A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Pathfinder (2005)

Pathfinder 2.5 dci XE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nyugdíjazott vám és pénzügyőr

Szöveges ítélet

2019-ben került hozzám ez a 2007-es Nissan Pathfinder. Szükségem volt egy olyan terepjáróra ami elboldogul sáros földutakon, be tud menni akkor is a horgászhelyemre amikor normál autóval nem lehet.
Fontos volt a nagy raktér ezért a következő terepjárok voltak versenyben: Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero és a Pattfinder (szervízben így ejtik tanultabb honfitársaink).
A Nissan volt a legolcsóbb, mint kiderült ennek megvolt az oka. A pozitívumok: tökéletesen megfelel horgászatra, sima nyári gumikkal is úgy megy a saras utakon, mint kés a vajon át.
A karosszéria nagyon jó állapotban volt, nemrég kapott egy teljes festést, rozsdának a mai napig nyoma sincs. A motor szépen megy, eddig összesen 9000km-ert mentem vele, amikor átvettem 204.500km volt benne.
Rendőrautó élete alatt nem volt vonóhorog rajta ezért a kuplung is nagyon jó állapotban van - ezeket 3.5T vontatására tervezték tehát a normál üzem meg se kottyan nekik.
Azért volt bőven olyan dolog amit javítani kellett. Volt amit azonnal. Az első dolog amit észrevettem, hogy a kormány felkeményedik kis fordulatszámon.
Kapott egy új szervókompresszort, illetve később a kormánymű is felújításra került, mivel szervófolyadék cseppek voltak az autó alatt. A kormánymű felújításnál előkerült egy hibás csapágy is az egyik kerékagyból.
A rendőreinket nem kényeztették a légkondi javításával ezért ez is rám maradt, a beépített állófűtés vezérlése sem volt működőképes ezért cserélni kellett.
Ennél a pontnál jött az szerelőm az ötlettel, hogy jó lenne legalább feltölteni a differenciálokat a hajtásláncban, hogy lássuk folyik-e onnan is valami. Pattfindernek három differenciálja van, amiből a központi zárható.
A hátsó differenciálból napok alatt távozott a feltöltött olaj fele, a központi valamivel jobban bírta, de abból is volt szivárgás. Az első bírta talán 2-3 hétig aztán onnan is szivárgott rendesen az olaj.
Szimmering cserék, kisebb fútőmű elemek, mint gömbcsuklók és stabilizátor rudak cseréje következett.
Említettem, hogy az autó körbe volt fújva - itt szép munkát végeztek, de az átfestés valamikor téli időszakban történhetett és amikor lebontották a belső műanyag részeket azok összevissza törtek.
Sok e-Bay keresés és vásárlás után sikerült csak mindent potólni.

Ennél a típusnál két komolyabb hiba van:

1. a motor vezérműlánca a 2.5-ös diesel változatnál el tud szakadni aminek komoly költségvonzata lesz
2. automata váltós típusnál a váltóolaj össze tud keveredni a motor hűtőfolydékával tönkretéve a váltot és a motort is

Nem terveztem projekt autót venni, de végül is az lett belőle. Cserealkatrészt találni nem olyan nagy gond, bár ez a típus főleg az Egyesült Államokban, illetve Ausztráliában elterjedt - van, hogy ezekről a helyekről kell rendelni az alkatrészt. Aki ezt a típust vásárolja az készüljön fel arra, ha igazán rendbe akarja hozni akkor rá kell költeni mégegyszer a vételárat. Ez tényleg nem túlzás.
Igaz még így is olcsóbb lesz, mint pl. egy új Dacia Duster ami a piacon kapható egyik legolcsóbb négy kerék hajtású autó.

Hibalista

- kézifék, izzók - 70.000Ft - szervószivattyú csere - 130.000Ft - hátsóajtózár szerelés - 35.000Ft - elsőfutómű + kormánymű felújítás - 340.000Ft - új akku - 25.000Ft - motorolajcsere + differenciál olaj feltöltés - 73.000Ft - hátsófutómű javítás - 61.000Ft - Klíma felújítás - 255.000Ft - Hátsódifferenciál szimmering cserék - 144.000Ft - Csomagtartózár + parkolókamera szerelés - 53.000Ft - Állófűtés javítás - 185.000Ft - Központi diffi + váltóolaj csere - 73.000Ft - Első differenciál szimmering + olaj csere - 47.000Ft - Vezérműlánc csere dupla láncosra illetve turbo vezérlés javítás: 738.000Ft - Fényszóró cserék: 120.000Ft - Vizsgára felkészítés: 270.000Ft (csapágy csere, hajtáslánc szimering csere, szilent csere)

Ide hordtam szervizbe

Nissan Gablini

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

MMCS + kis műhely

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 204500
Megbízhatóság (5) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? S-Max Következő autója? Kodiaq
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Pathfinder 2005 (2005)

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)