A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Pathfinder (1996-2004)

Pathfinder 3,3L V6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kis csajozós

Szöveges ítélet

Kellett egy kocsi miútán kiszálltam a 2,5 éves Toyota Corollámból (szegény 2,5 év alatt vesztett az értékéből kb 2,2 mFt-ot igaz 160000km-el adtam el, mindegy nekem jó hitelem volt én kiszálltam annyival mint amennyit beletettem vásárláskor, a fenntartását adó visszaigénylésemből álltam - de ez egy másik sztori). Tehát ott álltam az út szélén kocsi nélkül 4000 Euroval a zsebemben és kellet egy kocsi. Feltételek, voltak, én nagyot, jól pakolhatót sok személyest, dieselt szerettem volna. Ford kisbuszt, VW kisbuszt vagy valami hasonlót. Egy igazi mindenest. Szerelmem viszont szépet olyan kis aranyosat igazi csajos kocsit. Az őrületbe kergetett hiába mutogattam a 20 éves vasakat amiket talán meg lehet venni 2000 Euro körül és talán a maradékból mozgóképessé tenni. Ő továbbra is csak olyan kocsikat mutogatott, amik után a csajok megfordulnak, kb 6000- 8000 Euro között. Végre kb. 2-3 hónap után mutatott egy Nissan Pathfindert 3,3L V6 14-16Literes fogyasztás, 4500 Euro, 350000 km. Kezdtem lelkes lenni. Megnéztünk egy párat. Jó párat. Kb a 10. kocsin voltunk túl,
mikorra elolvastam az összes fellelhető posztot, tesztet, blogot mindent. Mindegyiknek volt valamilyen problémája és csak exportra. Egyik kereskedő se vállalt garanciát a portékára. December lett, karácsony előtt sikerült találni egy töröttet, vagyis a hirdetésben nem emelték ki az unfallfrei szót, a képeken is látható volt az első és hátsó lökhárítókon a sérülések. Mindegy, elmentünk megnézni, szerelem lett az első látásra, nem nekem a barátnőmnek. Igazi sötét piros kis kerekített formákkal hideg diszkrét krómozással terpeszkedett a többi kocsi fölé. Igazi feszes kis csajozós kocsi a maga 2,4 t súlyával. Kellemesen nagy, amivel tekintélyt parancsol az úton és mégis játékos.
A próbaút alatt kiderült ennek lóg a legkevésbé a futóműve és a váltója is ennek volt a legjobb és a bőrülés! Ami mindegyikben szétment ebben újnak tűnt. Ami a viszont feltette az i-re a pontot azaz ára volt, 3800 Euro és a futásteljesítmény is csak 118000 km. Én azért hozzáadtam 100 000 Mérföldet (US verzió) biztos ami biztos, de még így is benne voltunk a tűrésben.
Miért is vettem meg? Hiszen bevallottan 118000 km plusz még kb 160 000 km tehát kb 280 000 km. Mert egy, nem volt több pénzem, kettő utána olvastam, három túl voltam minden alkatrészárlistán amit fel lehetett lelni, négy az összes között ez volt a legjobb.
De mégis miért?
Mert bontás nélkül megfelelő olajcserével és olajminőséggel 300 000 mérföldet mennek ezekkel a motorokkal. Mert minden kopó alkatrészt meg lehet venni hozzá, oké rendelni kell a nagy vízen túlról Kínából az USA-n keresztül (az árakról lejjebb). A kisebb dolgokat meg lehet venni a Nissan-tól direktbe, de tudni kell az alkatrész azonosító számait. Ehhez segítséget ad a barátom Mr Google, bátran mindenki kérdezze.
Ami nehézséget okoz az a karosszéria elemek beszerzése, van de drága, van de nem szállítanak az Eu-ba, szállítanak de nem jó a minőség.
Sajnos ezt a kivitelt már nem gyártják 2000 körül lecserélték egy nem rohadó típusra, ami a krómozott elemek elhagyását, nem lerohadó karosszéria elemeket, az automata összkerék kapcsolásának lehetőségét és egy kevesebbet fogyasztó 210 le-ös 3,5L V6 motor bevezetését jelentette. Igaz ezeket hamarabb megölik a lelkes fogyasztók.
