Nyugdíjazott vám és pénzügyőr
Szöveges ítélet
2019-ben került hozzám ez a 2007-es Nissan Pathfinder. Szükségem volt egy olyan terepjáróra ami elboldogul sáros földutakon, be tud menni akkor is a horgászhelyemre amikor normál autóval nem lehet.
Fontos volt a nagy raktér ezért a következő terepjárok voltak versenyben: Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero és a Pattfinder (szervízben így ejtik tanultabb honfitársaink).
A Nissan volt a legolcsóbb, mint kiderült ennek megvolt az oka. A pozitívumok: tökéletesen megfelel horgászatra, sima nyári gumikkal is úgy megy a saras utakon, mint kés a vajon át.
A karosszéria nagyon jó állapotban volt, nemrég kapott egy teljes festést, rozsdának a mai napig nyoma sincs. A motor szépen megy, eddig összesen 9000km-ert mentem vele, amikor átvettem 204.500km volt benne.
Rendőrautó élete alatt nem volt vonóhorog rajta ezért a kuplung is nagyon jó állapotban van - ezeket 3.5T vontatására tervezték tehát a normál üzem meg se kottyan nekik.
Azért volt bőven olyan dolog amit javítani kellett. Volt amit azonnal. Az első dolog amit észrevettem, hogy a kormány felkeményedik kis fordulatszámon.
Kapott egy új szervókompresszort, illetve később a kormánymű is felújításra került, mivel szervófolyadék cseppek voltak az autó alatt. A kormánymű felújításnál előkerült egy hibás csapágy is az egyik kerékagyból.
A rendőreinket nem kényeztették a légkondi javításával ezért ez is rám maradt, a beépített állófűtés vezérlése sem volt működőképes ezért cserélni kellett.
Ennél a pontnál jött az szerelőm az ötlettel, hogy jó lenne legalább feltölteni a differenciálokat a hajtásláncban, hogy lássuk folyik-e onnan is valami. Pattfindernek három differenciálja van, amiből a központi zárható.
A hátsó differenciálból napok alatt távozott a feltöltött olaj fele, a központi valamivel jobban bírta, de abból is volt szivárgás. Az első bírta talán 2-3 hétig aztán onnan is szivárgott rendesen az olaj.
Szimmering cserék, kisebb fútőmű elemek, mint gömbcsuklók és stabilizátor rudak cseréje következett.
Említettem, hogy az autó körbe volt fújva - itt szép munkát végeztek, de az átfestés valamikor téli időszakban történhetett és amikor lebontották a belső műanyag részeket azok összevissza törtek.
Sok e-Bay keresés és vásárlás után sikerült csak mindent potólni.
Ennél a típusnál két komolyabb hiba van:
1. a motor vezérműlánca a 2.5-ös diesel változatnál el tud szakadni aminek komoly költségvonzata lesz
2. automata váltós típusnál a váltóolaj össze tud keveredni a motor hűtőfolydékával tönkretéve a váltot és a motort is
Nem terveztem projekt autót venni, de végül is az lett belőle. Cserealkatrészt találni nem olyan nagy gond, bár ez a típus főleg az Egyesült Államokban, illetve Ausztráliában elterjedt - van, hogy ezekről a helyekről kell rendelni az alkatrészt. Aki ezt a típust vásárolja az készüljön fel arra, ha igazán rendbe akarja hozni akkor rá kell költeni mégegyszer a vételárat. Ez tényleg nem túlzás.
Igaz még így is olcsóbb lesz, mint pl. egy új Dacia Duster ami a piacon kapható egyik legolcsóbb négy kerék hajtású autó.
Hibalista
- kézifék, izzók - 70.000Ft - szervószivattyú csere - 130.000Ft - hátsóajtózár szerelés - 35.000Ft - elsőfutómű + kormánymű felújítás - 340.000Ft - új akku - 25.000Ft - motorolajcsere + differenciál olaj feltöltés - 73.000Ft - hátsófutómű javítás - 61.000Ft - Klíma felújítás - 255.000Ft - Hátsódifferenciál szimmering cserék - 144.000Ft - Csomagtartózár + parkolókamera szerelés - 53.000Ft - Állófűtés javítás - 185.000Ft - Központi diffi + váltóolaj csere - 73.000Ft - Első differenciál szimmering + olaj csere - 47.000Ft - Vezérműlánc csere dupla láncosra illetve turbo vezérlés javítás: 738.000Ft - Fényszóró cserék: 120.000Ft - Vizsgára felkészítés: 270.000Ft (csapágy csere, hajtáslánc szimering csere, szilent csere)
Ide hordtam szervizbe
Nissan Gablini
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
MMCS + kis műhely
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 204500 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | S-Max | Következő autója? | Kodiaq |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
