Szépség apró szeplőkkel
Szöveges ítélet
Tavaly októberben vettük, és nem bántuk meg. Összefoglalom a tapasztalatokat pro és kontra:
Pro: 187cm-rel és 105 kg-mal kényelmesen elférek bármelyik ülésen, a be-, kiszállás könnyű. 2 gyerekülés, 2 felnőtt (volt már 3 is). A motor nyomatékos, jól húz, gyönyörűen jár (még hidegen se bántó). A szervókormány nagyon kellemes. Először azt hittem, hogy a fék harmatgyenge, de egyszer tapasztaltam a vészfék asszisztens segítségét...hát, azt hittem, kiharapok a kormányból egy darabot. Iszonyatosat fog. ABS finoman szabályoz. A tárolórekeszek ötletesek és hasznosak. A hűthető kesztyűtartó is jó dolog. Egyelőre semmilyen meghibásodásom sem volt, bár vigyázok is rá. A hatalmas tükrök segítségével jól belátni a teret.
Kontra: na igen, a legeslegnagyobb hibája ennek a típusnak a 6-ik sebesség, vagy egy hosszabb 5-ik sebesség hiánya. Nem elfogadható számomra, hogy 3100-as fordulaton forogjon a motor 130-nál. 2500-2600 lenne az ideális. A motorzaj (bár nem bántóan) és a fogyasztás emiatt autópályán magasabb, mint a helyi közlekedésben (6-6,5 illetve 5-5,5). Hiányzik a vízhőfok mérő, de nagyon. Az első ablaktörlő nem töröl ki teljesen a szélvédő széléig, marad egy olyan 6-8 cm, ha piszkos az ablak, akkor holttérként viselkedik. A hátsó még rosszabb, alig törli az 1/3-át. A kuplungot viszonylag nehezen lehet adagolni, mivel fent fog, bár ez lehet hogy csak nálam van. A pedálok viszonylag magasan állnak, a gázpedál picit későn reagál. Az alap csomagtér lehetne nagyobb, de szerencsére variálható. Utálatos a mankókerék.
Összesítés: mindent összevetve nagyon jó autó, nem bántuk meg a vételt, valószínűleg ráncfelvarráson át fog esni az autó, akkor talán még jobb lesz.
2008.09.18.
Nos megvolt az első szerviz.
Teljesen rendben volt minden, bár volt ismerős, aki "odafigyelt".
Ezzel nem azt mondom, hogy amúgy simli lett volna, de ugye az ördögnek karikásak a szemei...:-)
Udvariasak voltak, ha akartam volna végignézem a szervizelést.
Az eredetileg 40-45e ft-ra saccolt szervizköltség a végén 13e+hozott olaj = cca. 28e. lett.
2009. április
38000 km-nél morog a jobb hátsó csapágy. Beviszem, semmi kérdés, 2 nap alatt megjött az alkatrész, garanciális csere. Valószínűleg gyári hibás csapágy lehet, mert több soros görgővel és masszív kivitellel nem megy ki ennyi idő alatt, bár a fehérvári utak is megérdemelnek egy misét. Egyébként zömmel autópályán használom.
Egyébként még mindig elégedett vagyok az autóval.
Láttam a ráncfelvarrott Note-ot, sokkal szebb lett. Viszont most már van 105 LE-s dCi is, továbbra is 5 sebességes váltóval. Vélhetően öngól ez a Nissannak.
Hibalista
- Egyelőre semmi.
Ide hordtam szervizbe
Nissan Balogh Miskolc.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Clio II | Következő autója? | Nissan/Toyota/Infiniti/Lexus |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
