A 4. fekete Navara
Szöveges ítélet
Még mielőtt belefognék az irományomba: a hazai pickupok közül, eddig is Navaráim voltak és eztán is azok lesznek! Tehát mondhatni, hogy elfogult vagyok a típussal szemben, de csak egy kicsit :D
Három hete vettem át a kocsit, azóta sikeredett majd' 3000 km-t beletenni vidéki utakon, köztük földúton.
Eddigi tapasztalatok ami a belsőt illeti az elődhöz képest:
Megjegyezve, hogy egy teljesen új konstrukciójú autótól van szó, a belső tér hatalmasat fejlődött! Kényelemben mindenképp, mondjuk nyilván nem lett személyautó a tekercsrugó ellenére sem, de azért érezhető a különbség. Én plüss üléssel kértem, mert kényelmes, jó tapintású és van oldaltartása. A bőr is nagyon szép, de ha már bőrt raknak bele, illene mellékelni az ülésszellőztetést is, ha személyautósodunk, akkor már tegyük pár részletben is. Gondolom lesznek akik hosszabb utakon is használják majd. Automata váltója: a régi 171 lovas 5 gangja itt említésre sem méltó, a régi 190 lovaséhoz képest villám, a V6-hoz képest picit gyorsabb és sokkal okosabb, kb azon a szinten van mint a most tizenéves E60-as BMW-k ZF-je, tehát alakul! Nekem manuális lett, ezt egy picit bánom már! Ahogy az előttem szólók már említették, külső hőmérő nincs, vagy csak mi nem találjuk, de rákérdez a kocsi hogy C-ban vagy F-ben mutassa nekünk.... Szerintem jó dolog, hogy jó pár információt kijelez a műszerfalon, hogy ezek hasznosak, vagy inkább csak arra jók, hogy lehessen mondani, hogy ebben ilyen is van, mindenki döntse el maga. Egy csomó menüpont és gomb van a navigáció kijelzőjén, amit pár perc után már egész ügyesen tud kezelni az ember. Okostelefonhoz van a MY NISSAN applikáció, amit letöltve internetezhetünk is a kocsiban, ha valakinek esetleg erre támadna ingerenciája. A kulcs nélküli indítás egész jópofa, de azért meg tudja viccelni az embert, ha esetleg nincs nála a nem kulcsnak nevezett kulcs. Az összeszerelési minőség, LÉNYEGESEN JOBB, az előzőekben eddigre már régen nyikorgott a motorháztető és a vezető oldali ajtó (a V6-ban is). Az utastérben felhasznált anyagok minősége is nagyot javult, nekem tetszik az enteriőr.
Külsőleg:
Szerintem a legszebb formájú mind közül, hasmagassága is jobb mint az előzőnek.
Amit hasznos extrának tartok:
360 fokos kamera, 10km/h-ig előremenetben is, ráfutásgátló, visszagurulás gátló, lejtmenet vezérlő, hátsó difizár, led lámpák amik nagyon-nagyon jók!
Ami kicsit bosszant:
Rövid 6-ik, a fogyasztási adat totál kamu! Nem az zavar hogy ugyanúgy 9 körül fogyaszt mint a régi, hanem hogy átvették a BMW szokásait.....(kár hogy csak ebben :D)21-2 mázsás autó azért ne egyen ám már 7 litert! Miért fáj a Nissan-nak, hogy a plüss belsőhöz is legyen a hátsó szekcióban könyöklő??? Bőrnél van, tehát gondolom itt is meg lehetne oldani! Nagy tempójú (130km/h) kanyarvételkor a hátulja picit "úszik", bár nagyon nincs jogom sem okom sipákolni ezért, mert ez nem személyautó.
Motorja papíron ugyanazt tudja mint a régi, de nekem valahogy az kicsit robbanékonyabbnak tűnt. Vagy az a trükk, hogy ez 1100rpm-től egyformán tol, a régi pedig 2000 alatt lustább volt, ott viszont érezhetően megindult...passz.
Összességében nagyon nem bántam meg a vételt, jól néz ki, elég "okos" is terepen is kitűnően elboldogul. Nem a somogybabodi katlan közepén, hanem ott, ahol én járok vele és nekem ez a lényeg. Itt jegyezném meg halkan, hogy attól, hogy egy autón még rajta van a tavaly novemberi sár, az alján rajta lóg a kukoricatarló, agyon van karmolva és horpadva, a belsejéből pedig lapáttal kell a földet kidobni, még nem biztos, hogy az aztán a kemény terepjáró, ez meg csak aszfaltbetyár. Ellenben az autó gazdájáról sokat elmond! Én nem szeretnék egy szemétdomb közepén ülni egész nap...
Van benne hátul difizár, ergo a négy kerékből háromnak muszáj hajtania és a 190 lóerő-felező duó pedig garantálja, hogy fognak is! Ebbe a témába amúgy sem érdemes belefolyni mert egyik sem tud többet terepen az égvilágon semmivel a másiknál. Hasonló felépítésű autókról van szó, tehát ezzel felesleges haknizni, a sofőr a döntő. Plussz én 70%-ban főúton használom, úgyhogy engem ez a része nagyon nem is érdekel. Igazából nagyon nagyot kellett volna hibázniuk az autóval, hogy ne ilyet vegyek, véleményem és a számok szerint is a legjobb ár-érték arányú pickup nálunk. Nagyon sajnálom, hogy nem lesz V6-os, úgyhogy azt megőrzöm még jó darabig. Aki vásárlásra szánta el magát mindenképpen próbálja ki, függetlenül attól volt-e már Navarája. Akinek pedig ilyen volt az vegyen újra! Reméljük nem fogunk csalódni!
Hibalista
- Egyenlőre semmi!
Ide hordtam szervizbe
Nissan Kaposvár
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Navara | Következő autója? | Navara |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
