Én legyek az első !
Szöveges ítélet
Nissan kellett,mert már volt,és nem csalódtam benne.{Csak benzines,mert az Nissan!}-Taxisofőr vagyok,-már nem akarok "látványautózni"-mert az hosszú távon sokba kerül,így elég az 1.6 benzin 110 le.-"Kaska"+2 volt a vágy,és Nissan NV 200 1.6 benzin lett a használható praktikum.Az autóba beülve egyszerűsége azonnal szembe tűnt.Semmi félteni való "plüssmaci"-minden a használhatóságról szólt.(Aki többre vágyik ebben a kategóriában,tegyen még hozzá 2-3000000 forintot,és nézzen körbe a túlárazott Német modellek között.)Tetszett a műszerfal egyszerű átláthatósága,a tágas,remekül variálható hátsó ülések.Mivel az autó magas építésű, viszonylag keskeny,a városi szűk utcákban kifejezetten jól,biztonságosan autózható.A Franciák csúnyán "megtréfálták" a Japánokat,mert csak a diesel kapta meg a hat sebességes váltót,a benzines sajnos nem,-ebből kifolyólag 110 felett a sebesség függvényében emelkedik a motorzaj.( 120-nál 4000 fordulat szerintem magas,jól jönne a -500 as fordulatszám.)Az oldalsó tolóajtóknak köszönhetően az autó "kerékpáros barát." A kormánykerék enyhe teherautós jellege nem annyira vonzó,-viszont megszokható.Itt kell megjegyeznem,hogy konstrukcióját tekintve ez egy kis haszon gépjármű 7 teljes értékű üléssel!!!! -És itt lett számomra egyértelmű Taxi választás!4750000-ért nagyon jó ár-érték arányt képez az NV 200.
Megrendeltem.
2 hónapra Barcelonából megérkezett "nekem tetszik" fehérben.Átvettem,majd gyorsan beleszaladt 2000 km.Csináltam egy"szorgalmi" olajcserét,kigurultam vele Dunakeszire,és 280000-ért kapott egy autógáz szettet.Az első 2-3 hét gázautózás egy kissé stresszes volt mert többször hibakódot jelzett,de miután megtörténtek a finombeállítások ez megszűnt.Most 43000 km van benne Taxi üzemmódban gondtalanul.9.L/100.km/Lpg fogyasztással.-És aki számol,most kérdezi,-hogy miért nem 1.5 DCI? Közel ugyanannyi!-Azért,mert 150-200000 km után olyat költenék rá,hogy csak na!-Ez meg egyszerű,mint a faék.Ötven ezrenként jelentkezem.
"Megjöttem"
Kissé megkésve,de így legalább gazdagabb tapasztalattal.Az autó igazolja az elképzelésemet.
150000!km van az autóban,és meglepetésektől mentes,jól pakolható hű társam a zömmel városi közlekedés mindennapjaiban.
-EZZEL A MOTORKÓDDAL BÁTRAN AJÁNLOM LPG ÜZEMMÓDRA!
Egy igazi gazdaságos,praktikus,környezetbarát,nagy hatótávolságu,hosszú távon megbízható,a 6+1fős kategóriában a legjobb ár-értékkel,(és használati értékkel!)bíró autót kapja,aki ez mellett dönt.
Sosem volt ezelőtt sem dízel,sem lpg üzemü autóm,-de tekintettel,hogy több kollégám is dolgozik 1.5 dci motoros autókkal-hosszútávon a motorhiba jelenség,és annak költségeit viszonyítva örülök,hogy így döntöttem.
2016.07.12
198600 km.
Az autó komplett fékgenerált kapott.
Minden új.
A két hátsó fékdob /gyári/ volt a leg drágább 75000 ft./2db.
A többi alkatrészből kaptam Japán partner alkatrészeket,így azok jóval olcsóbbak voltak.
Új gumikat kapott.
A kisebb méretű gumik egyébként gyorsabban kopnak.40-50000 km.
Friss Taxi vizsgával jöhet a következő év.
2018/04/18
280000 km robog Taxiként tulajdonképpen sérülés mentesen kifogástalan műszaki állapotban.
Öröm vele dolgozni,és a maga egyszerűségével,gazdaságos praktikumával minden további megtett km.megerősít a fennt írtakban.
Sajnos az utolsó információm,hogy a benzinest nem gyártják euro 6 motorral ami a jövőben taxi követelmény lenne,így esélyem sincs hasonló benzines cserére.
Ez persze a közeljövőben változhat.
Az autó jól szolgál. Használom,de a taxikénti megfelelési kényszer a jövőben sok mindent felülír.
Hibalista
- 60000km-nél kuplung szett csere,mert a gyári induláskor rángatott. - a szerelőm otthon 50000-ért megcsinálta,(komplett kuplung szett csere) - Garanciálba kormánymű csere,légzsák átvezető gyűrű csere. - Jelen pillanatban lóg a váltótartó bak,ami rövidesen megrendelése(cserére) kerül./Váltótartó bak cserélve./ - 1db féltengely szimering. - Kötelező téli, nyári gumik:-) - Ezeken,és a kötelező (pontos!) szervízperiódusokon kívül más költség az autóra nem volt. - 18/04/18. - 250000 km - kuplung szett csere, gömbfej csere,kormány összekötő csere,és a közeljövőben aktuális szívósor tömítés csere.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Almera | Következő autója? | N V |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |