Baklövés
Szöveges ítélet
Az 1,4 motor, a külsô design és a hatalmas visszapillantó tükrök.
Talán ez a 3 dolog volt amit szerettem ebben az autóban.
2008-ban döntöttünk úgy, hogy mivel már hárman lettünk, lecseréljük a jól bevát kis kedvencet, a 2002-es Reanult Twingonkat. Szerettünk volna egyel feljebb lépni. Sajnos ez nem sikerült.
Menettulajdonságok: A Note egy jó VÁROSI autó (ahogy most hirdeti a Nissan, nem úgy mint 2008-ban), fürge és keveset fogyaszt, jó vele elvinni a gyereket a bölcsibe, meg elmenni bevásárolni. Amint kikeveredünk az autópályára (és egy kicsit fúj a szél), jön az izgalom. Olyan könnyû a Note szervója, hogy gyakorlatilag alig van visszajelzés az útról. Erôs szélben vitorlaként mûködik az egyenes, hatalmas és magas oldalfal, és a 175-ös gumik sem tesznek jót a mentettulajdonságoknak. Legnagyobb élményünk: Horvátország tavaly június vége, 100-150 km/órás Bóra széllökései, a szerpentinen autózni igazi kaland volt. Novemberben telt be a pohár, az M5-ösön egy kamiont elôztem, aminek a szele megdobta az autót és a vizes úton megcsúsztunk. Szerencsére nem történt baj, sérülés nélkül álltunk meg a leállósávban. Ezután hosszabb utak elôtt parázva ültem be a kocsiba. (mondták ismerôsök, hogy zavaró tud lenni a szél, de több mint 200 000 km-t vezettem különbözô jármûvekkel és semmilyen más autónál nem tapasztaltam ilyen bizonytalanságot).
Külsô: Jól kitalált, szépen megrajzolt autó, különösen tetszettek a bumeráng hátsó lámpák. Elsô lámpái nagyon jól világítanak, csak cserélni ne kelljen. Kb 1 óra, másodszorra félóra. A festés nagyon gagyi, 40.000 km után sok a kôfelverôdés okozta nyom, pedig 120 km/h–nál többel nem megyek.
Belsô: Igénytelen fekete (sajnos már csak ez maradt a raktári akcióban), a bézs sokkal szebb. A számlap rendkívül puritán, talán a valaha látott legegyszerûbb. A hômérséklet kijelzô és a megtett km-ek váltó gombját a kormányon keresztül kell nyomkodni, vezetés közben balesetveszélyes/lehetetlen. Az ablakok: az elsô kettô kicsit leengedve zavaróan rezonál, nem lehet javítani, ilyen, ezt mondták. A hátsó ablakokat 1-2 havonta fel kell tekerni, mert a rázkódástól lassan leenged. A vezetôülést/kormányt 2 év alatt nem tudtam beállítani, hogy kényelmes legyen (átlagos 182cm vagyok). Írták itt, hogy a gyári CD jól szól. Szerintem meg pocsékul szól, a Twingo 2 alap hangszórója sokkal jobb volt. Nem tudtam élvezni benne a zenét. Viszont nagyon jó helyre rakták az AUX csatlakozót, könnyû volt rákötni bármit. Zavaró, hogy az ablaktörlô csíkot hagy a szélvédô bal sávján, a hátsó ablakmosó vicc.
A csomagtartó jól pakolható, megfelelô méretû. Minden évben egyszer-kétszer kempingezünk az adriai parton. Sátor, székek, takarók, minden belefért (tetôig pakolva), köszönve a sinen mozgó hátsó üléssornak. Feleségem az elôretolt anyósülés mögött simán elfér, kisfiam pedig mögöttem. Elöl is sok kis rekesz van üdítônek, kávénak, térképnek, parkolócetlinek stb. A kesztyûtartó is hatalmas, és hûthetô!
Meglepôdtem, hogy itt milyen jó osztályzatokat kapott a Notika. Az én összehasonlítási alapom fôleg a 150.000 km-t nyúzott Twingo, egy néha kölcsönkapott céges Volvo S60-as és a mostani Opel Vectra. A Twingo ezerszer emberbarátabb, kényelmesebb, egyedibb és nem utolsósorban HIBAMENTES volt 6 éven keresztül! Szóval nem szerettem meg a kis Nissan egyterût.
Leendô Note vásárlóknak a Népítélet csillagai után javasolnám mindenképp nézzenek be az indexes NISSAN NOTE fórumra. A hozzászólások nagyrésze arról szól, hogy most itt csörög, ott kopog, ez ment tönkre, ilyen drága a kötelezô szervíz…
Hibalista
- Motortartó bak csere. (12.000 km) - Kipufogó rögzítés/kenés 2x, mert iszonyat hangot adott elindulásnál, gyorsításnál ill. fékezésnél. - Kormányrúd csere - (27.000 lötyögött, kopogott) - Futómû állítás – balra húzott az autó 32.000km után - Bal hátsó felni rozsdásodik és ereszt, csere (lehet, hogy már a kereskedésben új helyett használtat raktak rá…)
Ide hordtam szervizbe
Autóváros
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Nissan Gablini Budaörs
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 41000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Twingo | Következő autója? | Vectra |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (4.7/10) |
