Égbekiáltó szakadék
Szöveges ítélet
Hosszú töprengés után úgy gondoltam, a Magyarországon nemrég árusítani kezdett Nissan NV 200 hétszemélyes változata talán jó lenne nekem. De nem új autót kerestem, hanem használtat. Találtam egy szimpatikust és elmentem, megnéztem.
A kiszemelt kocsi 2 éves, másfél éves korában hozták be Ausztriából, azóta honosították, levizsgáztatták és a forgalmija tanusága szerint a forgalomból kivontként tartják nyilván, egy kereskedő cég tulajdona, aki el akarja adni.
Már a hirdetésben látszott, hogy a megadott felszereltség nem pontosan olyan, mint a képeken látszik. Az osztrák felszereltségi szintek nem azonosak a Magyarországiakkal. Magyarországon pl egyáltalán nem árusítják a személy változatokat kétfelé nyíló hátsó ajtóval, hanem csak felfelé nyílóval. Pedig a kétfelé nyíló hátsó ajtó talán kevésbé dekoratív messziről nézve, de sokkal jobban használható. Ez is egyik szempont volt a választásomnál.
Az autó kívülről és belül is újszerűnek hatott, ami megfelelt a korának és a 60 ezer km futásteljesítmények. A karosszérián három kisebb horpadást fedeztem fel, a fényezésen és az üvegeken kisebb karcolásokból néhány. A motorja 1,6-os benzines, 110 LE, nagyon szépen járt.
A dísztárcsák alá nézve látható volt, hogy a jobb első és hátsó kerék felnijét egyaránt csúnyán megviselte valami. Lehet, hogy járdapadka.
Az ülések előtti lábtér elegendőnek tűnt a középső üléseken is. Persze egy 170 cm széles autó középső üléssorán ne akarjon három díjbirkózó utazni, mert nekik biztosan szűk lesz. A leghátsó sorban pedig a lábtér rövid, de azon sokat javít, hogy ott csak két ülés van, így ott széttehetők a lábak.
Kétéves kora ellenére nem volt kitöltött szervízkönyve, ez a garancia elvesztésén kívül a korábban elvégzett karbantartásokat, kötelező olajcserét stb is követhetetlenné tette.
A márkaszervízben átvizsgálták az autót és egy aktuális nagyszervizen kívül más rendellenességet nem találtak. Gyakorlatilag nagyon jó állapotúnak, műszakilag kiválónak minősítették az autót.
Az átvizsgálásra én vezettem. Könnyű kormányzás, jó kilátás, fürge, az ablakemelő kapcsolójának doboza és a sebességváltásoknál hallható zörgés-kattanás viszont nagyon zavartak.
A kocsi főbb felszereltsége: manuális klíma, ABS, ESP, négy légzsák, 7 ülés, elektromosan mozgatható ablakok és tükrök.
Kifogásaim a tervezői, konstukciós kialakítással kapcsolatban merültek fel.
A leghátsó ülések előtt nincs beépítve légbeömlő. (Magyarországon ezt a hátsó ülésekkel egy csomagban szerepeltetik.) Ezt ugyan a szervízszerelő nem tartotta különösebben érdekesnek, de én Kangoo-s tapasztalattal nagyon fontosnak tartom.
Az első ajtók elektromos ablakainak kapcsolóit úgy tették el egy elég otromba dobozba, hogy pont a térdek amúgy sem túl bő helyét szűkíti tovább, ráadásul még kényelmetlenül nyomja is. Rakhatták volna 10 cm-rel feljebb vagy lejjebb, bárhova, de sikerült eltalálniuk a legszerencsétlenebb helyet.
Az első ajtók műagyag borítása sem mutat nagy igényességet, de a hátsó tolóajtók sima, nemez-szerű borításához képest úrinak látszik.
Nagyon hiányoltam a ténylegesen használható tároló rekeszeket, polcokat. A kocsiban van hely négy pohárnak vagy fél literes flakonnak, ezen kívül a középső, előre dönthető fedelű tartóba belefér még egy kisebb méretű autóstáska. Amúgy az egész kocsiban a sofőrülés alatti szinte semmi fiókon kívül ez az egyetlen hely ahol valamit el lehet rejteni a kíváncsi szemek elől. Az első ajtókon levő zsebek tényleg csak egy térképnek elegendők. A kesztyűtartó fedél nélküli, nevének megfelelő méretű. Hova fogjuk tenni a kocsi iratait, az elsősegélydobozt, a háromszöget, a feleségem táskáját, az én kalapomat? Arra mintha nem gondolt volna a tervező. A középső és hátsó üléseken utazók még egy papírzsebkendőt sem tudnak letenni sehova.
A csomagok rögzítéséhez szánt fülek éppen ott vannak, ahova pakolni lehet, a padlólemezen. De oldalt, felül minden autón találtam eddig olyan pontokat, ahova kötni lehetett. Sajnos ebben az autóban nincsenek ilyenek. A felhajtott üléseken megjelenő zsebecskék a gyakorlatban használhatatlan porfogók.
A sebességváltó karja a váltásoknál hangosan, fülsértően zörög-kattog. A szervizes azt mondta, ez a felemelt, rövid karú sebességváltó műanyag kulisszája miatt van. Elhiszem neki, de ez egy mai autóban elfogadhatatlan, szintén tervezői hiba, figyelmetlenség.
Összességében nagyon fájó szívvel hagytam ott a kereskedőnél ezt a kiváló műszaki állapotú, extrákkal jól felszerelt autót. Sajnáltam, hogy a jó felszereltség ellenére az utazási komfort, illetve használhatóság az igénytelen belső kialakítás és a bizalmat nem ébresztő sebességváltó miatt messze elmarad elvárásaimtól. Olyan volt, mintha azt mondanám: égbekiáltó szakadék.
Hibalista
- Semmi nem romlott el.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Kangoo | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
