Elfogadható áron elfogadható minőség
Szöveges ítélet
Az autó újonnan került hozzám. A Toyota Corolla 1,4 VVTi-hez képest 1-2 hónap használat után azt mondtam, hogy magánemberként nem szabad nézni, hogy 0.5 millióval drágább a Toyota, azt kell megvenni, mert egy lapon nem említhető a két autó, sem kényelemben (feleségem a gyerekkel a hátsó ülést kénytelen használni- döccenőkön gyengén bizonyít), sem rugózásban, sem motorteljesítményben (igaz a másikból 10 lóval többet hoztak ki a japánok). Idővel azért a véleményem kissé megváltozott pozitív irányban: a klíma szuper, a kormány szervó szintén, a gyengébb autókat és vezetőket enyhén meg is lehet vele leckéztetni, igaz a klíma érezhetően sokat levesz a teljesítményből. (Összességében azért elég nyomatékos kis autó). Nyári viszonyok között nem is panaszkodom többet, jó, tágas autó. Jött a tél. A műanyag műszerfal bizony zörög, a jobb ajtóban valami kopog kanyarodásnál és fékezéskor, a műszerfal és az első ablaküveg kis öntapadós szivaccsal van kihézagolva, amely nyikorog (próbáltam visszatömködni, de úgy is). A váltónak a műanyag koppanó hangja kicsit idegesítő, ha gyorsan kell váltani, de finom kezelésnél elmegy. Az ABS-et, meg az egész fékrendszert gyengének találom. Már vásárláskor sajnáltam, hogy nincs hátsó tárcsafékes változat, így a fékhatáson ez valamennyit jóváír, de mégsem az igazi. Az ABS elég korán kezd csúsztatni (elég béna fém racsnis hangja van). Egyszóval a fék végett inkább óvatosabban közlekedem. Félreértés ne essen a téli gumi is minőségi az autón, de a gyári nyári Bridgstone-nal is hasonló volt a szitu. Hidegen kormányzásnál valami rotyogás hallható az első futómű felöl (Ladán a segédirányító kar perselynek volt ilyen hangja), amíg a motor be nem melegszik, mert utána a jelenség megszűnik. Ezért a szervizben is csak beszélgettünk róla, hogy majd egyszer ott hagyom, mert ők is csak úgy tuják diagnosztizálni a hibát, ah ott hagyom hosszabb időre, amire időm nincs. 20 e km-nél ezt azért nem vártam volna egy új Nissantól. Valahol valami műanyag kütyű szorulhat benne, gondolom én. A fentieket leszámítva viszont ismét csak jókat mondhatok az autóról. A mozgatható hátsó ülés szuper ötlet.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Kapos Járműgyártó és Javító Rt (Nissan szerviz, Kaposvár)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