A beltér egy igazi US kocsi műanyag bőrrel kombinálva műanyaga fabetétek mindenhol, mégis mindenkinek tetszik valahogy eltalálták a japok vagy nem volt munka az Alfánál. Mindegy is szép, otthonos, szellős. Mivel ez az usaban Infinitiként is szerepelt változtatások nélkül a így eléggé felszerelt típusok érkeztek szürke importtal az Eu-ba. Felszereltségről nem tudok sokat mivel két gomb kiszolgálja a digiklimát az első szélvédő- a hátsó ablak- és a visszapillant tükrök fűtését. Ezek funkciók különböző hőmérsékleteken különböző képen reagálnak. Nem is értem a rengeteg gombot a modern kocsikba. Elektromosan állítható ülések, elektromos ablakok, tető ablak, stb.
Csomagtartó méretéról sajnos nincsenek pontos adataim, én 180cm vagyok, ha beljebb gurul valami és el kell érnem egyszerűbb ha bemászok. Ha ledöntöm az ülést akkor már viccesebb bepakolok, bemászok, elpakolok, kimászok, oldalt kinyitom az ajtókat és előre rámolom a dolgokat. A tető csomagtartó még viccesebb felmászok a tetejére és megkérek valakit segítsen már feladni mert lentről nem érem sajnos fel a tetejét. Mondjuk az én kocsimat 15 centiméterrel gyárilag emelték.
Ezért is megy szét az első futómű kb. 200-300 ezer kilométerenként.
El is érkeztünk az alkatrész árakhoz.
Első lengőkar kb 60-80 Euro/db. Mivel Lengyelországban van a gyár így ezt a legkönnyebb beszerezni.
Mindenféle összekötő kis bizbasz a futóműhöz csomagban (minden benne van) Kínából 80 Euro daradonként 20-30 Euro között.
Lengéscsillapító dolgok karok stb. 100-150 Euro
Fék:
-tárcsa 60 - 300 Euro 2db
-dob 200 - 400 Euro 2db
Komplett kormánymű 380 Euro
Elsősárvédő párban 200-300 Euro ez sajnos fogyóeszköz 15 éves vasakon már maguktól leesnek.
Krómozott első lökhárító komplett kb 160 Euro a Krómozás az első télig tart. Van gyári 600 Euro.
Krómozott hátsó lökhárító plusz műanyag ütköző (fellépő) kb 800-1200 Euro nincs utángyártott.
Fékcsövek 30-80 Euro gyári
Tömítések csavarok kis dolgok stb 2-8 Euro gyári
Komplett motorfelújító készlet tényleg minden bigyóval gumi izével, szeleppel, csapágy tényleg minden 800 -1200 Euro
Komplett motor 1200 Euro 100 000 mérfölddel Hollandiából
Vezérlés szett feszítő, görgő, vízpumpa 80-200 Euro minőségtől függően. Érdemes nem olcsót venni.
Motorolajból 10-40W az 5-40W valahova eltűnik tippre a hátsó főtengely szimering 16 Euro ,de ha már szétszedem akkor a váltóban is cserélgetni kell a tömítéseket. Majd tavasszal. Nekem az Agip olajak jöttek be a legdrágább amit lehet kapni csere 10 000 kilométerenként.
Automata váltó gyári előírás 30000 mérföldenként cserélni kell az olajat Dexron II vagy III és a szűröt kb 20-30 euró Mo-n 12000-16000 Ft.
Én belerakattam a gázt 2200 Euro gáz ára 0.74 Cent /L , fogyasztása max 18L/100km a különbség már viszajött.
Na ennyit az árakról.
Most még mennék a kicsivel 100 000 km-t utána sajnos eladom, remélem addigra már lemegy a megkímélt 2000 utáni Pathfinderek ára. Vagy sikerül félrerakni egy Ford F150-re kétszer akkora és az is csak 18L-t fogyaszt gázból.
Ja és miért lett a cím a kis csajozós, na az is egy másik sztori ;-)

update: elértük a 280e km-t, az automataváltó olajminöségére érzékeny kezd lenni, ezen kivül csak a szokásos kopó alkatrészek, szóval semmi különös. Végre van klima és végre használni is tudtuk.

Hibalista

- Hát eddig csak az inditásgátló de ezt az olasz csodát ki kell belőle vágni már az elején. Tehát eddig csak kopó alkatrész, szimeringek, fékek, stb a szokványos.

Ide hordtam szervizbe

Az orosz, de oda mindig a barátnőm viszi így neki csak a felét kell fizetnie mint nekem.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Vagy még az öreg de ő Győr mellett lakik. Hozzá csak futomű felújításra viszem.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 170000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? Corolla 1,4 VVTi Következő autója? Pathfinder
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Pathfinder 1996

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)