Szeretnivaló spórolós családi használatra
Szöveges ítélet
Kedvencem a fogyasztása és a csomagtartó variálhatóság.
Nyári-őszi mérések alapján a legnagyobb fogyasztás 6,6 l/100 km (600 km-en mérve, kizárólag városi közlekedéssel, átlag 2-4 km-es távok, viszonylag óvatos vezetéssel, üresben gurulással, és természetesen a tényleges tankolásból mérve). A kocsi mérője meglepő módon többet mutatott (7,4 l/100 km), lehet, hogy az üresben gurulások miatt.
Egy országúti túra (pl. Szeged-Békéscsaba oda-vissza, tempomattal, ahol lehet) kijött 4,8 l/100 km átlagfogyasztással (a kocsi mérője szerint is).
Nyaralás kb. 1000 km autópályával (130-cal), városokkal, országúttal, tempomattal, ahol lehet, 4 fő, telepakolva a legkisebb lyuk is, kijött 5,3 l/100 km-re (mérő szerint is).
A tologatható csomagtartó király, jóval nagyobb a hasonló kategóriás autókénál (381 l-ig tornászható), mindig elférünk. Nem esett jól viszont, hogy a régi Note-nál alapból benne volt, az újnál viszont még a középfelszereltséghez is külön kell rendelni családi csomagban 150.000-ért (bár meg kell próbálni belealkudni:) )
A hátsó ajtók derékszögig nyithatóak, a gyerekülések berakásánál nagy előny.
A kesztyűtartó az egyik fájó pont, a régi Note-ban volt egy hatalmas, hűthető, az újban kettéosztott kesztyűtartó van, az alsó rész elég jó, hűthető, de a felső nem túl használható, alig van benne hely, nem sok mindent lehet bele normálisan pakolni.
Az ülés kényelmes, de hátul azért három felnőtt (vagy egy felnőtt két gyerekülés közé bepréselődve) nem túl kényelmesen fér el.
A műszerfal tetszik, ECO-üzemmódban szép kis világítás van.
A Start-Stop rendszer nagyon jól működik, dugóban, lámpáknál roppant elégedett vagyok, hogy nem fogyasztunk semmi üzemanyagot. Elég gyorsan működésbe lép, nagyon hasznos.
A Tempomatnak nagyon örülök (a régiben nem volt), néha városon belül is benyomom, sokkal jobb a fogyasztás.
A szervízelési költségek nem a legalacsonyabbak, egy Suzuki azért kedvezőbb.
A 80 LE nem tűnik soknak, de meglepő módon érzésre nincs nagy eltérés a korábbi Note 1.4-es motorjához képest (az 90 LE-s volt), igaz csökkent az új Note súlya is. Aki versenyezni szeretne, ne vegyen ilyen autót, viszont családi autónak tökéletes. Előzésnél azért vissza szoktam kapcsolni a sebességet, nagyobb fordulaton érezhetően jobban kezd húzni. Néha, bemelegedés után kipörgetem, pl. 2-esben 100-ig, hogy el ne tunyuljon.
Összességében szerintem ideális családi autó, elég nagy pakolótérrel, és takarékos is. Az előző Note-tal sem volt semmi műszaki vagy egyéb problémám, 7,5 évig hajtottam, remélem ezzel sem lesz gond.
A finanszírozás nagyon kedvező (forint alapú lízing), összehasonlítottam jópár konkurens márkával, de magasan a legjobb volt. (Mondjuk a régi Note-nál is jó volt, valószínűleg a Nissannál ezt kiemelten kezelik)
Összességében, minden tényezőt (ár, fogyasztás, méret, használhatóság, finanszírozás, megbízhatóság stb.) úgy gondolom nagyon jó választás volt, bárkinek tudom ajánlani.
Ja, és még jól is néz ki szerintem :)
Eddig általam használt márkák: Wartburg, VolksWagen Golf, Opel Astra, Opel Vectra, Suzuki Swift, Suzuki Ignis, Ford Fiesta, Ford Mondeo, Toyota Corolla, Ford S-Max, Renault Thalia.
Hibalista
- Még semmi, remélem jó ideig nem is fog.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Note 1.4 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
