Szerethető béka
Szöveges ítélet
Zseniális autónak tartom, néhány bosszantó butasága ellenére. Untig hallhattuk már, hogy "belül nagyobb mint kívül" pedig tényleg így van. Az ülések borzasztó kényelmesek, ráadásul (ami a prospektusokból kimarad) hátul még kényelmesebb mint elöl! A vezető- és az első utasülés jól tart kanyarokban is, bőségesen el lehet benne férni (még az én 190 centimmel is...). Az első fényszórók tetején kiálló "buborékok" tényleg nagyon jól jönnek manőverezéskor, mert az autó motorházfedele erősen lejt, a kis "szemek" nagyon megkönnyítik a kocsi hosszának érzékelését. a hűtött kesztyűtartó sokkal nagyobb mint amire egy átlag családnak szüksége lehet, a térképzseb valóban nagyon praktikus. Külön kiemelném a váltókar előtti kis mélyedést, amelyet (szerintem) direkt a garázs/kapu távirányítók méretére szabtak, tökéletesen elfér benne a nyitóeszköz és kéznél van ha szükség van rá. Autónkban található Bluetooth kihangosító (probléma nélkül párosítható a telefonokkal, automatikusan kapcsolódik, ahogy kell, még sosem hagyott cserben), és az úgynevezett "családi csomag". Ez első és hátsó kartámaszból, kis asztalkákból és "flexiboard"-ból áll. Az első kartámasz célnak megfelelő, a váltókar kényelmesen kezelhető róla, de ennél sokkal nagyvonalúbb darabokat találunk pl. Opelekben. A hátsó (nekem) nagyon rövid, az alkarom fele lelóg róla, oda a kényelmes kartámasztás, innentől szerintem okafogyottá vált az egész. Flexiboard: Na ez érdekes, a csomagteret függőlegesen kettéosztó két lap, az egyik fele műanyag, a másik textil. Mióta megvan a kocsi, nem kerültünk olyan helyzetbe amiben jól jött volna, csak a helyet foglalta az amúgy elfogadható méretű csomagtérből, azóta a garázsban pihen. Apropó, a csomagtér a hátsó üléssor tologatásával (akár az utastérből is) bővíthető, nagyon praktikus.
És akkor a végére néhány bosszantó butaság:
Az egész kocsi belső hangulatából sokat levesznek a Micrában és Tiidában is magtalálható, rettentő igénytelen műanyag belső kilincsek, mert egyébként a felhasznált anyagok jó minőségűek. Másik, elég zavaró tényező, hogy a tükrök (külsők is belsők is) az átlagnál jobban torzítanak, úgyhogy a tükörből parkolás elég körülményes tud lenni. Városban használjuk napi rendszerességgel, kis országúttal, így 7,2 literes átlagfogyasztást mutat a komputer amit kicsit soknak tartok egy ilyen kis autónál.
Összességében szerethető, praktikus és vagány kisautó, ugyan az ára eléggé felment azóta (Acenta: 3.900.000, anno 3-ért vettük...), ennyi pénzért már nem biztos, hogy kéne, érdemes esetleg a konszerntárs Modust is megnézni.
Hibalista
- Két éves létére el is várható, hogy ne legyen komoly problémája, nincs is. A jobb egyes ülés a megvásárlás után kb 3 hónappal rejtélyes módon nyiszogni kezdett a kanyarokban, kötelező szervízkor rákérdeztem, a szerelőnek ötlete sem volt hogy mitől lehet, pár héttel később abba is maradt. Számtalan tesztben olvasható, hogy a váltó nem éppen a precizitás mintaképe, két év alatt pedig azért kopott is rendesen, bevesz minden fokozatot becsülettel, dehát nem egy bmw. Szervizelésre pénzt még nem kellett költeni.
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó (Bp. 3.ker. Zay utca), csak kötelezőre volt szükség.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Jetta II. | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
