A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Patrol (1979-1988)

Patrol 3,3 TD Safari 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Csillagközi romboló négykeréken

Szöveges ítélet

Azért vettük, mert olyan vidéken építkezünk, ahol az Opelunk gallyra ment az aszfaltból készült út jellegű természeti csodán, miközben hordtuk haza az építőanyagot vele. Nagyjából annyiból lehetett volna talpra állítani, mint amennyibe a 20 éves, de szinte makulátlan állapotban lévő Patrol került. Sokat kerestük, hogy milyen autót vegyünk, sokára kötöttünk ki a Patroloknál, és megnéztünk egy csomó régi GR-t, aztán vettünk egy 160-as, hosszú safarit.
Soha ilyen jól nem döntöttünk! Egyetlen baja, hogy laprugós. Üresen pattog, mint a kecske ominózus mellékterméke a deszkán, de ha belelapátolok fél köbméter homokot a hátuljába, máris átmegy a pattogás ringásba. És tényleg elpusztíthatatlan! Itt-ott kicsit rohad, de amint lesz pénzem, irány a karosszériás. Az előző tulaj sokat törődött vele, ezt a hagyományt én is szeretném folytatni. 427000 km van benne, állítólag motor és váltó nem nagyon volt piszkálva, mégis 9000 km alatt evett meg egy liter olajat. És az utcán tényleg megnézik! Á, órákat tudnék zengeni róla! Minden porcikáját imádom, és semmivel se volt gondom igazán. Index hülyéskedik épp egy hete, majd szétszedem és megkukkolom, ha lesz rá időm.
Amikor megvettük, nagyon aggódtam a fogyasztása felől, mert csupa 10 fölöttieket olvastam a neten. Sőt, a 14-20 l/100 km se volt ritka. Erre a miénk mit csinál? Simán elmegy 9-10 liter közt! 3300 ccm turbódízel! (Ezt sokáig iteráltam, mert a 180-200 literes tankját még sose raktuk tele.)
Húztam ki vele árokból teljesen meghasalt Megane-t de nem is éreztem, hogy van mögötte valami. A motor lomha ugyan (jó, nem egy versenyautó, ezért is kapott a kraftra csak 7-et), de olyan ereje van, mint egy anyahajónak. Kényelem a pattogás miatt nem az igazi, de kit érdekel? Imádom! Üzemeltetési költség? Üzemanyag legyen, az olajcsere után meg dorombol, mint akinek tényleg jól esett.
Soha nem adom el! Akkor is meglessz, amikor már űrhajóval járok. Felújíttatom, és mutogatni fogom, hogy ez abból a korból való, amikor az emberiség a gépeket még az örökkévalóságnak építette!

Frissítés:

Lassan még egy év eltelt. Az index problematika megoldódott: Olyan öreg benne a vezetékelés, hogy némely kábelek szigetelése már nem olyan hajlékony, és törik. Valahol a nagy gubanc közepén zárlat kezdett létrejönni. Előbb nem működ rendesen, majd biztosíték lever. Mekk mester megoldja! Erre szétégett az indexrelé. Szóval lehetett nekiállni kiváltani a bal indexkört. Burkolatok alatt, szépen, igényesen! Új indexrelé (IFA teherautóé, 24 V-os), és már villog is!

Viszont ahogy megpiszkákáltam a burkolatokat, látom ám, hogy néhol öklömnyi lyukak vannak a kasztnin! Még jó, hogy az alváz komolyabb zártszelvényből van! :)

Elektro-nyikk most a féklámpáknál adta fel. Lehet megint kábelezni. Viszont lámpa nélkül se jön nekem senki! Mindenki óvatos, ha mi járunk arrafelé... :D Apropó! Télen ónos esőt kaptunk Gyulafehérváron. Kicsit nekicsúsztunk egy rendőrlámpának. Az jól megdőlt, a Patrolnak meg elgörbült a lökhárítója. Igaz, hogy 5 kilós kalapáccsal kellett vissza"egyengetnem", de tényleg masszív darab!

Nagyobb gond lesz viszont az állandó pattogás. Gyakorlatilag szétveri magát a gép, különösen a feneke. A hátsó ajtó egyik zsnérja már le is szakadt. :( És a tank betöltőcsövénél is van már folyonossági hiány, amikor 100 liter körül tankolok (a mutató félig emelkedik!), akkor cseperész a lelkem.

Nem vettem észre, hogy elhasználtuk a hűtőfolkyadékot. Patrol nem szólt, csak már nem fűtötte az utasteret reggel. Ez volt egyedül gyanús! Az üzemanyagszűrő meg totál elpiszkolódott. Ne fogyasszátok üresre a gépeket! Viszont nem kapok olyan méretet, ami jó lenne hozzá. A katalógus belinek pont a menete nem jó. :|

Amúgy minden oké! A romboló még mindig elpusztíthatatlan! 110 fölött nem szereti, és a fogyasztása is "megugrik" 11 literre. Úgy füstöl, mint a Titanic (a pofátlan, rám mászó robogósok hamar lemaradnak!), -25 fokban már kell bele az adalék, amúgy pedig csak megy és megy és megy...

Hibalista

- Ajtózárak mechanikája (csak ki kéne pucolnom)
- elekro-nyikk

Ide hordtam szervizbe

Én magam. Lassú, sokat gondolkodik, de előbb-utóbb megoldja. :D

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1988
Kényelem (4) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 416000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Vectra 1.3i Következő autója? Űrhajó
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Patrol 1979

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)