen jó .
- Új fejleményként vettem egy makulátlan , szervizelt 4,2-es hosszú magas GR-t . Remélem több örömet fog okozni .
- 3,3 TD emlékének 1 király videoklippel adózok amit a honlapomon megnézhetsz . Ámen
- www.homokdune.hu
-
Ide hordtam szervizbe
jómagam csak 10-es
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Elöző nem volt . Kár , hogy itt nincs két 00 .
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 418000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Trooper 2,8TDi | Következő autója? | Nissan Patrol 4,2D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
