"...az ellen nem véd!"
Szöveges ítélet
Amikor el?ször beleültem, nagyon tetszett az a bizonyos "mozdony feeling", és hogy megadják a balkezet is. Pár nap után megtanultam nem visszaélni a kocsi méreteivel, viszont, mióta összeszoktunk, kifejezetten félek, ha egy papírhajóval kell kocsiznom.
A rommátöretés is egy defenzív reflex miatt sikerült; az el?ttem kilinccsel el?re kanyarodó Swiftet még kivédtem, de a diófát már nem...
Eleinte hiányoltam némi dinamizmust, de ez elmúlt, f?leg, mióta kitapasztaltam, hogy a lendület jóbarát. Egy ilyen nagyvas el?relátásra szoktatja a zsokéját...
Kicsit magyarázkodnék: ez a dinamizmus-hiány még véletlenül sem hasonlít ahhoz az érzéshez, amit mondjuk egy Trabiban élhetünk át az érdi emelked?n. Ez egy hajómotor, nem pedig Civic-szer? centrifuga. Többek között talán ezért is indul -20C-fokban is zokszó nélkül, 600ezer kilométerrel a háta mögött. (Szomorú, hogy nem gyártanak már ilyesmit. Hiába, fogyasztunk, fogyasztunk)
Sokat mentem vele úton és úttalan helyeken is. Városban, laza terepen, vidéki túrán,de még telepakolva is (7 személy+pakk) is beérte a kb. 13literrel. Szóval a lehet?ség benne van, szinte bármire, -és sosem kerülgetem a kátyúkat...
Hogy rosszat is írjak: kissé fapados. Ez a merev hidaknak és a laprugóknak köszönhet?, de engem sose zavart.
A legnagyobb el?nye szerintem az, hogy olyan meghibásodásokkal még simán továbbmegy/hazavisz, amilyenekt?l egy átlagos kocsi természetszer?en letérdel.
Manapság már egy ´93-as Gr-rel járok, ami lendületesebb és kényelmesebb is, mégsem adja ugyanazt az érzést, és az id?tállósága sem túl megnyer?.
P.S.: a típus-felsorolásnál némi hibát érzek, de lehet, hogy én tévedek. Az els? Patrol (ez a rovat) a 160-as, bár a képen egy 260-as, spanyol építés? van. A két kocsi sokban, f?leg min?ségében eltér egymástól. A következ?nek kellene lennie a spanyol 260-asnak, viszont a képen egy Gr van. Mivel a különböz? típusú Patrolokat paralell gyártották, ezért a csak az évjárathoz kötött beazonosítás nem pontos.
Megkérek egy, a típusban jártas írástudót, hogy igazítson ki, ha tévedek!
Hibalista
- -bal els? izzó :)
- -függ?csap-csapágy (karbantartás hiányában) 1000.-/db
- -hátsó fékmunkahengerek ~3000.-/garn.
- -hátsó kerékcsapágy ~2000.-/db (a hozzá való simmering beszerzése nem volt egyszer?)
- -kupplung munkahenger ~3000.-/db
- -kupplung szett ~70.000.-, de megkaptam 35e körül...
- -kilyukadt a tank
- -eltörött a bal els? rugóköteg. (szépen, laponként. Menni kellett...)
- -aztán rommá törtem, de még mindig megy...
Ide hordtam szervizbe
Id? hiányában tavaly vittem el?ször kocsit szervizbe. Kipróbáltam párat, az eredmény több, mint kiábrándító.
Azt hiszem folytatom az SK szerelést...
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 520000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Niva | Következő autója? | Újjáélesztem ezt. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
